På fredag släpps One Piece Odyssey, och recensionerna är positiva

Robot
På fredag släpps One Piece Odyssey, och recensionerna är positiva

Osäker? Testa demon och för över sparfilen till spelet.

#Bandai-namco, #One-piece-odyssey


Medlem

Intressant.

Har provat flera Naruto- och Dragon Ball-spel men aldrig fastnat för något. Vill så gärna då jag älskade mangan och animen. Men gameplay klickar inte.

Måste prova demot på detta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Redaktör
Ponny

Vår recension kommer! Lite oklart exakt när, men i slutet av denna eller början av nästa vecka.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det var intressant att kolla upp det låga betyget. De klagar en hel del på tempot i spelet, inte helt säker på om det de beskrev skulle störa mig men jag kan tänka mig att det kan vara störande om man inte har mycket tid när man ska lira.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Freakon:

Intressant.

Har provat flera Naruto- och Dragon Ball-spel men aldrig fastnat för något. Vill så gärna då jag älskade mangan och animen. Men gameplay klickar inte.

Måste prova demot på detta.

Har varit samma här faktiskt, närmaste jag kommit att gilla är nog Dark Chronicle och på senare tid Ghost of Tsushima 😊

Medlem
Citat:

Hyllningarna riktar bland annat in sig på den förvånansvärt djupa spelmekaniken, medan berättandet pekas ut som något som kunde varit bättre

Najs! Djup spelmekanik är för mig det allra viktigaste, så det låter ju lovande!

Medlem

Är det någon som har koll på hur många avsnitt av serien man måste ha sett för att inte få några spoilers av spelet? T.ex. karaktärer och deras krafter eller kanske storyline? Tyckte i alla fall att jag kände igen alla karaktärer från trailern förutom killen med blått hår och tatueringar som var med i början, men han kanske är skapad för spelet?

Ser verkligen intressant ut och skönt att de väljer att gå ifrån Dynasty Warriors konceptet som är så otroligt tråkigt och varit en del av många tidigare One Piece spel vilket gjort att jag aldrig ens testat dem.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Najs! Djup spelmekanik är för mig det allra viktigaste, så det låter ju lovande!

Ta det med en nypa salt. Även om det finns en del coola grejer i hur man uppgraderar sin karaktär, så är striderna inte djupa alls. Krävs knappt någon strategi när det kommer till bossar och liknande, och majoritetn av tiden spenderas i fighter


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Testade demon och efter det är jag jävligt skeptisk....tror jag kommer hoppa över det här spelet, eller åtminstone invänta rea.

Medlem
Skrivet av Aciero:

Är det någon som har koll på hur många avsnitt av serien man måste ha sett för att inte få några spoilers av spelet? T.ex. karaktärer och deras krafter eller kanske storyline? Tyckte i alla fall att jag kände igen alla karaktärer från trailern förutom killen med blått hår och tatueringar som var med i början, men han kanske är skapad för spelet?

Ser verkligen intressant ut och skönt att de väljer att gå ifrån Dynasty Warriors konceptet som är så otroligt tråkigt och varit en del av många tidigare One Piece spel vilket gjort att jag aldrig ens testat dem.

Spelet ska tydligen täcka upp till och med Dressrosa vilket slutar på EP 746 på Animen och Kap 801 på Mangan.

Killen med blå tatueringar är Adio Suerte och tjejen i vita jackan och stråhat i början är Lim och vad jag förstår så är dessa unika för spelet och är en del av det som inte är rent återberättande av historien i spelet.

Medlem
Skrivet av bond12:

Har varit samma här faktiskt, närmaste jag kommit att gilla är nog Dark Chronicle och på senare tid Ghost of Tsushima 😊

Gillar båda dem spelen, just Ghost of Tsushima väldigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Finns ej på Xcloud! 😥

Medlem

Spelet släpps väl imorgon den 13e?

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Spelet släpps väl imorgon den 13e?

Japp.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Spelet släpps väl imorgon den 13e?

22:00 ikväll enligt Steam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gaara:

Spelet släpps väl imorgon den 13e?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Varför är då rubriken "I dag släpps One Piece Odyssey, och recensionerna är positiva"

Medlem

Värt att nämna är att det enbart går till Series S | X.

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Varför är då rubriken "I dag släpps One Piece Odyssey, och recensionerna är positiva"

Nu ska du inte komma här med fullt rimliga frågor!

Nä, du har förstås rätt. Det verkar som att spelet släpps på Steam i dag (om 1 timme står det just nu), men på PS och Xbox vid midnatt/i morgon. Gissar att nyhets-Jonny gick på Steam-datumet.


signatur
Medlem

Varit småsugen på detta men också osäker på hur mycket spelupplevelsen påverkas om man inte kommit dit i mangan/animen där spelet utspelar sig.

1
Skriv svar