Hogwarts Legacy säljer 12 miljoner på 2 veckor

Avstängd

Tror kommande Starfield kommer vara bättre optimerat och en bättre story även om Bethesda är kända för buggar har det dragits tillbaka så dom kan optimera när säkert olika scener i spelet inte är optimerat och laggar med dålig FPS samt löst mång buggar.

Sen gillar jag mer när man pratar med karatärer i Bethesda spel och ser framifrån är snyggare och lite mer coolt.

Jag skulle velat att dom byggde en egen motor och gjorde det lika unikt som Starfield med mer liv i bilden och inte så stelt som dom flesta Unreal Engine 5 spel är. Enda jag sett som är bra för att vara Unreal Engine 5 är kommande redfall från Bethesda. Blir ju lite tråkigt om typ bara Bethesda är dom enda som kan använda Unreal Engine 5 på ett bra sätt så det inte ser så stelt ut som bakrund m.m är en stillbild i bakgrunden utan liv i t.ex

Visst verkar helt ok i alla fall. Hade nog varit mer kul med Harry Potter som karaktär och dom utnyttjat Unreal Engine 5 bättre med mer ray tracing både PC och Xbox Series X och PS5.

Inget jag skulle betala så dyrt för. Men visst kan köps någon gång när Xcloud får tillgång till att kunna spela köpta spel och det är rea hos Xbox.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Sitter själv på en 3080 Ti men spelar i 1440p. Ska vi verkligen vänta oss att nya spel flyter stabilt över 100 fps på våra kort i 4k? Dock konstigt att DLSS inte har någon effekt. Kanske din CPU som är problemet om inte grafikinställningarna gör något.

Nej det är väl kanske en orimlig förväntan från min sida.
Men både Cyberpunk, Witcher 3 last gen och senaste COD flöt på runt 80-100 fps. Tre sjukt vackra spel.
Kan vara min cpu faktiskt. En 8700k. Får köpa nya burk helt enkelt 😀

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tror kommande Starfield kommer vara bättre optimerat och en bättre story även om Bethesda är kända för buggar har det dragits tillbaka så dom kan optimera när säkert olika scener i spelet inte är optimerat och laggar med dålig FPS samt löst mång buggar.

Sen gillar jag mer när man pratar med karatärer i Bethesda spel och ser framifrån är snyggare och lite mer coolt.

Jag skulle velat att dom byggde en egen motor och gjorde det lika unikt som Starfield med mer liv i bilden och inte så stelt som dom flesta Unreal Engine 5 spel är. Enda jag sett som är bra för att vara Unreal Engine 5 är kommande redfall från Bethesda. Blir ju lite tråkigt om typ bara Bethesda är dom enda som kan använda Unreal Engine 5 på ett bra sätt så det inte ser så stelt ut som bakrund m.m är en stillbild i bakgrunden utan liv i t.ex

Visst verkar helt ok i alla fall. Hade nog varit mer kul med Harry Potter som karaktär och dom utnyttjat Unreal Engine 5 bättre med mer ray tracing både PC och Xbox Series X och PS5.

Inget jag skulle betala så dyrt för. Men visst kan köps någon gång när Xcloud får tillgång till att kunna spela köpta spel och det är rea hos Xbox.

Det spelar ingen roll hur bra eller dåligt Starfield visar sig att vara, Hogwarts Legacy är och kommer fortfarande att vara ett mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tror att @karmak menar på att om skyddet mot piratkopiering är knäckt så kan man lika bra patcha bort skyddet?

Japp det var det jag menade

Medlem

Har 29h i spelet och tycker fortfarande det är lika roligt. Som måttstock så klarade jag min tredje trial nyss. Så det finns mycket att göra 😃

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Det spelar ingen roll hur bra eller dåligt Starfield visar sig att vara, Hogwarts Legacy är och kommer fortfarande att vara ett mästerverk.

Förstår inte hur något kan vara ett mästerverk när det har urusel perfomance.

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Det finns bara en grupp som crackar Denuvo och det är Empress. När de lägger ner, vilket de kommer göra när som helst, så kommer piratmarknaden dö ut.

Min kompis känner en person som känner en annan som testade den crackade versionen utan Denuvo av Hogwarts Legacy och den versionen flyter avsevärt mycket bättre än Steam-versionen. Det spelar ingen roll hur bra man optimerar spelet när Denuvo ser till att förstöra det.

Empress är så vitt vi vet inte en grupp utan en enskild person. Nej, "piratmarknaden" kommer inte dö ut när Empress slutar cracka. Dels så har de flesta spel inte Denuvo och dels kommer troligen någon annan börja istället.

Avstängd
Skrivet av Algustafa:

Empress är så vitt vi vet inte en grupp utan en enskild person. Nej, "piratmarknaden" kommer inte dö ut när Empress slutar cracka. Dels så har de flesta spel inte Denuvo och dels kommer troligen någon annan börja istället.

Att Empress skulle vara en kvinnlig modell i 34-årsåldern med högerextrema åsikter är såklart bara spex. Empressgruppen är med största sannolikhet 4-5 grabbar från gamla CPY.

Fler och fler spel använder Denuvo och snart släpper Sony sin Playstationapp till PC som ska fungera som Battle.net. Då har du bara några enstaka Gamepass- och indiespel kvar som kommer att kunna crackas.

Jag håller själv inte på och använder mig av olagligheter på nätet och fördömer alla som sysslar med sånt, däremot är jag intresserad av kulturen på internet så därför är jag så kunnig inom ämnet. Är det något du undrar över så sitter jag på svaren, alla svaren.

Medlem

Gött. Kan alla voke personer slita sig i håret 🤣🤣

Medlem
Skrivet av ChaiLatte:

Att Empress skulle vara en kvinnlig modell i 34-årsåldern med högerextrema åsikter är såklart bara spex. Empressgruppen är med största sannolikhet 4-5 grabbar från gamla CPY.

Fler och fler spel använder Denuvo och snart släpper Sony sin Playstationapp till PC som ska fungera som Battle.net. Då har du bara några enstaka Gamepass- och indiespel kvar som kommer att kunna crackas.

Jag håller själv inte på och använder mig av olagligheter på nätet och fördömer alla som sysslar med sånt, däremot är jag intresserad av kulturen på internet så därför är jag så kunnig inom ämnet. Är det något du undrar över så sitter jag på svaren, alla svaren.

Ok, har du något särskilt som stöder din teori om Empress eller är det gammal hederlig gut feeling? Går ju emot allt som kommit ut, bl a att Empress tidigare var crackare åt CODEX (och CODEX slutade med Denuvo-rellar ungefär samtidigt som Empress dök upp).
Fler och fler vet jag inte. Det är väl ungefär samma aktörer som alltid och att det skulle bli mainstream med always online-krav på vartenda spel tror jag inte på för en sekund. Jag hoppas att du är ironisk när du skriver att du "sitter på svaren".

123
Skriv svar