Läckra Witchfire har early access-datumet spikat
Avslöjas inte än. Ny trailer om vapensystemet tröstar.
Slöseri med tid att göra ett single-player First person shooter. De är helt ute.
Nuförtiden är det så få som köper ett skjutaspel som är över på 10 timmar.
Är det så? Kan du inte ta fram lite siffror på det. är nyfiken.
Är det så? Kan du inte ta fram lite siffror på det. är nyfiken.
Det är bara Doom som säljer i miljoner, resten befinner sig i en liten indienisch, ljusår från populära survivalspel och RPGs.
Tycker det är lite synd. Saknar tiderna med Jedi Knight: Dark Forces, Unreal, Half-life och Return to Castle Wolfenstein.
Memento Mori
Det är bara Doom som säljer i miljoner, resten befinner sig i en liten indienisch, ljusår från populära survivalspel och RPGs.
Tycker det är lite synd. Saknar tiderna med Jedi Knight: Dark Forces, Unreal, Half-life och Return to Castle Wolfenstein.
Räknat från 2015 och framåt:
Metro Exodus har sålt över 6 miljoner exemplar.
Dishonored 2 ca 2,5 miljoner,
Prey 2017 ca 1,5 miljoner.
Dying light 1 och 2 ca 30 miljoner.
Bioshock Infinite ca 11 miljoner.
Jag fick starka Dark Soul vibbar fast ett FPS när deras första trailer kom ut för 5? år sedan.
Ett fps åt det svårare hållet utan möjligheten att sänka/ändra svårigheten. Det är vad jag hoppas på.
Då tror jag de lyckas komma åt en skara och kanske ankra en nisch.
“Too weird to live, too rare to die”
Räknat från 2015 och framåt:
Metro Exodus har sålt över 6 miljoner exemplar.
Dishonored 2 ca 2,5 miljoner,
Prey 2017 ca 1,5 miljoner.
Dying light 1 och 2 ca 30 miljoner.
Bioshock Infinite ca 11 miljoner.
Två tredjedelar på din lista är inte first person shooters. 😂
Bara Metro och Bioshock.
Memento Mori
Två tredjedelar på din lista är inte first person shooters. 😂
Bara Metro och Bioshock.
Såg det sen efter min post. Oavsett är det ju
en tolkningsfråga. Taget från wikipedia:
"First-person shooter (FPS) is a sub-genre of shooter video games centered on gun and other weapon-based combat in a first-person perspective, with the player experiencing the action through the eyes of the protagonist and controlling the player character in a three-dimensional space."
Däremot kan jag hålla med om att just Dying Light inte är en First Person Shooter, men skjutvapen finns dock att användas!
Har du spelat Prey? Kan rekommenderas om du inte har. Bästa FPS jag lirat. Metro Exodus följer tätt efter.
Sen har ju Atomic Heart precis släppts men vi får väl se hur det säljer.