En remaster av Metroid Prime släpps ... NU!

Robot
En remaster av Metroid Prime släpps ... NU!

Nintendo gör en Hi-Fi Rush.

#Metroid-prime


Medlem

Att dom släpper är nog ett tecken på vad som väntar snart (snart som inom ett par år), det kommer bli metroid hype.

Medlem

JAAAAAAAAAAAA!
Äntligen!

Medlem

Det är så man får en tår i ögat.
Fy fan vad vackert!
Helgen är räddad!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Jag måste ändå säga att jag är besviken. Det jag gått och suktat efter i alla år är en fullskalig remake, omgjort från grunden likt Resident Evil-titlarna.

Medlem

Ja men vad kul! Starta upp min nya Switch oled och har fått blue screen…

Medlem

Ja tar två!
Skämt åt sido, jäklar vad trevligt 😎


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Ja tar två!
Skämt åt sido, jäklar vad trevligt 😎

Nästan så att man är sugen på 2. En digital kopia nu och så en fysisk sen.

Men blir att vänta på den fysiska.

Medlem

Varför är folk så lyriska över en sketen remaster? Hade det varit en ordentlig remake hade jag förstått.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför är folk så lyriska över en sketen remaster? Hade det varit en ordentlig remake hade jag förstått.

Håller med. Riktigt besviken!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför är folk så lyriska över en sketen remaster? Hade det varit en ordentlig remake hade jag förstått.

För att jag inte hade råd/ork att köpa det när det först släpptes och nu får chansen att spela igenom det. Tycker fortfarande det är snyggt nog.

Medlem

Såg inte Direct igår så jag fick en chock imorse när jag kollade veckans nya releaser 🤯🤩

Medlem

För er som gnäller på att det är en remaster, kolla på trailern, kolla på gamecube spelet, det är en enorm skillnad. Retro studios har uppenbarligen lagt ner en hel del arbete på "remastern" och gjort om modeller, textures, animationer och allt däremellan, det är inte i samma nivå som Dead space, RE remakes osv men det är ett enormt hopp från GC spelet och jag är väldigt förvånad att det rullar på låst 60 fps på switch. Jag skulle tippa på att de portade spelet till Prime 4 motorn och körde från det.

Gen
Medlem
Skrivet av icogniito:

För er som gnäller på att det är en remaster, kolla på trailern, kolla på gamecube spelet, det är en enorm skillnad. Retro studios har uppenbarligen lagt ner en hel del arbete på "remastern" och gjort om modeller, textures, animationer och allt däremellan, det är inte i samma nivå som Dead space, RE remakes osv men det är ett enormt hopp från GC spelet och jag är väldigt förvånad att det rullar på låst 60 fps på switch. Jag skulle tippa på att de portade spelet till Prime 4 motorn och körde från det.

60 fps är definitivt en bedrift när det gäller Switchen. Vad blev det för upplösning denna gången?

Medlem
Skrivet av Gen:

60 fps är definitivt en bedrift när det gäller Switchen. Vad blev det för upplösning denna gången?

Vet faktiskt inte, skulle tippa på någonstans runt 900p i docked, native i handheld.

Medlem

MP1 är fantastiskt, tror jag har kört igenom GC-versionen fyra gånger. Jag hade dock väntat mig en remaster av hela trilogin, inte bara ett spel. Men Nintendo gonna Nintendo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Wohoo! Har Metroid trilogy till Wii men inplastad än. Får nog bli ett köp av nya istället för att öppna den😁


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Ja men vad kul! Starta upp min nya Switch oled och har fått blue screen…

Se till att konsolen är helt avstängd, sen håller du in volym upp och ner knapparna, startar konsolen och fortsätter hålla in volym knapparna tills du kmr in i recovery mode, sen Restore Factory Settings Without Deleting Save Data.

Kan fixa det om du har tur

Gen
Medlem
Skrivet av icogniito:

Vet faktiskt inte, skulle tippa på någonstans runt 900p i docked, native i handheld.

900p var ju inte så illa för Switchen men synd att det inte blev 1080p.

Medlem
Skrivet av Gen:

900p var ju inte så illa för Switchen men synd att det inte blev 1080p.

Det var bara min gissning, har inte lirat det själv än (och jag kommer köra på emulator för att höja till 4k res ändå) men 900p känns väldigt rimligt för den grafiken i 60 fps på switch. Vi får helt enkelt vänta till nya konsolen nästa år för högre :/

Medlem
Skrivet av rosski:

Nästan så att man är sugen på 2. En digital kopia nu och så en fysisk sen.

Men blir att vänta på den fysiska.

Jag väntar också på fysiska, köpte precis Hogworts så jag har att göra i helgen!

Medlem
Skrivet av icogniito:

För er som gnäller på att det är en remaster, kolla på trailern, kolla på gamecube spelet, det är en enorm skillnad. Retro studios har uppenbarligen lagt ner en hel del arbete på "remastern" och gjort om modeller, textures, animationer och allt däremellan, det är inte i samma nivå som Dead space, RE remakes osv men det är ett enormt hopp från GC spelet och jag är väldigt förvånad att det rullar på låst 60 fps på switch. Jag skulle tippa på att de portade spelet till Prime 4 motorn och körde från det.

Enorm skillnad ja! Ljuseffekterna är ett otroligt lyft och upplösningen. Att köra det handheld i 60 fps kommer bli en fröjd

Medlem

20 år sedan.. jag vägrar tro på det.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Varför är folk så lyriska över en sketen remaster? Hade det varit en ordentlig remake hade jag förstått.

https://m.youtube.com/watch?v=Jaypbay8rt4

Faktiskt större skillnad än vad jag först trodde då nyutgåvan kallas för remaster och inte remake. Tråkigt dock att inte alla spelen är med i trilogin.

Bra också att utgångspriset är 40$ och inte 60$.

Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel någonsin, ett totalt mästerverk. Men efter att ha spelat igenom igen nyligen upscalat i 5K med primehack så känns det inte så värt. Kul för alla som inte upplevt det tidigare dock, kan inte vara lite annat än avis på alla som får uppleva det för första gången.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Skribent

Kan tänka mig att spela om det bara för att det finns "moderna" kontrollmetoder.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Ett av mina absoluta favoritspel någonsin, ett totalt mästerverk. Men efter att ha spelat igenom igen nyligen upscalat i 5K med primehack så känns det inte så värt. Kul för alla som inte upplevt det tidigare dock, kan inte vara lite annat än avis på alla som får uppleva det för första gången.

Försökte lira igenom med primehack för ett tag sedan men mus mappingen var lång under vad man ville ha så avbröt det ganska snabbt. Switch versionen i 4k genom Ryujinx lär bli mitt primära ställe att lira igenom spelet framöver! (Synd bara att det är baserat på wii versionen där många sequence breaks är patchade.)

Medlem
Skrivet av icogniito:

Försökte lira igenom med primehack för ett tag sedan men mus mappingen var lång under vad man ville ha så avbröt det ganska snabbt. Switch versionen i 4k genom Ryujinx lär bli mitt primära ställe att lira igenom spelet framöver! (Synd bara att det är baserat på wii versionen där många sequence breaks är patchade.)

Inte haft några som helst problem med PrimeHack faktiskt, men nya versionen på emulator är säkert ett bättre val. Men du kan ju inte lira tvåan och trean.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Inte haft några som helst problem med PrimeHack faktiskt, men nya versionen på emulator är säkert ett bättre val. Men du kan ju inte lira tvåan och trean.

Nej inte för tillfället, men skulle tippa på att Echoes och Corruption (gillar inte 3an ändå så det kvittar för min del) också kommer till switch under årets gång, det har ju ryktats väldigt länge att hela trilogin ligger på hyllan klart och redo att släppa, att de droppade 1an direkt efter sändningen tyder faktiskt på det också imo.

Förväntar mig fortfarande inte att Prime 4 släpps till switch men att fylla ut detta året med tre remasters för att hypa upp Prime 4 som en launch title till nästa konsol (som mest troligen ska ut tidigt nästa år) känns väldigt logiskt.

Skribent
Skrivet av icogniito:

Nej inte för tillfället, men skulle tippa på att Echoes och Corruption (gillar inte 3an ändå så det kvittar för min del) också kommer till switch under årets gång, det har ju ryktats väldigt länge att hela trilogin ligger på hyllan klart och redo att släppa, att de droppade 1an direkt efter sändningen tyder faktiskt på det också imo.

Förväntar mig fortfarande inte att Prime 4 släpps till switch men att fylla ut detta året med tre remasters för att hypa upp Prime 4 som en launch title till nästa konsol (som mest troligen ska ut tidigt nästa år) känns väldigt logiskt.

Ryktas väl om ett nytt 2D-Metroid efter att Dread sålde så bra. Så skulle nästan gissa att vi får ett nytt sånt innan Switch pensioneras som plåster på såren för Prime 4.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar