Diskutera - Vilket är Ubisofts bästa spel?

Robot
Diskutera - Vilket är Ubisofts bästa spel?
Redaktör

IL-2 Sturmovik ligger bra till, första spelet satte en helt ny standard för flygkänslan. Men de har gjort en del bra lir - Rainbow Six: Raven Shield, Far Cry, Rayman Origins.


signatur
Medlem

Beyond Good & Evil. Spelade det när det var nytt, och jag hade aldrig sett nåt liknande. Definitivt en av mina mest formativa spelupplevelser.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alone in the Dark har en massa nostalgipoäng, precis som första AssCreed och FarCry1.

I modern tappning gillar jag verkligen FarCry 3.


signatur

I drank what?

Medlem

Splinter Cell: Chaos Theory
Stealth när den är som bäst med riktigt bra co-op.

Medlem

Beyond Good & Evil utan tvekan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Far Cry 5 skulle jag tro

Medlem

Finns sjukt många bra spel, synd att företaget känns passé just nu. Det är skillnad på egna spel och när man bara varit förläggare, men med stora företag som dessa så blir det alltid lite mixat typ.

Säger Raven Shield bara för att säga något av alla spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Rayman legends är bäst

Medlem

R.U.S.E. Har jag lagt väldigt många timmar på.

Medlem

Just nu spelar jag Trackmania. Men gillade även Rayman Legends & Rayman Origins. De har släppt många spel genom tiderna. Svårt att hitta.

Medlem

Det som kännetecknar ett Ubisoftspel enligt mig är att det i de inledande timmarna kan vara fantastiskt, men att det inte håller hela vägen och att det blir alldeles för repetitivt för att fortfarande vara roligt.
Orkar inte spela klart spelen, då det mer känns som ett jobb än underhållning.

Skrivet av ZakAntreaz:

Det som kännetecknar ett Ubisoftspel enligt mig är att det i de inledande timmarna kan vara fantastiskt, men att det inte håller hela vägen och att det blir alldeles för repetitivt för att fortfarande vara roligt.
Orkar inte spela klart spelen, då det mer känns som ett jobb än underhållning.

På senare tid så är det själva affärsmodellen. Få in en jäkla massa spelare snabbt och sedan försöka hålla fast dem med lite nytt innehåll då och då.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Beyond Good & Evil. Spelade det när det var nytt, och jag hade aldrig sett nåt liknande. Definitivt en av mina mest formativa spelupplevelser.

Jag är benägen att hålla med till 100 %.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Rainbow6 RV med den då nya Unreal-motorn är för mej det spel som givit mest speltid av alla.

Far Cry 3 känns dom som ett spel som tog hela spelvärlden till nästa nivå. Nu försöker alla kopiera samma formulär som de skapade då. På både gott och ont.

Just nu gillar jag Anno 1800 väldigt mycket. Strategispel blir verkligen förbisedda hela tiden vid dessa typer av nomineringar. Otroligt mysigt spel med massor av DLCs som förlängerspeltiden extremt mycket.

Medlem

Heroes of might and magic utan tvekan! Speciellt trean.

Måste säga AssCreed serien.

Odyssey och black flag i top med Unity, 2:an och 3:an hack i häl

Reuman Origins och Legends slår faktiskt Mario på fingrarna i plattforms genren 👌


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

AC Brotherhood/revelations eller The Division har jag nog tyckt om mest.

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Rayman legends är bäst

Japp, med stor marginal!

Redaktör
Ponny

Hårt mellan Assassin's Creed: Brotherhood och Rayman Origins. Svårt att jämföra iofs… Äh, vi säger att båda är bäst.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vetikattsingen alltså. Rent spontant tänker jag ju Rayman Legends men kan ha glömt nån annan pärla.

Ambassadör
Xbox

Assassin's Creed. Vilket av dem dock? Hmm...

Får dra till med Ezio-trilogin.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Wiinis:

Heroes of might and magic utan tvekan! Speciellt trean.

HMM 3 släpptes dock 1999 och Ubi köpte inte rättigheterna till Might and Magic serien föräns 2003 när 3DO gick i konkurs.

Men med det sagt om det hade räknats så skulle jag säga det samma.

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Rayman legends är bäst

Stod mellan detta och Beyond good and evil, de drar jämnt skägg skulle jag säga!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kan inte alla i huvudet.. Men Naruto: Rise of a Ninja var ett Ubisoft-spel om jag minns rätt? Riktigt bra på den tiden det släpptes

Medlem

Heroes of Might and Magic 3 är iaf mitt självklara val.

Medlem

1. Heroes of Might and Magic 3
2. Trials Evoluton
3. Mario + Rabbids
4. South Park Stick of truth
5. Driver

Medlem

Assassin's creed 2 eller Rayman 3 Hoodlum Havoc för min del.

Inaktiv

Ingen som sagt Settlers?! Fyyyy
Bara soundtracket får dig att drömma dig bort: https://www.youtube.com/watch?v=KU-baLqgJCE

Skrivet av anon_332538:

Ingen som sagt Settlers?! Fyyyy
Bara soundtracken får dig att drömma dig bort

Gjorda av Blue Byte Software.


signatur

Viam inveniam aut faciam

123
Skriv svar