Hurra! Nu kan du spela Steam-spel i din (nya) Tesla

Robot
Hurra! Nu kan du spela Steam-spel i din (nya) Tesla

El(on)bilen har Musk-ler nog för spel.

#elon-musk, #steam, #steam-deck, #tesla


Medlem

När man spelar GTA
i Teslan utan att titta på vägen

Medlem

Längtar till den dagen då hårdvaran stödjer Cyberpunk 2077 i 4K 60/FPS i Teslan, då hamnar gammla Volvon på bilkyrkogården

Medlem

Twitterlänk

Så det finns planer för eftermontering på de "äldre" bilarna.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Längtar till den dagen då hårdvaran stödjer Cyberpunk 2077 i 4K 60/FPS i Teslan, då hamnar gammla Volvon på bilkyrkogården

De visar ju upp just Cyberpunk 2077 som exempel i Teslas egna trailer för detta... så du får nog gå och säga adjö till Volvon på direkten. 😂

Inaktiv

Även Honda och Sony kommer ju göra något liknande.
https://www.ign.com/articles/sony-honda-ps5-car

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

När man spelar GTA
i Teslan utan att titta på vägen
https://youtu.be/6Kf3I_OyDlI

Tror nog den inte har processorkraft över att jaga ner folk med när man spelar, så spel räddar liv!

Medlem

Synd att inte elon säljer teslor...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

När man spelar GTA
i Teslan utan att titta på vägen
https://youtu.be/6Kf3I_OyDlI

Äsch, de råkade glömma att de inte hade bilens ratt och pedaler valda som spelkontroll längre och så blev det som det blev.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Minskar troligen bilens realistiska räckvidd från 5 mil till 2 mil.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

De visar ju upp just Cyberpunk 2077 som exempel i Teslas egna trailer för detta... så du får nog gå och säga adjö till Volvon på direkten. 😂

https://www.youtube.com/watch?v=CEhBzX-6FjA

Hahaha Det var ju faktiskt riktigt roligt! Ja det får jag göra då

Medlem

Folk som blir impade på detta borde inte ha bil

Medlem

Finns Carmageddon att spela?

Medlem

Coolt. Men behöver vi fler saker som kan distrahera folk i bilar? Känns som jag möter någon som kör på min sida av vägen varannan dag och många av dom sitter och tittar ner i sitt knä/mobil.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Coolt. Men behöver vi fler saker som kan distrahera folk i bilar? Känns som jag möter någon som kör på min sida av vägen varannan dag och många av dom sitter och tittar ner i sitt knä/mobil.

Tror inte att man kan spela när bilen rör sig (möjligen på skärmen i bak), är nog mer för när den laddar exempelvis

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Tror inte att man kan spela när bilen rör sig (möjligen på skärmen i bak), är nog mer för när den laddar exempelvis

Får hoppas på det. Har ingen elbil så tänkte inte på att det kan ta tid att ladda. Då kan det ju vara bra att ha något att göra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vem fan sitter o spelar och tittar film i bilen. Helt sjukt ju. När man är ute o kör vill man se trafiken och lands skapet. Film o spel i bil borde förbjudas o ge kraftiga böter på 10 tusen o uppåt om inte mer. Körkortet indraget hade varit bättre

Geeks Gaming
Skrivet av submariner:

Vem fan sitter o spelar och tittar film i bilen. Helt sjukt ju. När man är ute o kör vill man se trafiken och lands skapet. Film o spel i bil borde förbjudas o ge kraftiga böter på 10 tusen o uppåt om inte mer. Körkortet indraget hade varit bättre

Jag tror jag enbart det fungerar när bilen står stilla men annars är ju underhållningssystem för passagerare inget direkt nytt.

En långtur med barn kräver ju någon sorts underhållning om man inte gillar att plåga sig själv
Sen känns det lite orimligt att förare av fordon ska få indraget körkort och böter för att passagerarna lyssnar på musik eller tittar i sin mobil

eld
Medlem
Skrivet av submariner:

Vem fan sitter o spelar och tittar film i bilen. Helt sjukt ju. När man är ute o kör vill man se trafiken och lands skapet. Film o spel i bil borde förbjudas o ge kraftiga böter på 10 tusen o uppåt om inte mer. Körkortet indraget hade varit bättre

To be fair, alla har med sig en dator/spelkonsol/telefon med sig när de kör bil, detta har varig möjligt i många år nu och det finns redan lagar runt detta.

Redaktör
Skrivet av submariner:

Vem fan sitter o spelar och tittar film i bilen. Helt sjukt ju. När man är ute o kör vill man se trafiken och lands skapet. Film o spel i bil borde förbjudas o ge kraftiga böter på 10 tusen o uppåt om inte mer. Körkortet indraget hade varit bättre

Känns som en kalasgrej att underhålla sig med om man står och laddar eller väntar på laddning.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror jag enbart det fungerar när bilen står stilla men annars är ju underhållningssystem för passagerare inget direkt nytt.

En långtur med barn kräver ju någon sorts underhållning om man inte gillar att plåga sig själv
Sen känns det lite orimligt att förare av fordon ska få indraget körkort och böter för att passagerarna lyssnar på musik eller tittar i sin mobil

Läste att det fungerar att köra spel även när bilen är igång, men man måste klicka på en "jag är passagerare" knapp så att Tesla inte får skulden

Edit: jag tror det handlar om skärmen som sitter framför baksätena.

Geeks Gaming
Skrivet av eld:

Läste att det fungerar att köra spel även när bilen är igång, men man måste klicka på en "jag är passagerare" knapp så att Tesla inte får skulden

Edit: jag tror det handlar om skärmen som sitter framför baksätena.

Just det, det har du nog rätt i

Medlem

Om jag nu helt plötsligt skulle få en Tesla (vilken jag skulle sälja på en gång), så är det sista jag skulle vilja göra är att spela på Steam i bilen. Känns som de gör såna onödiga saker bara för sakens skull, Tesla.

Geeks Gaming
Skrivet av Fr0gg0.:

Om jag nu helt plötsligt skulle få en Tesla (vilken jag skulle sälja på en gång), så är det sista jag skulle vilja göra är att spela på Steam i bilen. Känns som de gör såna onödiga saker bara för sakens skull, Tesla.

Det är ju klockrent ur ett rent PR-perspektiv. Varenda tiktok/youtubare kommer ju göra en video om detta

Sen kan jag tänka mig att det kanske varit valve som legat på för att få fram detta

Medlem

Man kan så klart inte spela när bilen körs. Underhållningsfunktionerna är avsedda för när man laddar vid publika laddningsstationer osv.
Jag har inte spelat trots att jag haft en Tesla i snart 2 år men jag uppskattar alla roliga saker som släpps till den. Ska fanimej lägga en handkontroll i bilen så jag kan gå ut och spela Cuphead istället för att fira med familjen på julafton.

Medlem
Skrivet av Hottan:

Ska fanimej lägga en handkontroll i bilen så jag kan gå ut och spela Cuphead istället för att fira med familjen på julafton.

HAHAHAH veckans bästa kommentar :)!!! Helt lysande

1
Skriv svar