Rainbow Six blir film med John Wicks regissör i spetsen

Robot
Rainbow Six blir film med John Wicks regissör i spetsen

Micheal B. Jordan återvänder som John Clark.

#Rainbow-six, #tom-clancy


Medlem

Då hoppas jag dom går tillbaks till Rainbow Sixs rötter. Rouge Spear ftw

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Då hoppas jag dom går tillbaks till Rainbow Sixs rötter. Rouge Spear ftw

Jag gissar det, såg faktiskt Without Remorse igår och den slutade med.

Att John Clark startade upp Rainbox Six och det startar ju storyn från boken och första spelet


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Without Remorse var ju riktigt kass tyvärr.
Trodde den skulle vara bra för den skrevs av Taylor Sheridan (Wind River, Sicario etc), men icke.
Hoppas denna blir bättre.

Medlem

Hoppas på en riktigt bra teknothriller, misstänker att det blir en helt värdelös actionrulle.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Rainbow Six boken var en av mina favoritböcker under uppväxten, läste den nog 2-3 gånger.
Rainbow Six Rogue Spear var också ett av mina favoritspel spelades igenom otaliga gånger.
Idag följer jag mest podcasts från rikiga SEALs som Shawn Ryan och Mike Ritland.
Jag önskar dom lycka till med filmen och hoppas dom kan fånga känslan av autenticitet och trovärdighet.

Medlem

Om det baseras på spelen som de är idag så förväntar jag mig riktig skit, men som tur är kommer inte serien ha med de nuvarande spelen att göra...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Om det baseras på spelen som de är idag så förväntar jag mig riktig skit, men som tur är kommer inte serien ha med de nuvarande spelen att göra...

Tämligen säker på att filmen kommer följa boken eller första spelet med tanke på hur förra filmen slutar. Eller åtminstone vara inspirerad av dessa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tämligen säker på att filmen kommer följa boken eller första spelet med tanke på hur förra filmen slutar. Eller åtminstone vara inspirerad av dessa.

Heh jo, vet inte vad jag förväntar mig ändå, alltså, bara att nyheten är som den är, dvs att Michael B Jordan skall vara med och då troligen vara den "mest viktiga" i gruppen gör att jag misstänker att det blir någon sorts one man show, t ex att alla dör och sedan skall han hämnas eller så är det någon sorts konspiration mot någon eller några...

Jag har inte läst böckerna men jag tror oavsett vad det blir så tror jag att det blir en film, filmer, som jag tror jag hade ansett kunde göras på ett annat sätt och då bli bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Heh jo, vet inte vad jag förväntar mig ändå, alltså, bara att nyheten är som den är, dvs att Michael B Jordan skall vara med och då troligen vara den "mest viktiga" i gruppen gör att jag misstänker att det blir någon sorts one man show, t ex att alla dör och sedan skall han hämnas eller så är det någon sorts konspiration mot någon eller några...

Jag har inte läst böckerna men jag tror oavsett vad det blir så tror jag att det blir en film, filmer, som jag tror jag hade ansett kunde göras på ett annat sätt och då bli bättre.

Clark och "Ding" är de två viktigaste i gruppen i boken också. Som även den innehåller hämnd och konspirationer, likt alla andra Clancys böcker

Without Remorse var inte en jättebra film, men tycker det bästa med den ändå var Jordans porträtt av Clark. Ska bli intressant och se resultatet i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tämligen säker på att filmen kommer följa boken eller första spelet med tanke på hur förra filmen slutar. Eller åtminstone vara inspirerad av dessa.

Without Remorse filmen har ju i princip inget gemensamt med boken förutom namnet.
Men bra att du garderar dig i din andra mening iaf.

Skribent
Skrivet av Decado:

Without Remorse filmen har ju i princip inget gemensamt med boken förutom namnet.
Men bra att du garderar dig i din andra mening iaf.

Det finns några grejer de plockat från boken, men jag håller med om att det är rätt långt ifrån källmaterialet. Jag förstår att de inte ville göra en Vietnam-film, men de kunde ha flyttat hela den story till ett senare krig. Sen förstår jag också att de slog ihop Clarks fru med Pam. Hela Pam-delen i boken känns lite random och weird tycker jag (även om mycket handlade om just droghandel).

Rainbow Six tror jag är lättare att göra film av då den är mer rakt på. Om de vill ändra i filmadaptionen så den utspelar sig mer i nutid så känns det enklare där utan att det sabbar original-storyn. En styrka som Rainbow passar in oavsett tidsera.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tyckte inte om att de black washade John Clark. Michael B Jordan gjorde Creed filmerna bra men jag tycker inte han är en action hjälte.

M.B.J. kommer inte heller funka i Rainbow Six, då John Clark är mycket äldre då boken utspelar sig och har ingen aktiv roll på marken utan är befäl och samordnar teamen istället. Ding är ju gift med hans yngsta dotter vid det här laget så hur ska det funka med en ung action hjälte?

Jag har läst igenom många av Tom Clancy's böcker och även dem som skrivits efter hans död och jag tycker de kan hålla sig trogna källmaterialet.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Hoppas nu att de bygger det på boken och att de inte försöker göra något som påminner om Seige med karaktärer som påminner om Overwatch.

Jag har läst boken ”Täcknamn Rainbow” och spelade Rainbow Six: Rouge Spear en hel del och jag hoppas att vi hittar filmen i den världen med samma karaktärer.

Skribent
Skrivet av Augustus:

Hoppas nu att de bygger det på boken och att de inte försöker göra något som påminner om Seige med karaktärer som påminner om Overwatch.

Jag har läst boken ”Täcknamn Rainbow” och spelade Rainbow Six: Rouge Spear en hel del och jag hoppas att vi hittar filmen i den världen med samma karaktärer.

Går den ens basera på Siege? Det spelet har ju ingen direkt story, bara lösryckta uppdrag. Karaktärerna har bakgrunder, men det är väl allt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Går den ens basera på Siege? Det spelet har ju ingen direkt story, bara lösryckta uppdrag. Karaktärerna har bakgrunder, men det är väl allt?

Jag håller med dig helt. Har bara upplevt alldeles för mycket besvikelser från både TV-spelsfilmer (Street fighter, Super Mario, Resident Evil) och älskade scifiserier (Alien, Terminator, Predator Star Wars, osv) för att lita på Hollywoods förmåga att behandla populärkultur på ett bra sätt även om det såklart har blivit bättre.

Skribent
Skrivet av Augustus:

Jag håller med dig helt. Har bara upplevt alldeles för mycket besvikelser från både TV-spelsfilmer (Street fighter, Super Mario, Resident Evil) och älskade scifiserier (Alien, Terminator, Predator Star Wars, osv) för att lita på Hollywoods förmåga att behandla populärkultur på ett bra sätt även om det såklart har blivit bättre.

Klart...de kan ju få för sig att blanda i aliens och köra på extractions story....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Klart...de kan ju få för sig att blanda i aliens och köra på extractions story....

Jag tror ibland att det du skrev skulle kunna brainstormas fram under uppgivenhet eller dras som ett skämt i styrelserummen och någon boss utbrister: ”Men det låter ju som en bra idé!” och sen vågar ingen säga emot. Bara för att han inte kan ta dom som filmerna riktar sig till på allvar eller att hen tror sig veta hur branschen funkar.

1
Skriv svar