En av HBO-seriens skapare: "The Last of Us har bästa storyn som berättats i ett spel"

Robot
En av HBO-seriens skapare: "The Last of Us har bästa storyn som berättats i ett spel"

Inget att diskutera, menar Craig Mazin.

#hbo, #the-last-of-us

Medlem

Han lär inte ha spelat särskilt många storybaserade spel då helt enkelt.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Han lär inte ha spelat särskilt många storybaserade spel då helt enkelt.

Vilket tycker du är bäst då?

Geeks Gaming

Hmmm, får fundera lite på den och vilka andra storybaserade spel som har normala människor i sig.

Quantic har ju ett par som faller inom den ramen, Heavy rain, fahrenheit/indigo prophecy.

Men han kanske har rätt

Medlem

Är nog en av de bästa story men skulle nog inte säga den bästa.
Jag tycker många spel har story på samma nivå men svårt att säga att någon av dom är bäst. De är olika och är bra på sitt sätt

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu har jag inte spelat klart Death Stranding, men tycker det är en intressant story där. Det ska ju också bli en film tydligen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Last of us har en grym story. Men finns mycket bra spel med lika bra story där ute ❤️

Medlem

Är en av de bästa storys jag har kört i ett spel. Ligger uppe i top 5 tror jag.

Medlem

Kan hålla med honom. Storyn är fantastisk och berättas på ett grymt bra sätt. Personligen tycker jag mer om fantasy så ex God of war klickar bättre för mig, men få spel har triggat så starka känslor som The Last of us. Tvåan har jag fortfarande inte klarat av att spela färdigt, blir fylld av ångest och äcklas. Så sjukt bra gjort av Naughty dog.

Min senaste stora upplevelse är Ragnarök, där är flera scener som träffar en rakt i hjärtat. Dels genom att vara stora och mäktiga, dels genom att vara mänskliga och hjärtskärande.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mass Effect, Vampire the Masquerade: Bloodlines, Planescape Torment, Morrowind, Pillars of Eternity, KOTOR, Ultima IV och listan göras enormt mycket längre...

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Geeks Gaming
Skrivet av lonian:

Nu har jag inte spelat klart Death Stranding, men tycker det är en intressant story där. Det ska ju också bli en film tydligen.

Där har du också en tung story, kanske inte lika lätt att relatera till på ytan men klart underskattad

Geeks Gaming

Kul det här med smak, alla kan tycka andra har fel när all egentligen har lika rätt

Medlem

Finns ingen story i ett spel som påverkat mig lika mycket som TLoU så jag håller med honom. Ska bli spännande att se serien snart!

Gen
Medlem

Då jag har båda TLOU spelen relativt färskt i minnet är jag extremt skeptisk till serien. Inte bara pga. castingen men även att trailern inte var speciellt bra. Ska dock ge första avsnittet en chans och hoppas på att bli positivt överraskad men det är så lätt att förstöra storyn till bra spel.

eld
Medlem

Tror argumentet här är att spela styrka är ju dess interaktivitet, visst är last of us fantastiskt, men det är ju på grund av sin filmgen, Stanley parable gör ju mer för det narrativa inom spel.

Och ta sedan dwarf fortress som gör saker med storytelling på ett sätt som film aldrig kan göra.

KoP
Medlem

Snack. Sådär uttalar sig bara någon som inte har spelat speciellt mycket spel i sitt liv.

Den bästa storyn kommer ju såklart ifrån Monkey Island.

Bubblare: Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Ja, andra är Resident Evil, Cyberpunk, Metal Gear Solid, Silent Hill och Shenmue.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Håller helt o hållet med!

Medlem
Skrivet av Neverwild:

inget spel är objektivt "bäst". många spel gör mycket bättre än andra, men inget spel gör allt bättre än alla andra.

Medlem

Bästa är nog att ta i. TW3 Heart of Stone, Bioshock, what remains of Edith Finch, för att nämna några av många favoriter som slåss om "bästa" narrativ.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av quadratis:

inget spel är objektivt "bäst". många spel gör mycket bättre än andra, men inget spel gör allt bättre än alla andra.

Nu handlade ju detta om storyn och inte allt som finns i spel.

Inaktiv
Skrivet av doversund:

Bästa är nog att ta i. TW3 Heart of Stone, Bioshock, what remains of Edith Finch, för att nämna några av många favoriter som slåss om "bästa" narrativ.

ok....

Medlem

Bästa nja, är väl samma gamla världen har gått under några överlevare bråkar med varandra typ av story med halv intressanta karaktärer.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan bara hålla med. Fantastisk story, och fantastisk storytelling.

Medlem

Storyn är ganska generisk och basic skulle jag säga, vilket inte behöver betyda dålig alltid om det görs bra, men den är inget märkvärdig direkt.

Det är karaktärerna och atmosfären som gjorde det första spelet bra.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ganska nonchalant sätt att uttrycka sig på tycker jag. Lite brist på respekt för spelmediet. Det finns ju hur många fantastiska berättelser som helst i spelvärlden - för många för att man ens ska hinna uppleva alla.

Men jag kanske misstolkar honom.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu handlade ju detta om storyn och inte allt som finns i spel.

ja? vissa aspekter av en story kan vara otroligt bra, medans andra delar av samma story är mindre bra. en och samma story kan ju berättas på oändligt många olika sätt från a till ö, och det är ju inte som att the last of us' grundkoncept inte har berättats förut.

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Ganska nonchalant sätt att uttrycka sig på tycker jag. Lite brist på respekt för spelmediet. Det finns ju hur många fantastiska berättelser som helst i spelvärlden - för många för att man ens ska hinna uppleva alla.

Men jag kanske misstolkar honom.

Är väl inte direkt nonchalant, tolkar det mer som han åsikt.

Tolkat inte det som att han försöker etablera fakta

Avstängd

Tycker Witcher 1 har en av de bästa storyn för ute tillsammans med dom mest intressanta karaktärererna. Älskar det spelet.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan hålla med honom. Storyn är fantastisk och berättas på ett grymt bra sätt. Personligen tycker jag mer om fantasy så ex God of war klickar bättre för mig, men få spel har triggat så starka känslor som The Last of us. Tvåan har jag fortfarande inte klarat av att spela färdigt, blir fylld av ångest och äcklas. Så sjukt bra gjort av Naughty dog.

Min senaste stora upplevelse är Ragnarök, där är flera scener som träffar en rakt i hjärtat. Dels genom att vara stora och mäktiga, dels genom att vara mänskliga och hjärtskärande.

Jag gillade tvåan, känner att folk överdriver men storyn är helt åt helvete ju närmare slutet man kommer. Abby är en av de sämst skrivna karaktärerna som jag stött på i ett spel och då tyckte jag hon var helt ok i början.

Ellies och Abbys motiveringar och personlighetsförändringar mitt från ingenstans är helt sjukt konstigt och makes no sense alls.

Gillade spelet, lär spela om det. Skådespelarna gör ett sånt sjukt jävla bra jobb men men tycker det är så mycket hål i storyn som bara inte går att rationalisera fram på ett logiskt sätt. Sista 4 timmarna är bara löjliga.

Bara min åsikt.

12
Skriv svar