Final Fantasy XVI-skaparna vill se dig misslyckas med QTE:s

Robot
Final Fantasy XVI-skaparna vill se dig misslyckas med QTE:s

Coolt resultat utlovas även för fail.

#final-fantasy-xvi


Medlem

QTE är sjukt avtändande för spellusten, där sjönk förväntningarna på spelet drastigt...

Medlem

Jag gillade QTE när RE4 kom. Och kunde acceptera det i Tell Tale Games olika spel.
Men man blir ju lite leds.
Men om det inte är "tryck eller dö"? Kan ju funka...

Medlem

Det som qte brukar göra: tar bort fokus på innehållet (man letar bara knappar), avbryter flödet i spelet. Om de motverkar detta med qte där spelet/story fortsätter men med annat utfall: kör hårt!
Det bidrar ju till att man vill spela igen och testa vad som händer när man lyckas/misslyckas.

Medlem

Åh, quick time events som går att faila. Så oerhört nytänkande och kul.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

QTE påminner mig starkt om Jurassic park the game, och ja, dom flesta vet säkert hur fantastiskt det spelet blev...
https://www.fz.se/recension/128323-jurassic-park-the-game

QTE dödar spel och gör de fördummade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

QTEs som i Yakuza 0, storyn fortsätter men du failar lite? Go for it.
QTEs som i första Shenmuespelen, där storyn på vissa håll dör om du misslyckas? Pass.

Dett låter mer som första varianten, vilket är helt okay.

Medlem

min hjärna tillåter mig inte misslyckas med QTE eller något annat, för mig ser jag alltid saker som en utmaning jag ska klara av, inte se vad som händer för skoj om jag misslyckas, då vill jag göra om och göra rätt tills jag lyckas. Jag vill alltid sträva efter att få det bästa resultatet jag kan få helt enkelt.

Medlem

Åh fy *svordom* för QTE.
Bonus okvädesord för QTE's som visar default knappen innan man ändrat.
Extrabonus i kombination med QTE's i spel man inte spelat på ett år eller sju så man inte minns vilka musknappar som är mappade till vilka keys.
Otyg.

Medlem
1
Skriv svar