Spel likt uncharted och the last of us, till Xbox series x?

Medlem
Spel likt uncharted och the last of us, till Xbox series x?

Är på jakt efter spel som är väldigt lika spelen uncharted och the last of us, som går att spela på ett Xbox series x.

Det får gärna vara av nyare sort. Så helst inte något spel som skapades till Xbox 360 och liknande. Tänker mig som senast till Xbox one. Men gärna nyare som gjordes för series x.

Finns det några sådana spel?

Skribent

Då säger jag Shadow of the Tomb Raider. Inte purfärskt, men jag tycker att det håller måttet än.

Skribent

Quantum Break kanske? Inte heller purfärskt men spelade igenom det nyligen och är ju en liknande filmisk upplevelse så som de spelen Naughty Dogs skapar.

signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jonny Myrén:

Då säger jag Shadow of the Tomb Raider. Inte purfärskt, men jag tycker att det håller måttet än.

Jag kontrar (eller kompletterar – ja, det låter trevligare) med Rise of the Tomb Raider. Bäst i reboot-trilogin tycker jag.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Metal Gear Solid 5
Control
Guardians of the Galaxy
Watch Dogs-serien
Red Dead Redemption 2

Medlem

Gears of War 4 & 5. Väldigt trevliga spel och ser bra ut, speciellt 5an.

Medlem

Jedi: Fallen Order är Uncharted med ljussablar

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kontrar (eller kompletterar – ja, det låter trevligare) med Rise of the Tomb Raider. Bäst i reboot-trilogin tycker jag.

Jag instämmer i kören att rise är det bästa i trilogin men slår även ett slag för Tomb Raider 2013.
Det ligger i övergången från 360 till one så upplösningen ligger på 900p men har fått fps boost på series x/s.

Ett tips är att du köper Tomb Raider: Definitive Survivor Trilogy då får du alla spel och dlc som släppts.

Medlem

Om du menar äventyrsspel i tredje person med mycket vertikalt klättrande och hoppande så kan jag lägga till följande:

• Batman: Arkham-serien

• Valfritt Just Cause

• Shadow of Mordor / Shadow of War

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Redaktör
Ponny
Skrivet av Qrush:

Jag instämmer i kören att rise är det bästa i trilogin men slår även ett slag för Tomb Raider 2013.
Det ligger i övergången från 360 till one så upplösningen ligger på 900p men har fått fps boost på series x/s.

Ett tips är att du köper Tomb Raider: Definitive Survivor Trilogy då får du alla spel och dlc som släppts.

Bra summerat! Att spela från början hela vägen igenom är ju (bokstavlig) resa. 2013 års Tomb Raider ser dessutom finfint ut på Xbox Series X|S, som du säger.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skulle säga att Shadow of the Tomb Raider är det enda bra spelet i reboot-trilogin, även långt överlägset alla spel i Uncharted-serien. Även Plague Tale-serien är värd att kolla in, de förlitar sig lite för mycket på att smyga runt och undvika råttor men även The Last of Us har rätt stora brister i gameplay så i jämförelse är det inte så farligt.

Skribent
Skrivet av Qrush:

Tror det bara är cutscenes som kör i 900p medan spelet körs i 1080p. Men saken kvarstår, nya TR-trilogin är så nära Uncharted du kan komma utan Mr Drake.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tack för alla tips! Tyvärr tycker jag inte något av spelen är vad jag frågade efter. Skulle väl vara tomb raider spelen som är likt uncharted. Men i övrigt är det rätt långt ifrån last of us och uncharted. Gillade verkligen inte senaste tomb raider när jag spelade det sist på PC. Kanske ska ge det en ny chans dock nu på Xbox.

Tar väldigt gärna emot fler tips.
Det jag menar är alltså att det ska vara samma äventyr och klurigheter som i uncharted. Likt National tresure filmerna osv. Att det är ett åventyrsspel gör det inte likt nog. Quantum break tex har ju enda likheten att man spelar som en man.

Och när det gäller likheter med last of us så är det ju alltså även här likheter med story, genre: upplägg osv. Inte bara att man går runt och dödar infekterade. Då kan jag spela back 4 blood eller något.

Hoppas att jag gör mig förstådd.. det här med att förklara är inte alltid min starka sida.

Skribent
Skrivet av nmbrg:

Tack för alla tips! Tyvärr tycker jag inte något av spelen är vad jag frågade efter. Skulle väl vara tomb raider spelen som är likt uncharted. Men i övrigt är det rätt långt ifrån last of us och uncharted. Gillade verkligen inte senaste tomb raider när jag spelade det sist på PC. Kanske ska ge det en ny chans dock nu på Xbox.

Det jag menar är alltså att det ska vara samma äventyr och klurigheter som i uncharted. Likt National tresure filmerna osv. Att det är ett åventyrsspel gör det inte likt nog. Quantum break tex har ju enda likheten att man spelar som en man.

Och när det gäller likheter med last of us så är det ju alltså även här likheter med story, genre: upplägg osv. Inte bara att man går runt och dödar infekterade. Då kan jag spela back 4 blood eller något.

Hoppas att jag gör mig förstådd.. det här med att förklara är inte alltid min starka sida.

Ja det blev svårare när du specifierade mer. A plague tale: Requiem anses ju dela storyberättandet med TLOU i alla fall? Men kanske ändå är för långt ifrån?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Jag förstod vad du är ute efter, men jag tycker det är svårt att hitta spel som är som Uncharted och The Last of Us. Och så ska de vara hyfsat nya också. Jag försökte tipsa om spel som är liknande i alla fall. Jag har inte spelat de senaste Tomb Raider för jag tycker att de första spelen är överlägsna. De nyare är för lika Uncharted...

Medlem

Tack alla för alla tips. Testar att köra igenom de tre senaste tomb raider spelen. Ska bara försöka hitta något som är likt the last of us också. Men det verkar svårare.

Skrivet av Qrush:

Så fick det bli. Precis börjat på första av dem. Nöjd än så länge.

Medlem

Jag tycker Uncharted och The Last of Us är ganska olika varandra. Menade du spel som liknar båda samtidigt?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Jag tycker Uncharted och The Last of Us är ganska olika varandra. Menade du spel som liknar båda samtidigt?

Nej jag menar inte att det ska vara likt båda.

1
Skriv svar