Elden Ring tar hem priset som årets spel på DICE 2023

Robot
Elden Ring tar hem priset som årets spel på DICE 2023

Elden Ring vinner GOTY tätt följt av Kratos och pojken.

#Elden-ring, #GOTY, #dice-awards


Medlem

Förvirrande namn, alltid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Förvirrande namn, alltid.

Ännu mer när det är DICE (spelutvecklarna) eller EAs spel som vinner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hur då? Alla tycker väl olika. Spelet var rätt intressant men GOTY ska väl ha allt. Egentligen. Story, musik, röstskådespelare, osv. Jag menar att det kanske är dags att sluta låta fanboys rösta och utse ett gäng nissar som kan sånt här, typ spelutvecklare som bestämmer och röstar. En Panel med olika erfarenheter eller liknande inom spelutveckling.

Som hogwarts spelet. Visst är det snyggt, världen är bra byggd, uppdragen är rätt intressanta men inte är det en GOTY inte. röstskådespelarna är ok men inte wow. Som exempel och min åsikt. Allt här här min åsikt. Men jag kan tycka att fel spel vinner rätt ofta. Garanterat att hogwarts vinner GOTY nästa år för det är spelarna som röstar.

Medlem
Skrivet av denza:

Hur då? Alla tycker väl olika. Spelet var rätt intressant men GOTY ska väl ha allt. Egentligen. Story, musik, röstskådespelare, osv. Jag menar att det kanske är dags att sluta låta fanboys rösta och utse ett gäng nissar som kan sånt här, typ spelutvecklare som bestämmer och röstar. En Panel med olika erfarenheter eller liknande inom spelutveckling.

Det är väl just dom du efterfrågar som röstar under DICE Awards?

"Academy active Creative/Technical, Business, and Affiliate members are qualified to vote in all genre categories and in the following categories:

Game of the Year
Mobile Game of the Year
Online Game of the Year
Outstanding Achievement for an Independent Game

Creative/Technical members of the Academy may also vote on craft categories related to their expertise. The Academy believes strongly that to maintain the credibility of the awards; craft categories should only be voted on by those who take an active, creative role in making games."

Du kan läsa mer om reglerna här https://www.interactive.org/awards/voting_rules.asp

Sen skulle jag gissa på att det finns en viss "fanboyism" inblandat även hos dessa "experter", svårt att komma undan. Man får väl hoppas dom kollar på saker så objektivt som möjligt.

The Game Awards kör väl lite annorlunda med en "expertjury" och folkets röster.

Bara att gratulera Elden Ring och FromSoftware återigen förövrigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hell ye, bästa spelet ska ha alla priser det kan ^^

Medlem
Skrivet av denza:

Hur då? Alla tycker väl olika. Spelet var rätt intressant men GOTY ska väl ha allt. Egentligen. Story, musik, röstskådespelare, osv. Jag menar att det kanske är dags att sluta låta fanboys rösta och utse ett gäng nissar som kan sånt här, typ spelutvecklare som bestämmer och röstar. En Panel med olika erfarenheter eller liknande inom spelutveckling.

Som hogwarts spelet. Visst är det snyggt, världen är bra byggd, uppdragen är rätt intressanta men inte är det en GOTY inte. röstskådespelarna är ok men inte wow. Som exempel och min åsikt. Allt här här min åsikt. Men jag kan tycka att fel spel vinner rätt ofta. Garanterat att hogwarts vinner GOTY nästa år för det är spelarna som röstar.

Vilket ska vinna då, enligt dig?

Medlem

Hade lagt min röst på Horizon: Forbidden West som GOTY. Har inte lirat Elden Stink då dessa inte är för mig. Sedan har jag inte lirat tillräckligt av God of War: Ragnarök trots att det är riktigt vasst hittills.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bra. Kan vi få en dlc till Elden Ring snart?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Välförtjänt!

Medlem
Skrivet av denza:

Hur då? Alla tycker väl olika. Spelet var rätt intressant men GOTY ska väl ha allt. Egentligen. Story, musik, röstskådespelare, osv. Jag menar att det kanske är dags att sluta låta fanboys rösta och utse ett gäng nissar som kan sånt här, typ spelutvecklare som bestämmer och röstar. En Panel med olika erfarenheter eller liknande inom spelutveckling.

Som hogwarts spelet. Visst är det snyggt, världen är bra byggd, uppdragen är rätt intressanta men inte är det en GOTY inte. röstskådespelarna är ok men inte wow. Som exempel och min åsikt. Allt här här min åsikt. Men jag kan tycka att fel spel vinner rätt ofta. Garanterat att hogwarts vinner GOTY nästa år för det är spelarna som röstar.

Jag är också lite nyfiken, kan du ge exempel?

The Ashen One
Skrivet av CARTMAN:

Hade lagt min röst på Horizon: Forbidden West som GOTY. Har inte lirat Elden Stink då dessa inte är för mig. Sedan har jag inte lirat tillräckligt av God of War: Ragnarök trots att det är riktigt vasst hittills.

Smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av denza:

Hur då? Alla tycker väl olika. Spelet var rätt intressant men GOTY ska väl ha allt. Egentligen. Story, musik, röstskådespelare, osv. Jag menar att det kanske är dags att sluta låta fanboys rösta och utse ett gäng nissar som kan sånt här, typ spelutvecklare som bestämmer och röstar. En Panel med olika erfarenheter eller liknande inom spelutveckling.

Som hogwarts spelet. Visst är det snyggt, världen är bra byggd, uppdragen är rätt intressanta men inte är det en GOTY inte. röstskådespelarna är ok men inte wow. Som exempel och min åsikt. Allt här här min åsikt. Men jag kan tycka att fel spel vinner rätt ofta. Garanterat att hogwarts vinner GOTY nästa år för det är spelarna som röstar.

Det går inte att göra subjektivt tyckande objektivt. Acceptera det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Välförtjänt!

100% finns inget snack om saken!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag anser både Forbidden west och GOW: Ragnarok vara intill perfekta uppföljare, bara slutet på Forbidden West som drar det bakom Ragnarok. Elden Ring är kul, men lore som är uppskrivet i still med Souls och Elden Ring är bara inte min grej. Gameplayet är fine, men jag vill ha lite mer än det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag anser både Forbidden west och GOW: Ragnarok vara intill perfekta uppföljare, bara slutet på Forbidden West som drar det bakom Ragnarok. Elden Ring är kul, men lore som är uppskrivet i still med Souls och Elden Ring är bara inte min grej. Gameplayet är fine, men jag vill ha lite mer än det.

Jag måste säga att jag är besviken på Ragnarök såhär i efterhand och tre genomspelningar senare.

Visst, grym story, sinnessjukt bra skådespeleri och karaktärer, fantastisk musik, magisk teknik och design, med mycket mera.

Men ställer man det gentemot föregångaren så är helheten sämre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

The Ashen One
Skrivet av ohem:

Jag anser både Forbidden west och GOW: Ragnarok vara intill perfekta uppföljare, bara slutet på Forbidden West som drar det bakom Ragnarok. Elden Ring är kul, men lore som är uppskrivet i still med Souls och Elden Ring är bara inte min grej. Gameplayet är fine, men jag vill ha lite mer än det.

Helt ok att du vill ha en mer berättande story. Men From Software har alltid haft denna stil. Dock kan du ju bara ägna ungefär 1 tim och 30 min på en helt förklaring på hela världen från många själar som pusslat ihop detta.

Så för dig som inte vill läsa eller tänka finnns det så många lathundar för er om detta spel.

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag anser både Forbidden west och GOW: Ragnarok vara intill perfekta uppföljare, bara slutet på Forbidden West som drar det bakom Ragnarok. Elden Ring är kul, men lore som är uppskrivet i still med Souls och Elden Ring är bara inte min grej. Gameplayet är fine, men jag vill ha lite mer än det.

Jag har varken spelat Ragnarok eller Forbidden West. Däremot spelade jag deras föregångare och jag tycker att dom är väldigt bra. Men vad jag uppskattar med Elden Ring och dess lore är att det just bjuder in en att utforska världen. I de nämda föregående spelen så får man allt serverat på ett fat och när man är färdig med spelet så är man just... färdig med spelet.

Jag kommer troligen inte återgå till God of War eller Horizon Zero Dawn. Elden Ring däremot finns det hur mycket som helst kvar att upptäcka och det är engagerande.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Helt ok att du vill ha en mer berättande story. Men From Software har alltid haft denna stil. Dock kan du ju bara ägna ungefär 1 tim och 30 min på en helt förklaring på hela världen från många själar som pusslat ihop detta.

Så för dig som inte vill läsa eller tänka finnns det så många lathundar för er om detta spel.

Tror inte en och en halvtimme räcker. Loren är extremt djup och genomtänkt. Testa kolla på Vaatividya.
https://youtube.com/@VaatiVidya?si=EnSIkaIECMiOmarE

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Helt ok att du vill ha en mer berättande story. Men From Software har alltid haft denna stil. Dock kan du ju bara ägna ungefär 1 tim och 30 min på en helt förklaring på hela världen från många själar som pusslat ihop detta.

Så för dig som inte vill läsa eller tänka finnns det så många lathundar för er om detta spel.

Tyvärr så är jag den person som hellre läser ut en Mass Effect Codex, gör flertal omspelningar för att se om det finns en annan dialog eller konsekvens (säg Detroit: Become Human) där jag får det svart på vitt. Jag blir tyvärr inte stimulerad av avsaknad information som kan bidra till helheten utan måste fylla i det själv, och den processen kommer av som "lathet" för mig och känner min tid blir bortkastad. Det blir inte heller bättre av att X antal personer har sina tolkningar där var och en påstår sig ha rätt, att ha flera synsätt betyder inte någon av dem är korrekta heller.

Så man kan säga att jag är "1+1=2, alright got it låt mig nu fortsätta" typen.

Återigen jag gillar Elden Ring och Dark Souls i gameplay, jag bara lägger ingen vikt på dess lore.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Skrivet av ohem:

Tyvärr så är jag den person som hellre läser ut en Mass Effect Codex, gör flertal omspelningar för att se om det finns en annan dialog eller konsekvens (säg Detroit: Become Human) där jag får det svart på vitt. Jag blir tyvärr inte stimulerad av avsaknad information som kan bidra till helheten utan måste fylla i det själv, och den processen kommer av som "lathet" för mig och känner min tid blir bortkastad. Det blir inte heller bättre av att X antal personer har sina tolkningar där var och en påstår sig ha rätt, att ha flera synsätt betyder inte någon av dem är korrekta heller.

Så man kan säga att jag är "1+1=2, alright got it låt mig nu fortsätta" typen.

Återigen jag gillar Elden Ring och Dark Souls i gameplay, jag bara lägger ingen vikt på dess lore.

Det har du ju helt rätt till. Men det är typ ett helt pussel för From Software community:t att lösa loren och otroligt många tycker det är sjukt intressant att hitta och lösa nya grejer. Det är lite som detektiv arbete! Se det lite mer som när du följer en serie som är rätt bra på att dölja ”vad som hände” och du försöker lösa det under seriens gång.
Folk attackerar loren av Souls spelen ifrån fel håll, förväntar sig mer traditionell story/lore men det är helt enkelt inte så From Soft arbetar. Deras nya mech-spel kommer med stor sannolikhet göra samma sak.

Medlem
Skrivet av ohem:

Tyvärr så är jag den person som hellre läser ut en Mass Effect Codex, gör flertal omspelningar för att se om det finns en annan dialog eller konsekvens (säg Detroit: Become Human) där jag får det svart på vitt. Jag blir tyvärr inte stimulerad av avsaknad information som kan bidra till helheten utan måste fylla i det själv, och den processen kommer av som "lathet" för mig och känner min tid blir bortkastad. Det blir inte heller bättre av att X antal personer har sina tolkningar där var och en påstår sig ha rätt, att ha flera synsätt betyder inte någon av dem är korrekta heller.

Så man kan säga att jag är "1+1=2, alright got it låt mig nu fortsätta" typen.

Återigen jag gillar Elden Ring och Dark Souls i gameplay, jag bara lägger ingen vikt på dess lore.

Men det är väldigt mycket i Elden Ring som är utskrivet. Varenda pryl man plockar upp har en lore-text, som ger en liten del av storyn. Sedan så är det mycket i den så kallade environmental storytelling.
Man inser att det är en djup tanke bakom varje karaktär och varje sak i spelet, och att de lagt en grund som de kan bygga mååånga fler berättelser från.

1
Skriv svar