Spel för barn till Xbox 360?

Medlem
Spel för barn till Xbox 360?

Jag har en gammal Xbox 360 ståendes och tänkte att barnen kunde få börja använda den. Men det känns som att merparten av spelen som finns till den är olämpliga för barn, är till för äldre barn eller är Kinect-spel. Är det någon som har några tips på barnspel till Xbox 360 för barn i åldern 7-9?

Ett spel jag har hittat som funkar riktigt bra är Juju. Det är lagom svårt och inget våld. Men som sagt, vill gärna ha fler tips!

signatur
Skribent

Jag minns inte hur svårt/komplicerat det var, men Viva Piñata är jäkligt gulligt.

Medlem

Minecraft och Legospelen. Rayman är bra oxå

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

ilomilo är ett gulligt pusselspel som jag gillade. Men det kanske är för klurigt. Kommer ihåg att jag hade problem med vissa banor.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vilka bra tips, tack så mycket.

Ilomilo har vi testat, men det var lite för svårt. Väldigt mysigt spel annars!

signatur
Medlem

Feeding Frenzy 2: Var en liten fisk som äter fiskar till du blir en större fisk och kan äta större fiskar.

Joy Ride Turbo: Bilspel. Sjuåringen i familjen och hans kompisar kör bara runt och gör trick. Man kan spela regelrätt race med men det gör de aldrig. Sandlådebilspel.

Hydro Thunder: Racingspel med båtar.

Off topic: Min kompis spelar flöjt i Ilomilo!

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

kameo: Elements of Power!

Medlem

Epic Mickey 2, Spyro: Dawn of the Dragon, och Guitar Hero

Medlem

Forza horizon 1 och 2 det är kul att bara åka runt man måste inte vara med i race.
Joy ride turbo som redan nämnts är ett bra spel.

Medlem

Castle crashers!

Kinectimals is a big must!

Medlem

Jag spelade brukade spela Toy Story 3 i split screen med dottern vill jag minnas. Bättre än man kan tro.

1
Skriv svar