Snabbkollen - Har du spelat Hogwarts Legacy?

Robot
Snabbkollen - Har du spelat Hogwarts Legacy?

Det Harry Potter-magiska rollspelet är onekligen spelet på allas läppar just nu.

#hogwarts-legacy, #snabbkollen


Medlem

Har placerat det kön i backloggen 😁

Medlem

Alldeles för många spel som man måste köra klart först innan och hjälpte inte heller att Mount & Blade: Bannerlords 2 kom ut på game pass igår

Väntar på en fin sale istället, ingen stress då det är solospel!

Inaktiv

Jag har provat ca 28 timmar senaste 7 dagarna. Verkar bra

Medlem

Nej! Posten har slarvat bort det 2 gånger så har inte fått min förhandsbokning ännu

Medlem

måste köpa ny konsol först.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Nej, men dottern fick det i födelsedagspresent igår. Helt lyrisk, men kom till någon "duel" som hon tyckte var riktigt svår.
Var sur som tusan över det imorse, tror det är samma som Asmongold får spel på (sett folk på twitch svära över samma sak).
https://www.youtube.com/watch?v=aJaJacOZpwI&ab_channel=Asmong...

Medlem

Väntar ett par patchar till. Har ingen brådska.

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Nej, men dottern fick det i födelsedagspresent igår. Helt lyrisk, men kom till någon "duel" som hon tyckte var riktigt svår.
Var sur som tusan över det imorse, tror det är samma som Asmongold får spel på (sett folk på twitch svära över samma sak).
https://www.youtube.com/watch?v=aJaJacOZpwI&ab_channel=Asmong...

Haha, kan inte påstå att det var svårt. Asmongold borde ju klara av det, det enda han har gjort hela livet är ju att spela spel.

Hon kanske kan justera ned svårighetsgraden om det är svårt? Annars får man väl göra som vi gjorde i barndomen, nöta, nöta, nöta.

Spelet blir mycket mer förlåtande sen, när man fått talents och nya trollformler.

Medlem

Har inte spelat och kommer nog inte spela, men det är mest för att jag har inget intresse för hela Harry Potter världen, böckerna och filmerna kom ut efter att jag redan fastnat för scifi.

Medlem

Kanske har tid i sommar. Man vill ju inte nöja sig med en timme per kväll, utan helst sitta en hel dag. Om jag var 16 hade jag givetvis suttit uppe hela natten och skolkat dagen efter.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Nej, och kommer troligen inte att göra det heller. Har andra spel i min backlog som lockar mer.

Medlem

Kört massvis, är tacksam över att PS5-versionen fungerar väldigt bra. Är level 31 och min nästa main quest är level 15, så jag kanske borde sluta utforska en stund nu. Måste dock säga att den områdesbaserade level scalingen fungerar riktigt bra så det är inget problem i sig.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja, men jag har inte hunnit med mer än några timmar hittills. Hoppas på bättring i helgen!

Medlem

Jag har hunnit spela 38 timmar hittills. Älskar det! Dock lär det bli en paus från och med idag eftersom Pharaoh: A New Era släpps i eftermiddag. En remake på ett av mina absoluta favoritspel från 90-talet.

Medlem

Hunnit köra 10 timmar än så länge. Underbart spel.

Testpilot

Avvaktar lite patchar och för ett bättre läge, vem börjar skolan i februari!?

CFW
Medlem

Nej, för helskotta, det är ju Harry Potter så kommer aldrig spela detta.

Medlem

Japp, och än så länge får jag säga att mer eller mindre allt i spelet är över förväntan, känns riktigt kvalitativt och mysigt såhär 6 timmar in!

Medlem

Var tvungen

Medlem

Ja, körde nån timme men sen var jag tvungen att ladda ner fucking 35 GB för att kunna fortsätta. Påminns om hur det var med Cyberpunk, där jag var tvungen ladda ner fucking 45 GB för att kunna fortsätta. Vore trevligt om de släppte spel som fungerar, som de gjorde förr. Hoppas kunna fortsätta till helgen, segt internet.

Avstängd

In Empress we trust

Medlem
Skrivet av fejksson:

In Empress we trust

Trams. Köp spelet istället. Personligen hatar jag att allt kör denuvo men att piratkopiera är inte rätt sätt att minska användningen.

Medlem

15timmar in och älskar det! Längesedan det kom ett så här mysigt fantasy-lir. Vill mest bara flyga runt och njuta av världen.

Geeks Gaming

Både jag och tjejen har kört en hel del senaste veckan. Båda gillar de riktigt mycket.
Men jag önska smått att de va lite mer som Skyrim. Plus hela introduktionen va lite tråkig enligt mig. Hela magin som va i första boken/filmen när man besöker alla ställen och karaktärer är inte direkt där. Utan är precis som man redan vet allt om den magiska världen.

Medlem
Skrivet av Molnet2013:

Nej, men dottern fick det i födelsedagspresent igår. Helt lyrisk, men kom till någon "duel" som hon tyckte var riktigt svår.
Var sur som tusan över det imorse, tror det är samma som Asmongold får spel på (sett folk på twitch svära över samma sak).
https://www.youtube.com/watch?v=aJaJacOZpwI&ab_channel=Asmong...

Vafan håller Asmongold på med🤣 Han borde klara det med förbundna ögon.

Det är inte något vidare svårt. De visar i princip bara hur combat fungerar. Prova sänk svårighetsgraden till dottern:)

Medlem

Jajamen och verkligen älskar det
Så sjukt nice att bara flyga runt och utforska!

Medlem

Japp. 25 timmar spelat. Mycket kvar att göra. Är väldigt nöjd med spelet.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, körde nån timme men sen var jag tvungen att ladda ner fucking 35 GB för att kunna fortsätta. Påminns om hur det var med Cyberpunk, där jag var tvungen ladda ner fucking 45 GB för att kunna fortsätta. Vore trevligt om de släppte spel som fungerar, som de gjorde förr. Hoppas kunna fortsätta till helgen, segt internet.

Inget jag har märkt av. Det kom en fix. Men spelet var mer polerat än de flesta spel på den senaste tiden. Kanske uppdaterades när jag låg och sov.

Medlem
Skrivet av denza:

Inget jag har märkt av. Det kom en fix. Men spelet var mer polerat än de flesta spel på den senaste tiden. Kanske uppdaterades när jag låg och sov.

Ragnarök rekommenderade dom att man uppdaterade. Sen läste jag att Digital Foundry tyckte spelet funkade bra ändå. Så jag sket i att ladda ner uppdateringen. Det gick att spela hela spelet utan nån krasch. Var ett par tillfällen där cutscenes inte triggades, och ett par tillfällen där Kratos kunde gå rakt genom stora stenar, annars inga problem.

12
Skriv svar