The Witcher 3: Wild hunt - Complete edition

Medlem

Har inga större problem med 13600k och 4090 förutom stutter i nya områden.

Medlem

En sak som jag stör mig på lite med PS5 nextgen uppdateringen är att trophys inte förs över från gamla versionen!

Medlem

Absolut en ny genomspelning,hoppas på att hitta lite coola moddar när det släpps.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Faustian:

Nä funkar inte mina saves från vanilla + DLC? 😟
Inte för det gör tokmycket men jag är ju mitt i ett game av Hearts of Stone och tänkte sen fortsätta på Blood and Wine.

Edit: Du kanske spelar på PC? Jag tog av någon anledningen för givet att du spelade på PS haha🙃

För mig fungerar det iaf. Jag började med vanilla på skiva till ps4 men sålde det sen när jag klarat det men köpte sen den digitala versionen på rea ett tag senare. Min gamla save från skivversionen fungerade dock inte med den digitala versionen. Märkligt nog så fungerar det nu på ps5-versionen. Förmodligen har de patchat bort den buggen då (?). Testa att göra som i denna videon:
https://youtu.be/2aFhadzJMvg

Skrivet av teejee:

Vanilla saves funkade inte ens på GOTY innan uppdateringen tyvärr.

Inte innan men nu verkar det ju göra det, iaf för mig🤔 .

Medlem

Går ej att spara manuellt på PS5. Får hoppas jag klarar mig på checkpoints.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Går ej att spara manuellt på PS5. Får hoppas jag klarar mig på checkpoints.

Funkar ju hur bra som helst? Testade alldeles nyss.

Helt magiskt spel. Hade nästan glömt hur bra det var. Hade nästan räckt med en fps-patch till konsol för att hålla mig nöjd men det ser ju sjukt bra ut nu och stämningen är minst sagt magisk.

Medlem
Skrivet av Deekar:

En sak som jag stör mig på lite med PS5 nextgen uppdateringen är att trophys inte förs över från gamla versionen!

Det glädjer faktiskt mig. Att kunna skörda samma troféer igen bidrar till att öka storleken på min digitala penis 🤠


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ni som uppskattar fotoläget får gärna bidra med bilder till denna tråd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Jag tror jag testar igen då jag hörde det fanns ett sätt att slippa snabbmenyn.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gen
Medlem

Ominstallation löste alla problem med stutter. Dock kvarstår pop-in med skuggor (ska testa utan RT skuggor) samt att Geralt är lågupplöst när man väljer Char screen.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Edit: Du kanske spelar på PC? Jag tog av någon anledningen för givet att du spelade på PS haha🙃

För mig fungerar det iaf. Jag började med vanilla på skiva till ps4 men sålde det sen när jag klarat det men köpte sen den digitala versionen på rea ett tag senare. Min gamla save från skivversionen fungerade dock inte med den digitala versionen. Märkligt nog så fungerar det nu på ps5-versionen. Förmodligen har de patchat bort den buggen då (?). Testa att göra som i denna videon:
https://youtu.be/2aFhadzJMvg

Nej jag spelar på Xbox Series X. Påbörjade på Xbox One 2015, köpte på mig båda dlc:erna och gick sen över till One X och sedermera Series X men har ju alltid utgått från grundversionen av spelet (på skiva). Hoppas det funkar med mina saves för detta verkar ju vara en "auto-uppdatering"? Den nya versionen väntar i mina uppdateringar men jag vill ju inte uppdatera och kasta bort mina val jag gjort mitt i spelet haha.

Blir ju en uppdatering sen ändå men känns lite snuvigt att de bara utgår från Goty-versionen isåfall. I mina ögon borde alla utgåvor av Witcher 3 falla under samma regler men så är jag ju inte någon datorprogrammerare heller 🙂

Ska kolla in länken då iaf. Tack för tips!

Medlem

Spela om spelet? Jag har inte ens spelat det en gång. 😋 Men nu när jag köpt ett 3080 Ti så kör det till slut ske!

Medlem

3070 mådde inte bra av Ultra ray tracing blahablaha i 1440p, föga förvånande dock Ska se hur det presterar i 4K utan ray tracing imorgon, om jag ska spela om det vill jag helst göra det framför teven.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Funkar ju hur bra som helst? Testade alldeles nyss.

Helt magiskt spel. Hade nästan glömt hur bra det var. Hade nästan räckt med en fps-patch till konsol för att hålla mig nöjd men det ser ju sjukt bra ut nu och stämningen är minst sagt magisk.

Jag har över 700 timmar gameplay på w3. Du behöver inte övertyga mig att det är ett bra spel. Trots det krånglar manuella sparanden troligen för att de har gått över till molnlagring.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av WargH:

Spela om spelet? Jag har inte ens spelat det en gång. 😋 Men nu när jag köpt ett 3080 Ti så kör det till slut ske!

Är avundsjuk, du har en fantastisk upplevelse framför dig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det glädjer faktiskt mig. Att kunna skörda samma troféer igen bidrar till att öka storleken på min digitala penis 🤠

Haha ja förståss

Medlem

Dags att spela igenom expansionerna nu!..

Medlem

Synd att det inte finns ett 1080p-läge med ray tracing och 60 fps. Spelar bara på en 1080p-skärm så 4K är helt onödigt för mig. Vägrar spela i 30 fps.

Medlem

Äger 3 versioner av the Witcher men eftersom jag har complete edition på gog så vägrar spelet på min ps5 att starta den sparfilen förstås så det blir att börja om från början. Hade varit skönt att slippa första området åtminstone.

Geeks Gaming
Skrivet av Kavakava83:

Äger 3 versioner av the Witcher men eftersom jag har complete edition på gog så vägrar spelet på min ps5 att starta den sparfilen förstås så det blir att börja om från början. Hade varit skönt att slippa första området åtminstone.

Ligger sparfilen i molnet så ”skulle” det ju funka. Tråkigt att behöva köra om precis allt

Medlem

Spelade på PC 2015 men nu får det bli Ps5 Platinum. Kommer nog ta ett tag

Medlem

Jag började spela lite igår och det känns riktigt bra. Jag kommer inte ihåg hur det såg ut på PS4 när jag testade det i några timmar när det släpptes men nu är det riktigt snyggt och växtligheten är fantastisk. Så mycket gräs och buskar att jag nog aldrig behöver gå ut igen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Spelade fram till slutet av orginalet och sen skedde livet, men nu blir man ju förbaskat sugen på starta upp det igen, blir en fin jul!

Medlem

Någon mer som inte kommer ihåg styrningen på konsol så här "clonky" som det är nu? Tycker det är svårt att styra Geralt rätt och det känns som många animationer är fel (te.x när han kliver upp på Roach). Har även haft lite grafikbuggar på moln te.x. har dock spelat en hel del Red dead 2 så det kanske är därför jag upplever detta som lite extra "clonky". Kanske var så 2015 när jag körde det sist men minns annorlunda. Kör nu på XBX.

Medlem
Skrivet av TodieS_DraX:

Någon mer som inte kommer ihåg styrningen på konsol så här "clonky" som det är nu? Tycker det är svårt att styra Geralt rätt och det känns som många animationer är fel (te.x när han kliver upp på Roach). Har även haft lite grafikbuggar på moln te.x. har dock spelat en hel del Red dead 2 så det kanske är därför jag upplever detta som lite extra "clonky". Kanske var så 2015 när jag körde det sist men minns annorlunda. Kör nu på XBX.

The Witcher 3 har alltid varit clunky ja.

Skrivet av TodieS_DraX:

Någon mer som inte kommer ihåg styrningen på konsol så här "clonky" som det är nu? Tycker det är svårt att styra Geralt rätt och det känns som många animationer är fel (te.x när han kliver upp på Roach). Har även haft lite grafikbuggar på moln te.x. har dock spelat en hel del Red dead 2 så det kanske är därför jag upplever detta som lite extra "clonky". Kanske var så 2015 när jag körde det sist men minns annorlunda. Kör nu på XBX.

Det har alltid varit en av svagheterna i Witcher 3 just animationerna och kontrollen. Extra tydligt blir det efter att ha spelat ett annat tredjepersonsspel med bra animationer och mjuka smidiga rörelser.
Senaste jag körde igång Witcher 3 var efter att ha spelat Horizon: Zero Dawn och då kändes det som att gå/springa runt med en skyltdocka.

Medlem
Skrivet av Kris:

Jag har över 700 timmar gameplay på w3. Du behöver inte övertyga mig att det är ett bra spel. Trots det krånglar manuella sparanden troligen för att de har gått över till molnlagring.

Oj jädrans det var inte dåligt! 😄. Väl spenderade timmar skulle jag säga.
Nej det var inte menat som ett försök till att övertyga dig utan andra stycket var mer en kommentar inte riktad till någon:).

Medlem

Vill lämna tips till dom som upplever stutter vilket var ett problem för mig oavsett fps.

Testade alla möjliga kombinationer i dx12 och upplevde konstant stutter.

Aktiverade v-sync och låste max framerate till 60 och nu flyter det som smör.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Det har alltid varit en av svagheterna i Witcher 3 just animationerna och kontrollen. Extra tydligt blir det efter att ha spelat ett annat tredjepersonsspel med bra animationer och mjuka smidiga rörelser.
Senaste jag körde igång Witcher 3 var efter att ha spelat Horizon: Zero Dawn och då kändes det som att gå/springa runt med en skyltdocka.

Just detta är anledningen till varför jag inte kommer mer än 2-3h in i Witcher. Har försökt ta mig an spelet 3-4 gånger sedan original releasen men jag står inte ut. Kontrollerna är så fruktansvärda, Geralt flänger över hela skärmen vid minsta lutning på stickan och combat specielllt känns för jävligt pga. av det.

Hade så gärna fått grotta ner mig i spelet och storyn som jag bara hört bra om men jag står inte ut.

Medlem

Jag älskar open world rollspel så jag borde ju tycka om detta spel. Testade spelet nu igen (har ägt det i några år) när nya patchen kom, men jag kan inte komma in i det. Det går bara inte. Det är nått med hur karaktären saknar tyngd, han liksom flyter fram och att kameran inte hänger med i striderna. Tragiskt men kul för dom som gillar det.

Skriv svar