Snabbkollen - Vilket Microsoft/Bethesda-spel ser du mest fram emot i år?

Robot
Snabbkollen - Vilket Microsoft/Bethesda-spel ser du mest fram emot i år?
Medlem

Redfall är det jag ser mest fram emot. Mer min typ av spel

Medlem

Vore ju trevligt om vi fick ett releasedatum på Starfield, så man slapp att sitta som på nålar - ruggigt nyfiken på hur det kommer bli, men är samtidigt beredd på att bli besviken. Cyberpunk 2077 är en färsk påminnelse att spel inte alltid blir som man hoppas.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Inget i listan som tilltalar mig på allvar, om jag ska vara ärlig. Få se om kvällens stream kan ändra på det. Som @PeTTs0n skriver vill jag att Starfield ska bli bra, men istället för hype stålsätter jag mig för besvikelse.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Självklart val. Starfield.
Jag vet att jag inte borde men det är något härligt med att hypa upp sig inför en release.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Självklart val. Starfield.
Jag vet att jag inte borde men det är något härligt med att hypa upp sig inför en release.

Hype är kul! Det är just därför Starfield är det bästa spelet någonsin... Åtminstone fram tills det släppts.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Starfield och jag hoppas på VR-support, VR-version.
Vi har ju MS som helägare nu så chansen är väll liten.
Kanske en framtida mod


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny

Starfield är självklara valet, men har mina ögon på Redfall också. Litar på Arkane.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Inget av dessa spel och inga andra spel från MS som jag kan tänka på.

Skribent

Får också säga Starfield; det ska bli löjligt kul att se vad de kokat ihop. Har även försiktiga förhoppningar på att Redfall ska bli bra i singleplayer.

Redaktör

Go Forza! (Nyfiken på Redfall också.)


signatur
Medlem

Jag vill säga Hellblade 2 men det dyker väl kanske inte upp i år.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hype är kul! Det är just därför Starfield är det bästa spelet någonsin... Åtminstone fram tills det släppts.

haha precis!

Medlem

Jag hade brytt mig om Starfield om jag inte sett videor ifrån spelet och man såg tydligt att det är samma skit motor som de alltid använder i grunden. Det enda positiva med det är att man vet att spelet kommer vara crackat ungefär en vecka innan releasen p.g.a. att folk redan nu vet hur det ska hanteras, samt att de kommer ha en unofficial patch som fixar spelet inom ett par veckor. Om Microsoft hade skrotat deras projekt och tvingat dem använda en modern motor och byggt in bra mod stöd så hade jag faktiskt varit intresserad, men nu vet man hur spelet kommer kännas redan innan det har släppts :/. Så i det stora hela så är det nog Redfall, även fast inget av spelen är direkt attraktiva.

Medlem

Redfield pga att Arkane utvecklar det, håller tummarna för att det blir riktigt bra.

Medlem

Redfall kommer definitivt bli något för mig då jag gillar Borderlands, Diablo med fler som de inspirerats av. Däremot är ett nytt ip av Bethesda alltid större. Starfield hoppas jag blir hur bra som helst.

Forza är alltid bra. Ser framemot att se den nya expansionen, men även nya Forza Motorsport. Äntligen ett racingspel gjort för den här generationen.

Medlem

Svårt att säga. Blev inte jätteimponerad när dom visade upp Starfield, är nog mer nyfiken på Avowed, fast det har man knappt sett något av... Men jag vill lita på Obsidian så jag säger Avowed ändå.

Medlem

Fable, kommer väl aldrig släppas dock..

Medlem

Definitivt Starfield för min del, men Redfall ser också intressant ut. Förhoppningsvis så går det att spela nån form av single player med ai styrda partners.

Tror flopp på starfield. Tror mest på Forza. Hoppas för Xbox skull att alla spelen är sinnesjukt måsten och börjar konkurrenstrycka Sony lite nu.

Medlem

Jag vill ju så gärna att Id gör ett nytt Quake likt ettan som får lite av samma behandling som Doom 2016 fick med fokus på lite mer ockult skit.

Förutom det så är man ju såklart nyfiken på Fable annars inget särskilt faktiskt.

Starfield kan lika gärna bli piss som guld känner jag.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Go Forza! (Nyfiken på Redfall också.)

Forza Ja!

Medlem

Valde "annat", men enbart som ett slags "inget av ovanstående"-val.
* Starfield är Skyrim i rymden, och eftersom jag aldrig fastnat för nåt Elder Scrolls är det fullkomligt ointressant.
* Forza är för mycket sim i racingen, därav ointressant.
* Minecraft bryr jag mig inte om.
* Redfall har eventuellt potential, men har knappt sett nåt alls från det än så har inga förhoppningar åt nåt håll just nu.

Det jag faktiskt är intresserad av från Microsoft är sånt som inte har nån antydan till datum alls (eller som inte ens är officiellt utannonserade):
* Hellblade 2
* Perfect dark
* Nästa Wolfenstein
* Nästa spel från Double fine
* Nästa spel från Id

Medlem

Starfield antar jag. Har inte riktigt följt hypen, men av det lilla jag sett verkar det coolt. Jag trodde att jag såg fram emot Minecraft Legends, men efter att ha sett senaste trailern så insåg jag att det inte alls verkade vara vad jag föreställt mig, såatte...Starfield blir min röst.

Medlem

Starfield kanske kan bli något men med tanke på hur Fallout 4 (rört kul på sina håll men ändå inget jag någonsin tänker spela om en enda minut av) blev så är jag skeptisk. Är mer sugen på MachineGames Indiana Jones-spel och en möjlig uppföljare till Wolfenstein.

Medlem

Jag vill att starfield skall vara bra, men jag vet att det kommer att kännas som fallout i rymden (character modeller och animationer).

Hoppas på rymddelen.


signatur

1338 - One Step Above

1
Skriv svar