Ubisoft lägger ner tre spel, Skull and Bones försenas (igen)

Skrivet av Vileoxe:

Skull and Bones borde nog läggas ned vid det här laget, kan inte vara bra ekonomiskt för Ubisoft att fortsätta pumpa in pengar i ett dött projekt.

Precis. De kan polera en bajskorv men det kommer fortfarande att vara en bajskorv.

Medlem

Man får väl hoppas de fixar att man kan borda skepp i spelet, ett piratspel utan det kan ju kvitta. Sen att målade pirater som missförstådda stackare! Faan ska man spela pirat vill man ju mörda och stjäla för att man är ett svin

Medlem

Jag förstår att dom skjuter på Skull and bones. När man ser gameplay från spelet så påminner det mer om ett mobil spel eller "app" än ett riktigt spel. Vet redan nu att det inte är ett pirat spel jag kommer att köpa även om jag är intresserad av att köpa ett i framtiden. Dom kanske skulle ha släppt det enbart till pador där det ser ut att höra hemma.

Medlem

Jag ser faktiskt fram emot Skull & Bones, kommer dock inte köpa det för fullpris utan kanske subbar en månad på ubi+ för att testa det, är det fortsatt bra kan jag tänka mig att köpa det på rea eller subba nån extra månad. Brukar aldrig spela spel längre än en månad i vilket fall så perfekt modell om man inte vill punga ut 7-800spänn för ett spel, det får man typ 5 månader sub för och kan testa en massa annat samtidigt.

Medlem

Jag vill verkligen att detta ska bli bra, men utvecklinge sedan 2013 och troligen flera gånger dom börjat om, luktar lite Duke tyvärr

Medlem

Mario+Rabbids är det enda annorlunda som Ubisoft fått ut under de senaste åren, och då menar jag speciellt det första spelet som kom för 3-4 år sedan; det spelet var guld . Uppföljaren från ifjol var tyvärr lite trött.

Fast är inte detta klassiskt med spelföretag som blir för store, de vågar inte testa något nytt, bara kopierar andra trender inom branchen, och de gör superpolerade spel, som är jättetråkiga (lika som de flesta biofilmer varit de senaste 10 åren)... Jag säger bara, kolla in indie och AA-spel mer, där finns de riktiga guldkornen! Sluta kolla efter "grafik" och frames, fokusera hellre på spelglädje

Medlem

Felet måste vara att de inte satsar tillräckligt på live services

Medlem
Skrivet av aasecond:

Mario+Rabbids är det enda annorlunda som Ubisoft fått ut under de senaste åren, och då menar jag speciellt det första spelet som kom för 3-4 år sedan; det spelet var guld . Uppföljaren från ifjol var tyvärr lite trött.

Fast är inte detta klassiskt med spelföretag som blir för store, de vågar inte testa något nytt, bara kopierar andra trender inom branchen, och de gör superpolerade spel, som är jättetråkiga (lika som de flesta biofilmer varit de senaste 10 åren)... Jag säger bara, kolla in indie och AA-spel mer, där finns de riktiga guldkornen! Sluta kolla efter "grafik" och frames, fokusera hellre på spelglädje

Ja, överskattade superpolerade spel.

Som Assassin's Creed: Valhalla med vikingar som ser ut och pratar som MC-gängmedlemmar. 😵‍💫

Det mesta AAA är så slätstruket och otroligt förutsägbart.

Men som du nämner, tack och lov för indie och mindre utvecklare. Det är där kreativiteten flödar och kvaliteten finns. 🥰


signatur

Memento Mori

Medlem

Riders Republic var ganska skoj, och de har ju en del multiplayerspel som kan vara roliga om man gillar den genren, men jag hoppas de går all in på BG&E2 och gör ett episkt storydrivet spel, eller ett nytt Raymanspel i 2D.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ubisoft gör även annat än AC och FarCry. Några av mina favoritspel bland Ubisoftspel är:

- Child of Light (överraskande bra)
- Valiant Hearts (var inte beredd på hur känslosamt detta var)
- South Park: The Stick of Truth (var lite beredd på hur roligt detta var)

Tråkigt om dom skiftar över helt till "megatitlar".

Inaktiv

Var intresserad av Skull and Bones i typ en vecka, när jag trodde det skulle bli Sea of Thieves fast snyggare och lite mer "realistiskt".
Sen när man fick se något av det såg det ut som typ.. warthunder.

Vill ju styra skeppet på personlig nivå med några polare. Springa runt på däck och hissa segel. Klättra upp i kråknästet och kolla i kikare. Ladda kanoner. Skjuta flintlås-pistol. Svinga mig över på fiendebåten och fäktas.
Klättra runt på skrovet och göra ett bakhåll.
Sno en kista guld. Hissa flagg och sjunga sjösånger och stoja.

Medlem

Ur artikeln:
"Stora utmaningar hos en bransch som fortsätter skifta fokus mot mega-varumärken och långlivade titlar."

Jag antar att det här är helt sant. Och det är otroligt deppigt. Redan nu är det otroligt få AAA-titlar som tilltalar mig och ännu färre lär det nog bli. Utvecklingen är så himla tråkig, men det är ju marknaden som styr såklart.

Precis som med film finns den kreativa framtiden hos mindre utvecklare och utgivare som vågar bryta ny mark.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Brona:

Ubisoft gör även annat än AC och FarCry. Några av mina favoritspel bland Ubisoftspel är:

- Child of Light (överraskande bra)
- Valiant Hearts (var inte beredd på hur känslosamt detta var)
- South Park: The Stick of Truth (var lite beredd på hur roligt detta var)

Tråkigt om dom skiftar över helt till "megatitlar".

South Park gjordes av Obsidian. Ubisoft kom inte in som utgivare förrän ett år innan release, medan Obsidian och South Park-skaparna redan hade jobbat på det i flera år då.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag fattar inte heller att dom fortsätter. Förmodligen är spelet "to big to fail".

De har ju tydligen redan pumpat in över 120 miljoner dollar i Skull and Bones utveckling... så det är absolut en fråga om att det är "too big to fail".

Medlem

Jag har spelat Skull & Bones. En tidig kopia för ca ett år sedan. Då var jag inte alls imponerad, tvärt om. Då älskar jag ändå pirater. Så förstår mycket väl att de vill jobba mer på det innan det släpps. För annars kommer det floppa totalt.

Skribent
Skrivet av Brona:

Ubisoft gör även annat än AC och FarCry. Några av mina favoritspel bland Ubisoftspel är:

- Child of Light (överraskande bra)
- Valiant Hearts (var inte beredd på hur känslosamt detta var)
- South Park: The Stick of Truth (var lite beredd på hur roligt detta var)

Tråkigt om dom skiftar över helt till "megatitlar".

Tyvärr lades studion som gjorde Child of Light och Valiant Hearts ned. Väldigt synd då de spelen verkligen stack ut ur deras katalog.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sjukt att det kan gå så dåligt för ett företag som har så många kända IPn. Även om dom har giganter som Assassin's Creed och Far Cry har dom ju också kända men lite bortglömda Ipn som Rainbow Six, Splinter Cell, Prince of Persia, The Settlers, Driver, Anno, Might & Magoc och några intressanta indie spel som Valiant Hearts.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av kebbe:

Man undrar ju om det finns någon som ser fram emot Skull and Bones efter det som visades förra året.

Jag spelade Skull and Bones i November tror jag det var. I ca 15min. Jag klarade inte mer...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av krippa79:

Som kompisarna å jag har väntat på detta, å så blir det uppskjutet igen... Det va bättre förr...

Nja, förr var det ännu längre till Skull and Bones släpp. 🙃

Medlem
Skrivet av krippa79:

Som kompisarna å jag har väntat på detta, å så blir det uppskjutet igen... Det va bättre förr...

Som när Half-Life 2 sköts upp ett år från 03 till 04?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tyvärr lades studion som gjorde Child of Light och Valiant Hearts ned. Väldigt synd då de spelen verkligen stack ut ur deras katalog.

Vad tråkigt Det visste jag inte. Mindre fristående spel passar väl inte längre in i Ubisoft katalog.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom igen nu, de släpper en del bra grejer, dessutom en del nytt eller innovativt. Valhalla, Mario + Rabbids (som är skitbra!), Rocksmith+, Immortals. Visst mjölkar de sina koncept, men utan Ubisoft skulle branschen vara ännu mer likriktad.

Valhalla var dock inte bra. Det var det mest utdragna och nonsensfyllda spelet i serien. De som gillar Valhalla har allt som oftast inte spelat föregångarna (Origins och Oddysey) och ej heller spelat klart spelet.

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Valhalla var dock inte bra. Det var det mest utdragna och nonsensfyllda spelet i serien. De som gillar Valhalla har allt som oftast inte spelat föregångarna (Origins och Oddysey) och ej heller spelat klart spelet.

Jag håller tyvärr med. Tyckte väldigt mycket om Odyssey, men Valhalla fastnade jag liksom aldrig riktigt i.

12
Skriv svar