Snabbkollen - Är God of War: Ragnarök årets bästa spel?

Robot
Snabbkollen - Är God of War: Ragnarök årets bästa spel?
Medlem

Svårt att säga då jag inte spelat detta spel, men med utgångsläget att redaktionen alltid har fel så får jag väl säga att ni valde fel 😁


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Har inte spelat det än men håller det lika hög klass som 2018 så kan jag nog tänka mig att det är årets spel. Elden ring förtjänar det inte..

Medlem

Personligen anser jag Elden Ring vara årets spel men klandrar inte någon som tycker det är God of War: Ragnarök istället så ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

För min egen del är det antagligen en god 3e-plats efter Elden Ring och Sifu. Ragnarök har varit inte WOW-faktorn som GoW2018 hade tyvärr, men välgjort är det.

Medlem

Nu har jag inte spelat Ragnarök ännu. Men även om det är 5x bättre än God of War 2018 så är ändå Elden Ring årets spel för mig. Detta kommer från en som aldrig gillat From Software spel.

Hursomhelst så är båda spel bra. Men på två väldigt olika sätt.
Om redaktionen gillar Ragnarök mer så redaktionen rätt. Eftersom det är en personlig fråga.

Medlem

Hänger aldrig med i sånna här "årets bästa spel" för jag brukar ligga 1-2 år efter i spelsläppen. Kan återkomma med ett svar 2024. 😅


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Redaktör
Skrivet av Issue:

Svårt att säga då jag inte spelat detta spel, men med utgångsläget att redaktionen alltid har fel så får jag väl säga att ni valde fel 😁

Skönt att det inte bara är jag som tycker så!


signatur
Redaktör
Skrivet av Boomer:

Hänger aldrig med i sånna här "årets bästa spel" för jag brukar ligga 1-2 år efter i spelsläppen. Kan återkomma med ett svar 2024. 😅

Här! Rösa fram läsarnas årets spel 2019


signatur
Medlem

26 timmar in och älskar det minst lika mycket som jag gjorde med föregångaren. Helt rätt val!

Avstängd

Ett konsolexklusivt spel som blir årets spel? Tveksamt, riktigt biased åsikter man inte kan ta seriöst.

Medlem

jag tycker inte ni valde fel, ni valde så som ni tyckte. Jag tycker själv att Horizon Forbidden West var årets spel, för mig.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Team Elden Ring här.
Men nödvändigtvis inget fel på Ragnarok bara för att jag personligen inte tyckte det var så kul.

Redaktör
Skrivet av fejksson:

Ett konsolexklusivt spel som blir årets spel? Tveksamt, riktigt biased åsikter man inte kan ta seriöst.

Om man utser årets bästa spel så bör väl ändå det spel man tycker är bäst (oavsett plattform) vinna?

Vilket tycker du var årets bästa, förresten?


signatur
Medlem

Personligen så är Ragnarök årets spel för mig och A Plague Tale: Requiem hamnar på en andra plats.

Elden Ring blev lite av en besvikelse faktiskt på grund av prestandaproblem på PS5 så det blev inte alltför många timmar tyvärr. Vissa är mer toleranta än andra och jag tillhör inte den gruppen

Medlem

Redaktionen har fel. Jag är 20 timmar in och måste hela tiden tvinga mig att fortsätta. FZ:s recent glömde nämna att spelet är förutsägbart trams för familjens yngsta. Gow vågar inte prova nåt nytt, det är en tur på rälsbuss där alla ska trivas. Pusslen var påhittigare i Tomb Raider på 90-talet. Det är nya ödlemän som ska spöas. Tonåringen är tålamodskrävande, överspända Kratos har edgiga He-Man-komplex och atmosfären är lika spännande som den i Godfell. Elden Ring är givetvis årets spel. Om inte decenniets.

Medlem

Man har ju fått lära sig att man tycker olika, har full förståelse att många tycker att God of War var årets bästa spel men för mig är det på plats 4. Har inte spelat alla God of War men spelade God of War 3 på ps3, Ghost of Sparta på PSP, God of War 2018 på ps4 och alla har varit helt okej spel men inga favoriter. Likaså håller jag nu på att ta mig igenom Ragnarök (15 timmar in) och det är otroligt snyggt och en väldigt bra story men inte så väldigt mycket mer för mig.

Om någon är nyfiken så är årets spel för mig enligt följande: Elden Ring, Triangle Strategy, Gran Turismo 7 och sen kommer nog Ragnarök men har då så klart inte spelat allt som är släppt i år (på listan framöver står bl.a. Sparks of Hope och Bayonetta 3)

Medlem

Nej på tok för streamlinat för min smak. Det är ett väldigt bra spel men kommer inte i närheten av Elden Ring för min del.

Medlem

Redaktionen har helt rätt. Efter 15h, 25h, 35h, så var det alltid något nytt jag vill utforska med nya möjligheter. Ett av få spel som jag orkat plocka hem platinumtrofén på. En fenomenal bedrift till spel

Medlem

Har inte spelat God of war än men då Elden Ring är besvikelse då inte ens bland som bästa FromSoftware spelen som gjorts så förstår jag att annat spel vinner.

Elden Ring är ett bra spel men inte mer än så.
Jämför man med deras tidigare spel va detta flera kliv bakåt och tråkigt att det blivit så stort som det blev då dom kommer göra en tvåa nu och då lär jag inte spela det.

Medlem

Nej, Själv drivs jag väldigt mycket av frihet och nyfikenhet.
Något Elden Ring eldar på väldigt bra. Inget handhållande, gå vart jag vill, hitta och få meningsfulla belöningar för mitt utforskande.
Besegra stora hinder efter trials and errors. Som ger en särskild känsla av accomplishment(winkwink EA).
Testa mig fram med nya vapen och spells för att hitta den spelstil som faller mig mest till smaken.
Pussla ihop vad som hänt i världen, gudarna, karaktärer av alla fragments från den större berättelsen och fylla i luckorna med min egna fantasi.

GoW är för mycket handhållande och on rails för mig. Storyn är grym men jag vill spela och utforska. Inte ha markörer att följa.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Alla som tycker annat än att Horizon Forbidden West va bäst har fel helt enkelt

Medlem

Röstade själv för Elden Ring, men hade också kunnat ta GoW:Ragnarök som GOTY.

Så neutralt säger jag att ni valde fel, men ändå rätt

Medlem

Jag röstade på Monkey Island Det enda spel som gett mig genuin spelglädje i år.

Medlem

Jag har inte spelat det än.
Men jag misstänker det kommer bli samma åsikt från mig som med förra.
Vackert, välgjort men lite sådär mellanmjölkigt. Mam har kört gameplayet förr kände jag redan med förra. Sen var det oväntat bra story, det ska jag ge det. 4 av 5. Lär bli typ samma nu.

Mitt Game of the Year är Vampire Survivors.
Ren och skär spelglädje. Tonvis med innehåll utan att det känns uppblåst/bloated som alla collectathons och sega uppgraderingasystem. Grinda materialdrops kan jag göra i ett MMO...

Nej. Vampire Survivors är 4.5/5
End game är lite för lätt. Kan iof vara att jag plöjt säkert 100h och blivit rätt bra på det

Medlem
Skrivet av Neverwild:

tråkigt att det blivit så stort som det blev då dom kommer göra en tvåa nu och då lär jag inte spela det.

snurrig logik. "jag personligen gillade inte dark souls 2 så jag hoppas att vi aldrig får se ett dark souls 3".

det är ok att vara ett ok spel. hur mycket ett spel än hypas till skyarna av fans (såsom elden ring gjordes efter en kort teaser följt av 2 års tystnad) så är spelet inte skyldig dig ett mästerverk.

få spel får alla rätt på första försöket. elden ring's största besvikelse var bossarna (jämfört med andra fromsoftbossar), resten av spelet är otroligt kompetent, och jag vågar tro att dom kan rätta till det i ett andra försök.

Medlem

Gjorde redaktionen rätt? För sin del säkert, för min del har jag svårt att välja mellan HZD och GoW. Elden Ring är inte min grej, så inte ens med på listan.

Medlem

Ja det tycker jag. Har spelat båda o Ragnarök förtjänar verkligen att vinna.
Elden ring är också grymt men det borde ha hetat Dark Souls 4: Elden Ring egentligen haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Omröstningen är avslutad.

>:(


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

GoW Ragnarök var inte lika tydligt ett årets spel som föregångaren. Elden Ring och Vampire Survivors tycker jag båda två var snäppet vassare.

12
Skriv svar