16 år gamla Team Fortress 2 får nytt innehåll - som fansen själva får göra

Robot
16 år gamla Team Fortress 2 får nytt innehåll - som fansen själva får göra

Men vilket spel i brandgula lådan är bäst? Rösta!

#team-fortress-2


Medlem

100000 själar? Nja, det är nog snarare 10000. 90% bottar i det där spelet om inte fler


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

100000 själar? Nja, det är nog snarare 10000. 90% bottar i det där spelet om inte fler

Varför skulle bottar spela TF2 av alla spel?

Medlem

Vilket spel i The Orange Box var bäst?

Så här i efterhand Portal.

TF2 var briljant första åren, innan de patcha de sönder hela spelet, där all balans och stilren design förkastades.

Och HL2 Ep2 avsluta de med en cliffhanger, som vi fortfarande inte fått en uppföljning till.

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Vilket spel i The Orange Box var bäst?

Så här i efterhand Portal.

TF2 var briljant första åren, innan de patcha de sönder hela spelet, där all balans och stilren design förkastades.

Och HL2 Ep2 avsluta de med en cliffhanger, som vi fortfarande inte fått en uppföljning till.

Portal säger jag. Ett helt jäkla enastående spel i en box av idel guldkorn. Skulle nästan säga att HL2 EP2 var svagast där - absolut inte ett dåligt spel, med grymt bra slutstrid, men det hade en del bleka partier.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Portal säger jag. Ett helt jäkla enastående spel i en box av idel guldkorn. Skulle nästan säga att HL2 EP2 var svagast där - absolut inte ett dåligt spel, med grymt bra slutstrid, men det hade en del bleka partier.

Portal är svårslaget.

Ep2 minns jag som riktigt bra överlag men nu efterhand blivit en bittersöt upplevelse, just pga hur det avslutades, eller snarare då inte gjorde det.

David Mitchell gjorde en bra poäng om detta...

(1:20 - 2:03)

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vilket spel i The Orange Box var bäst?

Så här i efterhand Portal.

TF2 var briljant första åren, innan de patcha de sönder hela spelet, där all balans och stilren design förkastades.

Och HL2 Ep2 avsluta de med en cliffhanger, som vi fortfarande inte fått en uppföljning till.

TF2 fram tills det började fokuseras mer på hattar än något annat var helt fantastiskt som du säger!! Jag saknar fortfarande den härliga känslan av att spela scout när jag spelar andra MP-spel

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

TF2 fram tills det började fokuseras mer på hattar än något annat var helt fantastiskt som du säger!! Jag saknar fortfarande den härliga känslan av att spela scout när jag spelar andra MP-spel

Spy. Smyga runt och försöka att smälta in. Älskar't

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Portal är svårslaget.

Ep2 minns jag som riktigt bra överlag men nu efterhand blivit en bittersöt upplevelse, just pga hur det avslutades, eller snarare då inte gjorde det.

David Mitchell gjorde en bra poäng om detta...
https://www.youtube.com/watch?v=6HTt6QJqzxk&t=80s

(1:20 - 2:03)

Ja, det blev ju en rätt frustrerande cliffhanger. Men jag hade mer problem med att vissa gameplay-partier inte var särskilt bra. Nåt i ett grottsystem har jag för mig. Jag lirade det igen för massa år sen och hade då helt glömt detta, men fick en påminnelse. Det är ett jäkligt bra spel, men inte lika bra som HL2. Förutom slutstriden då, den är ruskigt bra.


signatur
Medlem

Fan jag saknar TF2 tiden, när man spela surfkartorna och mest tjöta och härjade med andra

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, det blev ju en rätt frustrerande cliffhanger. Men jag hade mer problem med att vissa gameplay-partier inte var särskilt bra. Nåt i ett grottsystem har jag för mig. Jag lirade det igen för massa år sen och hade då helt glömt detta, men fick en påminnelse. Det är ett jäkligt bra spel, men inte lika bra som HL2. Förutom slutstriden då, den är ruskigt bra.

Kanske är grottdelen där man blir jagad av en antlion queen du tänker på?

Var dock ett tag sedan man spelade nu. Tror senaste gången jag spelade igenom HL2 samt episoderna var i co-op. Tror det var Synergy-modden https://store.steampowered.com/app/17520/Synergy/

Borde ni köra på kontoret någon gång och streama ;).

Medlem

Spy around here.

Skribent

Som ni redan skrivit – TF2 var sjukt bra i början, innan anstormningen av hattar och annat bjäfs. Spelade det otroligt mycket åren efter release.

Kan än idag hoppa in och köra några matcher ibland, men tycker dessvärre att spelet börjar åldras väl mycket. Hade inte tackat nej till ett Team Fortress 3!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Som ni redan skrivit – TF2 var sjukt bra i början, innan anstormningen av hattar och annat bjäfs. Spelade det otroligt mycket åren efter release.

Kan än idag hoppa in och köra några matcher ibland, men tycker dessvärre att spelet börjar åldras väl mycket. Hade inte tackat nej till ett Team Fortress 3!

Amen to that!

I och för sig så tänker jag så om alla Valves spel, "En trea hade inte varit dumt"...

Team Fortress 3
Day of Defeat 3
Portal 3
Half Life 3
Left 4 Dead 3
DOTA 3

Medlem
Skrivet av Jozo:

Amen to that!

I och för sig så tänker jag så om alla Valves spel, "En trea hade inte varit dumt"...

Team Fortress 3
Day of Defeat 3
Portal 3
Half Life 3
Left 4 Dead 3
DOTA 3

Drömmen skulle vara Orange box 2 med alla dom spelen. *dräggel*

Medlem

Som svar på frågan, Portal.
TF2 var inget för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Smart sätt att använda spelare/moddare för att göra innehållet. Det var ju så Subnatica utvecklarna gjorde med sitt första spel, Natural Selection 2. De valde helt enkelt ut en grupp med moddare som fick ta hand spelet. De har nu i flera år patchat och uppdaterar spelet mest för att de gillar det så klart, men som tack får de dessutom lov att sälja lite skins i spelet.

Alla blir nöjda. Det kostar utvecklaren minimalt och communityn, oavsätt hur liten, får ha kvar ett levande spel mycket längre än vad utvecklarna hade kunnat stödja spelet på egen hand.

Ännu en andledning varför det är så viktigt att spel är någorlunda öppna och moddbara. Känns som det är viktigare nu än någonsin med tanke på hur många "live" titlar stängt ner på senaste.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Drömmen skulle vara Orange box 2 med alla dom spelen. *dräggel*

Ironin i det namnet

Medlem
Skrivet av Jozo:

Amen to that!

I och för sig så tänker jag så om alla Valves spel, "En trea hade inte varit dumt"...

Team Fortress 3
Day of Defeat 3
Portal 3
Half Life 3
Left 4 Dead 3
DOTA 3

Dom har steam nu dom behöver inte bry sig. Det är säkert därför Microsoft och Blizzard inte gör spel i samma fart längre. På grund av att dom redan har pengar. Vad lär vi oss av det här? Spelar vi Apex så blir det inget Titan fall 3. Alltså vi kommer aldrig att lära oss.

1
Skriv svar