Battlefield 2042 kommer till Playstation Plus i mars

Robot
Battlefield 2042 kommer till Playstation Plus i mars

Såväl som en kantig dungeon crawler och ett souls-liknande actionspel.

#Battlefield-2042, #Code-vein, #Minecraft-dungeons, #Playstation-plus, #nyhetstips


Medlem

Lite intressant att se ett Microsoft-spel på PS Plus. Kanske har hänt tidigare?

Medlem

Se där! Är det värt att hoppa in och testa BF2042 nu då? Vad säger ni?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Lite intressant att se ett Microsoft-spel på PS Plus. Kanske har hänt tidigare?

Fallout 76 finns också där men vet inte om det räknas. Det hade ju release innan uppköpet men kom nu i Januari till PS Plus.
Så det hamnar nog lite i en gråzon om det ska räknas eller inte

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Lite intressant att se ett Microsoft-spel på PS Plus. Kanske har hänt tidigare?

Finns några Microsoft-ägda titlar som har släppts på PS, och detta har främst skett pga uppköp. Det mest komiska släppet måste nog ha varit Deathloop, som vid release ägdes av Microsoft i och med uppköpet av Zenimax, men det släpptes exklusivt till PS5, och kom inte till Xbox förrän året därpå. En annan titel som släpptes på Playstation efter ett uppköp är Psychonauts 2 (dock blev PS5 utan), samt kommande Minecraft Legends. Utöver det så finns det ju en drös med spel som numera ägs av Microsoft som släpptes på Playstation innan uppköp.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Finns några Microsoft-ägda titlar som har släppts på PS, och detta har främst skett pga uppköp. Det mest komiska släppet måste nog ha varit Deathloop, som vid release ägdes av Microsoft i och med uppköpet av Zenimax, men det släpptes exklusivt till PS5, och kom inte till Xbox förrän året därpå. En annan titel som släpptes på Playstation efter ett uppköp är Psychonauts 2 (dock blev PS5 utan), samt kommande Minecraft Legends. Utöver det så finns det ju en drös med spel som numera ägs av Microsoft som släpptes på Playstation innan uppköp.

Jo det stämmer, men jag menade på Plus. Tror inte att något av spelen du nämnde har funnits på den tjänsten.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Se där! Är det värt att hoppa in och testa BF2042 nu då? Vad säger ni?

Jo, det kan man fråga sig... Är det värt att testa nu? Bf2042 försvann från mina flöden; både ros och ris. Har de fått ordning på det nu? Tog CoD över helt?

Code vein var en av mina största besvikelser någonsin; de lanserade sig med dev-tag på Steam som "COOP". Det är INTE COOP. Samtidigt hade jag köpt skiten på rea någon gång, så kunde inte lämna tillbaka... Mer än 14 dagar, eller vad deras policy är.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jo det stämmer, men jag menade på Plus. Tror inte att något av spelen du nämnde har funnits på den tjänsten.

Aah, du menar så. Deathloop tror jag finns på Plus, sen finns väl några Bethesda-titlar har jag för mig. Typ de större titlarna som Fallout, Doom, Wolfenstein och Skyrim, men det är ju lite äldre spel som släpptes innan uppköpet.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Se där! Är det värt att hoppa in och testa BF2042 nu då? Vad säger ni?

Det lär vara bättre nu efter X antal patchar, men jag är så cynisk att jag inte ens vill ge det uppmärksamhet med en gratis nedladdning.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Aah, du menar så. Deathloop tror jag finns på Plus, sen finns väl några Bethesda-titlar har jag för mig. Typ de större titlarna som Fallout, Doom, Wolfenstein och Skyrim, men det är ju lite äldre spel som släpptes innan uppköpet.

Precis, Minecraft Dungeons utvecklades väl helt under Microsoft och släpptes många år efter uppköpet. Men jag kollade listan och det stämmer att vissa äldre Bethesda-titlar även finns i biblioteket.

Medlem

Får en "crowd goes mild"-känsla.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Påskmust:

Precis, Minecraft Dungeons utvecklades väl helt under Microsoft och släpptes många år efter uppköpet. Men jag kollade listan och det stämmer att vissa äldre Bethesda-titlar även finns i biblioteket.

Japp, båda har lite first party-spel som dyker upp långt utanför ekosystemet och då även på diverse plus-tjänster. Om ett par veckor släpps MLB The Show 23 rakt in på Game Pass t.ex.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar