Hogwarts Legacy redan bästsäljare på Steam - en månad innan release

Robot
Hogwarts Legacy redan bästsäljare på Steam - en månad innan release

Bäst säljande premium-spelet just nu.

#hogwarts-legacy


Medlem

Trött man bli på människor…
Men jaja, det är deras pengar.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skrivet av korvmos:

Trött man bli på människor…
Men jaja, det är deras pengar.

Det är ju bra att nya spel uppmuntras i förtid. Annars blir det bara trista remakes och remasters.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vet man att man kommer köpa spelet oavsett vad så spelar det väl ingen roll om man förbokar. För egen del blir Hogwarts Legacy mindre och mindre intressant ju mer jag ser av det. På E3 såg det mycket lovande ut, nu är det mjae´...

Medlem

Har inget emot att folk köper spelen innan de är släppta - bara vi slipper gnäll från dessa personer om att spelet är dåligt/ofärdigt/buggigt. Köper du grisen i säcken får du också vara beredd på att grisen inte ser ut som du hade hoppats.

Vill människor chansa med sina pengar - kör!

Jag kommer köpa ett spel när det har recenserats av speljournalister och/eller tidiga användare.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Har inget emot att folk köper spelen innan de är släppta - bara vi slipper gnäll från dessa personer om att spelet är dåligt/ofärdigt/buggigt. Köper du grisen i säcken får du också vara beredd på att grisen inte ser ut som du hade hoppats.

Vill människor chansa med sina pengar - kör!

Jag kommer köpa ett spel när det har recenserats av speljournalister och/eller tidiga användare.

Helt enig. Sen borde man inte få refunds heller imo.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Vågat. Jag tycker inte de har visat något vettigt förutom miljön och 2 minuter combat. Sedan är jag väldigt skeptisk till utvecklare som hypar upp sitt egna spel och förklarar det som om deras spel vore en revolution för spelbranschen.

Ne, mycket ifrågasättande till detta då det är en studio som inte gjort något storslaget innan och. Hoppas jag har fel.

Medlem

Jag hoppas detta blir bra, men kommer som vanligt invänta recensioner och mer icke-kurerat gameplay.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Geeks Gaming

Ett av de få spel som man verkligen vill ha. Går ju alltid att lämna tillbaka om det är totalt sönder eller kasst.

Medlem

Förhoppningarna är skyhöga, men risken för ett Cyberpunk-scenario är överhängande. Inväntar recensioner.

Medlem

Hellre en kultur med förköp än en kultur med att alltid köpa med rabatt. Det är ändå sjukt hur mycket spel rabatteras.

Gen
Medlem

Tror spelet blir bra men det jag alltid är tveksam över (som man inte ser varken på trailers eller previews) är hur tekniken rullar. Flera spel man förköpt under åren har visat sig vara sjukt buggiga och/eller haft stora tekniska problem som gjort det svårt att spela.

Medlem

Vad är premium-spel? Vad är premium-film? Vad är premium-musik?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hjälper nog till att en minoritet skriker högt om att man inte ska stödja spelet. Streisand effect.

Medlem

Nog en kombination av en populär franchise och ett år av otrolig speltorka. Fortfarande helt poänglöst att förboka spel dock.

Medlem

Ge inte företagen pengar innan de fått sina produkter recenserade och testade av oberoende media. Jävla förrädare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nog en kombination av en populär franchise och ett år av otrolig speltorka. Fortfarande helt poänglöst att förboka spel dock.

Otrolig speltorka har det ju absolut inte varit, rent objektivt alltså. Det kan naturligtvis vara så att man känner så som du för att det inte har kommit något spel som man har velat spela, men spel av hög kvalitet som uppskattats av miljontals spelare har det ju kommit en hel del av.

Medlem
Skrivet av bronie:

Hellre en kultur med förköp än en kultur med att alltid köpa med rabatt. Det är ändå sjukt hur mycket spel rabatteras.

Hellre en kultur där förköp inte är det ultimata målet så man kan släppa rena skitspel men ändå dra in fetkosing.

Pre-orders är nu mera 100% meningslöst, så vidare man inte har exakt noll tålamod och måste spela ett spel exakta sekunden det släpps, vilket är helkorkat.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ett av de få spel som man verkligen vill ha. Går ju alltid att lämna tillbaka om det är totalt sönder eller kasst.

Jepp,, man kan köpa det innan & få pre-order bonusen,, vänta några dagar & titta på steams & se om det är något,, Alt,, starta en timer & spela max 2h.. Gillar man inte så bara ta refound

Medlem

Är sugen på spelet men inte till fullpris och slår vad om att det kommer vara trasigt på release. Tråkig trend, har ju själv varit en del av den och blivit bränd x flera men nu får det vara nog.

Sist var det The Callisto protocol som visade sig vara en katastrofalt trasig release. Är glad att jag inte bokade det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vad är ett "premium" spel?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad är ett "premium" spel?

Ett spel där du betalar fullpris för spelet och sen en "premie" ovanpå det i form av micro transactions för att få hela upplevelsen.
(Ingen aning om så är fallet för just det gör spelet men det är ju inte många spel idag där så inte är fallet).

Medlem

Är mot det där med. Men å andra sidan så kan man lämna tillbaka det innan man spelar två timmar på steam.

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Ett spel där du betalar fullpris för spelet och sen en "premie" ovanpå det i form av micro transactions för att få hela upplevelsen.
(Ingen aning om så är fallet för just det gör spelet men det är ju inte många spel idag där så inte är fallet).

Ifall det är så tycker jag vi kan börja kalla dem för Voldemort istället.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Har lagt undan pengar till detta men kommer definitivt inte förboka det. Varför skulle jag när man kan inte bugg testarna först.

Medlem

Förbokat och klart


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

HP fanboys skulle jag aldrig ens försöka ha en konversation med kring att inte förboka.
Undrar hur det ser ut med content. Det ser bra ut kring vad man kan pyssla med att styla. Men tror det är där de lagt allt krut för alla HP fans ska känna att de lever i den miljön

Avstängd

Det verkar inte komma till Game Pass?

Inaktiv
Skrivet av G4ruda:

Har inget emot att folk köper spelen innan de är släppta - bara vi slipper gnäll från dessa personer om att spelet är dåligt/ofärdigt/buggigt. Köper du grisen i säcken får du också vara beredd på att grisen inte ser ut som du hade hoppats.

Vill människor chansa med sina pengar - kör!

Jag kommer köpa ett spel när det har recenserats av speljournalister och/eller tidiga användare.

Det är ju inte problemet med att förboka. Det handlar om att utvecklaren inte behöver oroa sig lika mycket för leveransen av spelet till oss övriga vilket kan göra att det sänker kvalitén eller ren och skär money grab. Nu kommer ju detta hålla någorlunda standard med tanke på WB.

Ett utmärkt exempel är Skull & Bones. De sägs att det blivit uppskjutet igen på grund av fåtal förbokningar och de behöver förbättra det. Om tillräckligt många hade förbokat även fast kvalitén var undermålig hade de troligen skeppat spelet.

Istället kommer de förbättra spelet och arbeta hårdare tack vare att spelare inte förbokat. Utifall tillräckligt många förbokat hade vi nog sett spelet släppt för länge sen.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det är ju inte problemet med att förboka. Det handlar om att utvecklaren inte behöver oroa sig lika mycket för leveransen av spelet till oss övriga vilket kan göra att det sänker kvalitén eller ren och skär money grab. Nu kommer ju detta hålla någorlunda standard med tanke på WB.

Ett utmärkt exempel är Skull & Bones. De sägs att det blivit uppskjutet igen på grund av fåtal förbokningar och de behöver förbättra det. Om tillräckligt många hade förbokat även fast kvalitén var undermålig hade de troligen skeppat spelet.

Istället kommer de förbättra spelet och arbeta hårdare tack vare att spelare inte förbokat. Utifall tillräckligt många förbokat hade vi nog sett spelet släppt för länge sen.

Frågan är väl om Skull & Bones någonsin kommer att släppas och även om det släpps är det ingen garant för att det är ett bra spel. Förr eller senare måste Ubisoft ta ett beslut som inte är "skjut upp" och det är att antingen leverera eller avbryta.

12
Skriv svar