Rösta! Vilket spel ser du mest fram emot 2023?

Robot
Rösta! Vilket spel ser du mest fram emot 2023?

Starfield? Diablo IV? Nya Zelda? Eller något helt annat. Gör din röst hörd!

#fz, #releaselistan, #spelåret-2023


Medlem

Längtar efter S.T.A.L.K.E.R. 2 och en fortsättning på de gamla kultförklarade open-world fps spelen.

Annars kommer Resident Evil 4 remaken bli underbar att få lira. Dead Space remaken blir brutal även.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Får större och större förväntningar på att Stormgate tar över RTS-kronan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Rogue Trader, förstås!

Medlem

Från listan Jedi Survivor och BG3 men rent generellt är det Hollow Knight: Silksong jag ser fram emot mest.

Medlem

GE MIG STARFIELD!


signatur

Submission is for the weak

Testpilot

Förvånad att jag är ensam om FFXVI hittills.

Medlem

Oj det var rätt svårt val, men inget kan väl slå Horizon i VR för min del.

Redaktör

Har svårt att inte säga Forza Motorsport efter 5,5 års väntan sen förra delen.


signatur
Medlem

Svårt att välja mellan Starfield och Diablo 4, men fick bli Starfield med minsta möjliga marginal.

Medlem

Sons of the Forest är det enda jag verkligen känner barnslig längtan efter. Älskade första spelet (särskilt i co-op) och uppföljaren ser bättre ut på precis allt. Tror att det kommer bli ett av de där magiska spelen som får mig att glömma allt vad rutiner och livspussel heter, för att det viktigaste kommer vara att uppgradera min pilbåge och gräva gropar (!) i basen.

Medlem

Valheim! Om det nu möjligtvis skulle släppas i 1.0 2023, vilket jag antar kanske inte är så troligt. Det är iaf vad jag ser mest fram emot

Medlem

Helt klart Spiderman 2! Ser även fram emot dlc.t till Forbidden West <3.

Edit: Ska även inhandla Ragnarök nån gång under året och förmodligen även Elden Ring så de två räknas som 2023-spel för egen del^^.

Medlem

Nya Zelda spelet av de spel jag känner till.

Medlem

Hade jag inte varit så svag för rymden (Starfield) hade Hollow knight: silksong varit en klar etta. BG3 kommer bli fint med (lite mindre pga jag spelat ”klart” det i EA.

Edit:
Glömde helt bort Zelda botw 2. Jag ser fram emot det så mycket att det endast kan bli en besvikelse…

Medlem

Jag har lite av ett udda val, och jag vet inte ens om det kommer ut 2023 då det inte har ett satt datum, men det spel som jag ser fram emot mest är Savior, ett debutspel av Starsoft Entertainment. Kan bara hoppas att det blir så bra som det ser ut.

Medlem

Zelda: Tears of the kingdom är det självklara valet, inget annat är i närheten.

Diablo är en gammal favoritserie, men ser inte fram emot fyran. Har inget förtroende kvar för Blizzard, så jag ignorerar det.

Den där uppföljaren till suikoden får mig dräggla


signatur

New life, New hope

Medlem

Helt klart Black Myth: Wu Kong om det nu hinner komma

Medlem

Öppnar starkt med Dead Space för att sedan beta av Company of Heroes 3, Re4, Space Marine 2 och Diablo 4 under året.

Hoppas såklart på lite mindre titlar med som Tempest Rising, Rouge Trader osv.

Medlem

Tyvärr så ser jag mest fram emot Diablo 4. Allt jag sett och hört har sett väldigt tufft och kul ut. Men är ändå väldigt rädd att Blizzard kommer göra mig besviken.

It's not a lake, it's an ocean

2023 kan bli ruggigt bra, om vi inte drabbas av massiva förseningar (vilket förstås kan hända). Personligen bryr jag mig inte så mycket om Starfield, även om jag kommer testa det av ren nyfikenhet. Men det finns ju en hel del annat att se fram emot:

1. Alan Wake II (men kommer det verkligen i år...?)
2. Resident Evil 4
3. Atomic Heart
4. Lies of P
5. Stalker 2


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har ingen aning om hur jag ska ha tid, men jag hoppas innerligt att Starfield blir lika bra som jag föreställt mig. Isåfall har jag nog en oproduktiv månad framför mig när det släpps.

Medlem

1. Lies of P.
2. Silent Hill 2 R?
3. Bloodstained 2.

Medlem

Det kan ju komma att ändras men just nu är jag mest nyfiken på Armored Core VI. Har dock inte spelat något av spelen tidigare i serien.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Har svårt att inte säga Forza Motorsport efter 5,5 års väntan sen förra delen.

Mm, som man har väntat. Ser fram emot att att damma av ratten igen och låta adrenalinet rusa!

Medlem

Svårt att avgöra då det är knepigt att döma spel innan man spelat dom eller ens sett särskilt mycket av dom. Finns dock gott om spel som har stor potential.

1. Eldritch House
2. Tintin: Faraos cigarrer
3. Zelda: Tears of the Kingdom
4. Amnesia: The Bunker
5. Snufkin: Melody of Moominvalley
6. The Last Case of Benedict Fox
7. Planet of Lana
8. Sherlock Holmes: The Awakened (remake)
9. Phonopolis
10. Banishers: Ghost of the New Eden
11. Colossal Cave (remake)

Ska även bli intressant att se om nya Alone in the Dark eller något relaterat till Silent Hill släpps i år.

Medlem

TotK!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Håller Breath of the Wild som världens bästa spel någonsin och tror stenhårt på att Tears of the Kingdom kommer slå det! Så är galet pepp på det! Sen är ju Alan Wake II väldigt emotsett (även om jag bara spelat originalet på 360) och spelade igenom DIII med vännerna i fjolas så Diablo IV är också pepp. Även om min skruttiga iMac inte kommer kunna spela det så får hoppas kunna skaffa gaming-PC tills dess.

ZF
Medlem

Pragmata

Verkar lagom out there.

123
Skriv svar