Destiny 2 Lightfall OBS: Spoilers
Tjena! First time poster, long time lurker så att säga.
Vill gärna diskutera den senaste expansionen som släpptes på destiny och se vad ni andra tycker.
Jag har lirat igenom main questen på legendary och tog drygt 6 timmar. Jag tycker att uppdragen till-och-från, första uppdraget på skeppet mörkt och coolt och kändes seriöst, sen får man något uppdrag i en synthwave miljö som kändes riktigt fjantigt och ganska drygt.
Jag förväntade mig inte att strand skulle vara så roligt som det faktiskt visade sig vara, att slinga sig runt massa fiender kändes sjukt badass. Med det sagt så tror jag inte att det kommer få mig att gå ifrån well of radiance i GM eller raids. Men vi får se hur det blir när vi får mer aspekter.
Men det absolut sämsta är dialogen och tonen.
Vi har en otroligt dryg Osiris som är arg eller ironisk genom mycket av storyn, en kille på 12 år som åker runt med surfbräda som säger allmänt fjantiga one liners och beter sig nonchalant.
Har jag blivit gammal? Är bara 23.
Vi får inte veta vad "the veil" är, eller varför the witness vill ha den/det(?).
Bungie verkar inte riktigt ha koll på vad vi gillar, då den absoluta majoriteten har uppskattat den seriösa tonen i tidigare säsonger och DLC's.
Hur känner ni?
Försökte göra första uppdraget på Legendary då det gav fin loot. Men blev bara oneshottad av första bossen. Blev alt-f4 och avinstallation.
Men gällande storyn så tycker jag det nästan alltid är så att mycket lämnas öppet efter kampanjen.
Kändes inte värt att sänka svårighetsgraden då?
Kändes inte värt att sänka svårighetsgraden då?
Ska fundera på det ett tag. Blev taggad på BF2042 nu med nya säsongen.
Bungie har inte dissat denna DLC totalt men folk förväntade sig nog lite väl mycket. Har inte kört klart kampanjen än (spelar med en polare, så får vänta in honom) - men är 99% säker på att kampanjen kommer spela ut sig mer genom säsongerna.
Jag håller med.
Beyond light och witch queen lobbade dom upp storyn för säsongerna under året. Och det blev sjukt bra.
Är nog mest bara förvånad att Bungie gick tillbaka till pre forsaken dialog.
Ska fundera på det ett tag. Blev taggad på BF2042 nu med nya säsongen.
Kändes bara märkligt. Antar du stängde av och avinstallerade för att det var för svårt, låter det som. Då kan man ju bara sänka och testa igen, och när man sedan är starkare så prövar man svåraste en gång till
Hade du fortsatt spela om du inte instadog tror du?
Hade du fortsatt spela om du inte instadog tror du?
Vet inte Hade säkert hjälpt lite
Uppdateringen skapade lite av ett moment 22 för mig.
Jag behöver bättre gear för att klara av att spela vissa delar. Men pga att de har gjort spelet svårare har jag inte bra nog gear för att köra delarna som ger mig den gear som skulle hjälpa till nu.
Edit:
Förtydlig, jag kör enbart gratis varianten av spelet, så basspelet + Beyond Light är allt jag har access till just nu.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Jag håller med.
Beyond light och witch queen lobbade dom upp storyn för säsongerna under året. Och det blev sjukt bra.
Är nog mest bara förvånad att Bungie gick tillbaka till pre forsaken dialog.
Ja, dialogen lämnar oss med mer besvikelse än vad jag trodde...
Uppdateringen skapade lite av ett moment 22 för mig.
Jag behöver bättre gear för att klara av att spela vissa delar. Men pga att de har gjort spelet svårare har jag inte bra nog gear för att köra delarna som ger mig den gear som skulle hjälpa till nu.
Edit:
Förtydlig, jag kör enbart gratis varianten av spelet, så basspelet + Beyond Light är allt jag har access till just nu.
Du borde rimligtvis kunna få upp din light nivå tillräckligt genom att köra genom kampanjen, den ska inte vara "för svår" för någon.
När det tog stopp för mig i storyn så bombade jag powerfull gear activities.
Allt kommer höja ditt light tills 1750
Du borde rimligtvis kunna få upp din light nivå tillräckligt genom att köra genom kampanjen, den ska inte vara "för svår" för någon.
Kan tyvärr inte köra kampanjen då jag inte köpt den, kör bara på gratis versionen av spelet, bas + Beyond Light just nu
När det tog stopp för mig i storyn så bombade jag powerfull gear activities.
Allt kommer höja ditt light tills 1750
Mmm får tvinga mig genom lite sådant. där det finns.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Jag har inte spelat sen "Forsaken", och blev lite sugen att plocka upp spelet igen. Men om det nästan krävs att du köper alla tidigare expansioner + att sätta in sig i allt man missat, så känns det inte särskilt lockande tyvärr
Kräver inte tidigare expansioner, tror att det va modellen bungie körde på tidigare.
Min kollega har bara lirat gratis versionen men köpte lightfall och fungerar prima!
En kompis fick mig att installera och spela Destiny 2 för första gången i början av förra expansionen. Första intrycket var okej, påminde mig mycket om Warframe, ett spel som jag gillar. Men jag hade inte en aning om vad som hände, varför jag gjorde det jag gjorde eller förklaringar hur spelet fungerar. Efter början, "tutorial" uppdragen, så sprang jag mer eller mindre runt och dödade en massa, pratade med ett antal NPC vilka gav mig intrycket att jag borde känna dem redan och om det fanns en story så verkade ingen vilja dela med sig av den. Det spelet konstant ville dela med sig av var hur mycket jag går miste om för att jag inte är en betalande spelare. Kändes "meh" och avinstallerade.
Jag är säker på att Destiny 2 kan vara ett kanon spel, om man är insatt. Men för någon som aldrig spelat varken Destiny eller Destiny 2 innan känns det som att det är för sent att hoppa på.