Suicide Squad: Kill the Justice League visar upp co-op för fyra spelare
Och Rocksteady bekräftar fler karaktärer och annat material efter släppet i maj.
#Rocksteady-studios, #Suicide-squad
Jag ska öppet erkänna att jag taggad på att få spela. Gameplayet (om än flängit) såg superkul ut i hur mycket man kunde röra sig och ta sig an striderna på olika sätt. Storyn ser ut att få mycket fokus och lär säkert hålla samma standard som vi fått i de tidigare Arkham-spelen (samma studio, samma narrativa universum).
Så länge jakten på nya vapen är bra, att de olika hjältarna (skurkarna) är unika, att variationen i uppdragen är stor så kan det här nog bli ett av årets spel för mig
Jag hoppas verkligen att vapen sticker ut ifrån varandra. Att de har olika effekter såsom att en kanske är vekare per skott, men sprider något gift som gör skada över tid. Möjligheterna är enorma.
Jag ska öppet erkänna att jag taggad på att få spela. Gameplayet (om än flängit) såg superkul ut i hur mycket man kunde röra sig och ta sig an striderna på olika sätt. Storyn ser ut att få mycket fokus och lär säkert hålla samma standard som vi fått i de tidigare Arkham-spelen (samma studio, samma narrativa universum).
Så länge jakten på nya vapen är bra, att de olika hjältarna (skurkarna) är unika, att variationen i uppdragen är stor så kan det här nog bli ett av årets spel för mig
Jag hoppas verkligen att vapen sticker ut ifrån varandra. Att de har olika effekter såsom att en kanske är vekare per skott, men sprider något gift som gör skada över tid. Möjligheterna är enorma.
Är nog villig att hålla med. Igår var jag inte supertaggad men efter att ha kikat på klippet nu igen så ser det ut att ha mycket spelglädje! Förstår nog inte riktigt den starka kritik det får här på FZ, men kan också bero på den här typen av spel sällan är uppskattade här på sajten (känns det som iaf)
Är nog villig att hålla med. Igår var jag inte supertaggad men efter att ha kikat på klippet nu igen så ser det ut att ha mycket spelglädje! Förstår nog inte riktigt den starka kritik det får här på FZ, men kan också bero på den här typen av spel sällan är uppskattade här på sajten (känns det som iaf)
Känner av samma känsla i andra forum jag också. Det har ju kommit en hel del coop lootershooters med battlepass som varit skräp och det är nog vad folk blir påminnd om när de ser menyerna och de olika färgerna för vapen.
Det här året har gått fort hittils, så Maj kommer nå oss fort
Nog för att Rocksteady gjort tre otroliga Batman spel, men vad är detta?
Vem godkände det här projektet från första början?
”Jag har en bra idé, vi gör ett nytt DC-spel fast denna gång baserar vi det på karaktärer som knappt någon känner till, vi tar vi bort all stealth, vi gör det till ett CO-OP spel även fast inget har bett om det, och vi vill att gameplayet ska påminna om Crackdowns skjutande!”
Jag är ungefär lika pepp på att spela det här som att se om Suicide Squad filmerna…
Nog för att Rocksteady gjort tre otroliga Batman spel, men vad är detta?
Vem godkände det här projektet från första början?
”Jag har en bra idé, vi gör ett nytt DC-spel fast denna gång baserar vi det på karaktärer som knappt någon känner till, vi tar vi bort all stealth, vi gör det till ett CO-OP spel även fast inget har bett om det, och vi vill att gameplayet ska påminna om Crackdowns skjutande!”
Jag är ungefär lika pepp på att spela det här som att se om Suicide Squad filmerna…
Detta har ju varit under utveckling väldigt länge, säkerligen parallellt med andra coop-looters som Avengers, så när det väl visat sig att såna spel inte lyckas så bra har dom befunnit sig så långt i produktionen att det varit omöjligt att backa.
Sen har jag för mig att det ryktats att det egentligen var WB Montreal som pysslade med det här spelet från början men att dom och Rocksteady bytte projekt med varandra. Rocksteady fick Suicide Squad som WB trodde mer på och WB Montreal fick Gotham Knights. Egentligen känns ju Gotham Knights som en mer rimlig uppföljare till Arkham Knight, både i namn men också story-mässigt, men nu blev det istället ett eget spel i en egen värld...
Jag hoppas att storyn och lore får ta mycket plats, precis som i de tidigare Arkham-spelen. Annars känns det väldigt bortkastat att låta det utspela sig i samma värld.
Jag är ändå hoppfull och tycker att det ser lite intressant ut! Stör mig på alla ikoner som verkar spruta ur fienderna när de besegras och tycker att King Sharks sätt att ta sig fram ser lite wonky ut, alla andra verkar få sina unika rörelsemönster förklarade tack vare gadgets som jag hoppas att det finns nån förklaring
Är fan med sorg jag deklarerar för egen del att detta är helt dött för mig. Älskade Arkham-serien. Batman är min husgud. Rocksteady har varit så otroligt bra på leverans att detta har varit för mig "kan bli bra". Men ju mer jag ser desto mer känns det off, för allt. Combat ser flamsigt rörig ut.
Det känns inte grundat i Arkham-universumet fast det är satt i samma värld. Allt känns som det är så frikopplat over the top på ett sätt som inte alls lirar med hur Batman-spelen var.
För egen del dog verkligen all hype efter att det visades upp igår. Tyvärr. Och Batman är ju fördomligen Dick Grayson.
Ser skoj ut men saknar vissa vitala delar.
Som någon skrev: Jag får lite tyngdlös Fortnite-känsla och saknar totalt tryck i vapnen.
Tyckte också att grafiken verkar vara sämre än föregående videos.
..Sen är jag ju extremt trött på hela den här tropen med bright colored slimy shit that corrupts everything så alla fiender ser likadana ut och har tydliga weakspots.
Spel-designers på större företag får väl så mycket betalt nu att de inte orkar vara kreativa längre:
"Hur ska denna fiende besegras?"
"Äeh sätt bara en stor finne nånstans som de kan skjuta på. Behöver inte ens vara på ett rimligt ställe. Mitt på armen bara."
"Den här pansarvagnen då?"
"Ge den ett par finnar bara."
Nog för att Rocksteady gjort tre otroliga Batman spel, men vad är detta?
Vem godkände det här projektet från första början?
”Jag har en bra idé, vi gör ett nytt DC-spel fast denna gång baserar vi det på karaktärer som knappt någon känner till, vi tar vi bort all stealth, vi gör det till ett CO-OP spel även fast inget har bett om det, och vi vill att gameplayet ska påminna om Crackdowns skjutande!”
Jag är ungefär lika pepp på att spela det här som att se om Suicide Squad filmerna…
Ja hemska tanke att spelutvecklare vill göra något annat än samma spel om och om igen..
Jag ska öppet erkänna att jag taggad på att få spela. Gameplayet (om än flängit) såg superkul ut i hur mycket man kunde röra sig och ta sig an striderna på olika sätt. Storyn ser ut att få mycket fokus och lär säkert hålla samma standard som vi fått i de tidigare Arkham-spelen (samma studio, samma narrativa universum).
Så länge jakten på nya vapen är bra, att de olika hjältarna (skurkarna) är unika, att variationen i uppdragen är stor så kan det här nog bli ett av årets spel för mig
Jag hoppas verkligen att vapen sticker ut ifrån varandra. Att de har olika effekter såsom att en kanske är vekare per skott, men sprider något gift som gör skada över tid. Möjligheterna är enorma.
Tycker du detta på riktigt eller vill du bara sprida positivitet och framstå som en skön snubbe?
Tycker du detta på riktigt eller vill du bara sprida positivitet och framstå som en skön snubbe?
Nej faktiskt inte. Skrev ett längre inlägg bara för att slösa min och din tid
Detta har ju varit under utveckling väldigt länge, säkerligen parallellt med andra coop-looters som Avengers, så när det väl visat sig att såna spel inte lyckas så bra har dom befunnit sig så långt i produktionen att det varit omöjligt att backa.
Sen har jag för mig att det ryktats att det egentligen var WB Montreal som pysslade med det här spelet från början men att dom och Rocksteady bytte projekt med varandra. Rocksteady fick Suicide Squad som WB trodde mer på och WB Montreal fick Gotham Knights. Egentligen känns ju Gotham Knights som en mer rimlig uppföljare till Arkham Knight, både i namn men också story-mässigt, men nu blev det istället ett eget spel i en egen värld...
Jag hoppas att storyn och lore får ta mycket plats, precis som i de tidigare Arkham-spelen. Annars känns det väldigt bortkastat att låta det utspela sig i samma värld.
Jag är ändå hoppfull och tycker att det ser lite intressant ut! Stör mig på alla ikoner som verkar spruta ur fienderna när de besegras och tycker att King Sharks sätt att ta sig fram ser lite wonky ut, alla andra verkar få sina unika rörelsemönster förklarade tack vare gadgets som jag hoppas att det finns nån förklaring
Jag undrar också om detta i början var Superman-spelet som Rocksteady ryktades utveckla för herrans massa år sen? Tänker att Supis är ju faktiskt med i detta spel. Nu menar jag inte att det är samma spel, men att utvecklingen kanske började som en Superman-pitch som sen ändrades rätt tidigt till Suicide Squad.
"Writer and Fighter"
Nja, detta ser så intetsägande och generiskt ut enligt mig, ett typiskt GaaS-spel. Spelet påbörjade säkert sin utveckling när "GaaS" började bli populärt och dom tänkte passa på att åka med hypetåget. Tyvärr är det ganska förlegat nu(enligt mig).
Så man kör dom olika karaktärerna men dom använder sig alla av samma slags vapen? Det låter som den enda variationen är hur dom tar sig fram och deras "ultimate". Hade hoppats på att dom fyra anti-hjältarna skulle vara helt unika(även med vapen), men så verkar inte fallet, åtminstone av videon att döma.
Arkham-serien är riktigt bra och Rocksteady har inte släppt något nytt på 8 år så jag förväntar mig inget annat än storhet från dom vid det här laget. Tyvärr av allt vi fått se så är jag fortfarande högst tveksam men hoppas innerligt att jag har fel och spelet blir fenomenalt. Storyn verkar ganska intressant iallafall.
Edit: Som någon redan nämn så kanske det är roligare att spela själv än att kolla på, håller tummarna.
The more I practice, the luckier I get.
Ja hemska tanke att spelutvecklare vill göra något annat än samma spel om och om igen..
Haha, ja verkligen. Varför finns det ens ett andra Mario spel? Stackars Nintendo.
Om du är bra på något, gör det INTE igen?
Jag vill gärna tro och hoppas att Rocksteday har gjort ett otroligt bra spel. Men gameplay mässigt så stämmer det inte överens med vad de har utvecklat innan. Det här rimmar väldigt illa med allt jag älskat hos Rocksteady. Antar att jag måste om kalibrera mina förväntningar på viket typ av spel det här är. För jag vill verkligen gilla det. Måste kanske spela det först. Men för första gången på länge kommer jag vänta på en recension innan köp när det kommer till Rocksteady.
Haha, ja verkligen. Varför finns det ens ett andra Mario spel? Stackars Nintendo.
Om du är bra på något, gör det INTE igen?
Det ena utesluter inte det andra eller hur?
Detta har ju varit under utveckling väldigt länge, säkerligen parallellt med andra coop-looters som Avengers, så när det väl visat sig att såna spel inte lyckas så bra har dom befunnit sig så långt i produktionen att det varit omöjligt att backa.
Sen har jag för mig att det ryktats att det egentligen var WB Montreal som pysslade med det här spelet från början men att dom och Rocksteady bytte projekt med varandra. Rocksteady fick Suicide Squad som WB trodde mer på och WB Montreal fick Gotham Knights. Egentligen känns ju Gotham Knights som en mer rimlig uppföljare till Arkham Knight, både i namn men också story-mässigt, men nu blev det istället ett eget spel i en egen värld...
Jag hoppas att storyn och lore får ta mycket plats, precis som i de tidigare Arkham-spelen. Annars känns det väldigt bortkastat att låta det utspela sig i samma värld.
Jag är ändå hoppfull och tycker att det ser lite intressant ut! Stör mig på alla ikoner som verkar spruta ur fienderna när de besegras och tycker att King Sharks sätt att ta sig fram ser lite wonky ut, alla andra verkar få sina unika rörelsemönster förklarade tack vare gadgets som jag hoppas att det finns nån förklaring
Ja jag tror du är inne på rätt spår.
Arkham spelen är ju fantastiska! Rocksteady har inte släppt något på snart 8(!) år och med deras track record så förväntar man ju sig något… annat än det här. Iaf på förhand. Jag har gärna fel, men det ser som sagt extremt ljummet ut.