Henry Cavill är involverad i en serie-adaption av Warhammer 40.000 på Amazon

Robot
Henry Cavill är involverad i en serie-adaption av Warhammer 40.000 på Amazon

Stålmannen byter trikåerna mot en power armour.

#Henry-cavill, #warhammer-4k


Medlem

Warhammer är en sån där serie jag gärna skulle tycka om, men som alltid känts för stort för att sätta mig in i. Alla nya spel osv har gett mig känslan av att man redan behöver känna till allt, varit med från början och samlat på sig en massa lore osv för att uppskatta, men det kanske är helt fel?

Medlem

Ohh, det här kan bli bra.
Hoppas bara att Henry kan stå emot de mörka krafterna som med all säkerhet kommer att försöka förvrida och förstöra hans vision.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ohh, det här kan bli bra.
Hoppas bara att Henry kan stå emot de mörka krafterna som med all säkerhet kommer att försöka förvrida och förstöra hans vision.

Han skulle nog inte ens involvera sig om han inte tyckte det skulle bli bra.

Geeks Gaming

Vill verkligen se han som Eisenhorn. Hade passat han så jävla bra.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Han skulle nog inte ens involvera sig om han inte tyckte det skulle bli bra.

Det tror inte jag heller men situationer likt The Witcher kan inträffa oavsett ursprunglig avsikt.

Medlem

En riktig nörd den där Cavill. Gotta love that!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Det tror inte jag heller men situationer likt The Witcher kan inträffa oavsett ursprunglig avsikt.

Well nu är han executive producer så han lärde sig nog från witcher-karriären

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Warhammer är en sån där serie jag gärna skulle tycka om, men som alltid känts för stort för att sätta mig in i. Alla nya spel osv har gett mig känslan av att man redan behöver känna till allt, varit med från början och samlat på sig en massa lore osv för att uppskatta, men det kanske är helt fel?

Min favorit syssle just nu lyssna på lore videos om 40k, så sjukt kul universum!

Det är mycket lore, sjuuukt mycket men den är riktigt intressant, rekommenderar stark slå på Youtube när man slö spelar för lyssna.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kommer han ha de där glasögonen i serien eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fan va nice! Gillar han bara mer o mer


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av miffot:

Min favorit syssle just nu lyssna på lore videos om 40k, så sjukt kul universum!

Det är mycket lore, sjuuukt mycket men den är riktigt intressant, rekommenderar stark slå på Youtube när man slö spelar för lyssna.

Delar din din favorit syssla till 100%! Började för ett par år sedan med en 4 timmar lång YouTube video som förklarar "introduktionen till loren" bakom WH40k. Sen dess har jag bara plöjt igenom vilken video som helst gällande WH40k och allt runt omkring det. Spelar inte brädspelen eller målar - är bara där för loren. Förra året tatuerade jag till slut in Astra Militarum logotypen på den vänsta armen

En av de sjukaste lore som finns!


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vill verkligen se han som Eisenhorn. Hade passat han så jävla bra.

Det vore ju helt fantastiskt om dom gjorde Eisenhorn

Medlem

Svårt skeptisk till att 40k kan göra sig som spelfilm utan att bli på tok för löjligt. Men det trodde man väl även om fantasy innan Lord of the rings och Game of thrones, så förhoppningsvis blir det något sevärt.

Hoppas på en serie som behandlar Horus Heresy.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Delar din din favorit syssla till 100%! Började för ett par år sedan med en 4 timmar lång YouTube video som förklarar "introduktionen till loren" bakom WH40k. Sen dess har jag bara plöjt igenom vilken video som helst gällande WH40k och allt runt omkring det. Spelar inte brädspelen eller målar - är bara där för loren. Förra året tatuerade jag till slut in Astra Militarum logotypen på den vänsta armen

En av de sjukaste lore som finns!

Om ni inte redan då ser/lyssnar på Luetin09 så gör det! Finns inget bättre sätt att ta in 40k!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

W40k har otroligt härlig lore, så det finns stor potential att bli något riktigt bra så länge de inte fokuserar sig så mycket på det man gör i "bräd"-spelen: arméer som slåss mot arméer. Det tror jag inte de kommer klara att göra utan att det blir ett dyrt fiasko av det hela som bara tilltalar de mest inbitna av statistiska W40k-nördar. Fokuserar de istället på något mer karaktärsdrivet, som t.ex. Eisenhorn, eller någon hårdkokt detektiv i Varangantua, tror jag de kan skapa något som tilltalar alla utan att göra fansen besvikna.

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Delar din din favorit syssla till 100%! Började för ett par år sedan med en 4 timmar lång YouTube video som förklarar "introduktionen till loren" bakom WH40k. Sen dess har jag bara plöjt igenom vilken video som helst gällande WH40k och allt runt omkring det. Spelar inte brädspelen eller målar - är bara där för loren. Förra året tatuerade jag till slut in Astra Militarum logotypen på den vänsta armen

En av de sjukaste lore som finns!

Jag har små lyssnat men igår kväll börja jag lyssna igen, imperal guard!! Samt Space marinens, har en play list på cirka 150 videos justnu jag ska lyssna på


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Jag har små lyssnat men igår kväll börja jag lyssna igen, imperal guard!! Samt Space marinens, har en play list på cirka 150 videos justnu jag ska lyssna på

Är det en playlist du har möjlighet att dela?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Warhammer är en sån där serie jag gärna skulle tycka om, men som alltid känts för stort för att sätta mig in i. Alla nya spel osv har gett mig känslan av att man redan behöver känna till allt, varit med från början och samlat på sig en massa lore osv för att uppskatta, men det kanske är helt fel?

Titta på dessa två, du kan tacka mig sen.

Med detta sagt, sjuk respekt för herr Cavill. Ser verkligen fram emot detta!


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Kyraal:

W40k har otroligt härlig lore, så det finns stor potential att bli något riktigt bra så länge de inte fokuserar sig så mycket på det man gör i "bräd"-spelen: arméer som slåss mot arméer. Det tror jag inte de kommer klara att göra utan att det blir ett dyrt fiasko av det hela som bara tilltalar de mest inbitna av statistiska W40k-nördar. Fokuserar de istället på något mer karaktärsdrivet, som t.ex. Eisenhorn, eller någon hårdkokt detektiv i Varangantua, tror jag de kan skapa något som tilltalar alla utan att göra fansen besvikna.

Jag tänker också så, att de är medvetna om sin budget och inte försöker göra något storslaget de inte har pengar för. Jag tror hellre på något mer "contained", annars kan det bli lite pannkaka.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Är det en playlist du har möjlighet att dela?

Var 114 videos:
https://youtube.com/playlist?list=PLl6BRvEJ-auZ5aYPHj1B3pKJ_p...

Men sjukt kul lyssna på när man slö spelar något, och en del är långa


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Warhammer är en sån där serie jag gärna skulle tycka om, men som alltid känts för stort för att sätta mig in i. Alla nya spel osv har gett mig känslan av att man redan behöver känna till allt, varit med från början och samlat på sig en massa lore osv för att uppskatta, men det kanske är helt fel?

Ja.

Medlem

Det har ju ryktats länge om en Eisenhorn serie, som skulle göras av samma folk som gjorde ”Man in the High Castle” https://www.belloflostsouls.net/2019/07/40k-breaking-live-act...

Medlem

Bara han inte slutar mitt i en story som med Witcher.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

De skulle behöva göra något väldigt mörkt när det gäller 40k. Vet inte om det funkar i dagens samhällsklimat. Det borde finnas hunger, elände, religiös fanatism, rasism, främlingsfientlighet, våld, noll respekt för mänskligt liv och kannibalism mer eller mindre.

Kanske med samma team bakom The Boys, så går det.

Sen är ju Amazon's track record när det gäller fantasy ganska långt på minus-sidan. Man har två väldigt vackra serier: WoT och RoP. Men innehållet är under average.

Medlem

Coolt, men jag hade velat ha en Warhammer Fantasy serie...älskar den världen och har tusentals timmar p&p rpg i den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lyssna på detta klipp från en podcast som Henry gästade för 10 månader sedan så hör ni att han verkligen brinner för Warhammer 40k. Tror inte han kommer tolerera att serien inte följer källmaterialet.

Skrivet av Blazter:

Bara han inte slutar mitt i en story som med Witcher.

Det kommer säkert hända om de inte respekterar grundstoffet, det tycker jag är ett bra utgångsläge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har lite svårt att se live action WH40K med space marines som ju är aningen större än vanliga människor. För vanliga funkar ju inte proportionerna på powerarmor utan exoskelett.

Medlem

Han landade bra i alla fall.

No pun intended.

12
Skriv svar