Aloy kritiseras för att vara kortväxt i VR

Robot
Aloy kritiseras för att vara kortväxt i VR
Medlem

Reagerade direkt på detta när man mötte henne. Superkort och gullig, försökte nypa henne i kinderna, men hon ryggade undan


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kort? Det är väl inget problem, det har gått bra för De Vito och Pesci, även han den där snubben i fångarna på fortet tror jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja usch! Man kan ju inte ha korta människor i spel ju! Om inte karaktären är minst två meter lång så måste det bojkottas!

Haha vilka larviga människor det finns

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Kort? Det är väl inget problem, det har gått bra för De Vito och Pesci, även han den där snubben i fångarna på fortet tror jag.

Nya normen för kvinnor i spel är Lady D från RE8....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"så undertecknad tog kontakt med henne och frågade om just längden"
Grävande journalistik at its finest. På riktigt liksom. Enklaste och smartaste lösningen som finns.

Medlem

Det var ju en jävla tur.
Jag är själv kortväxt och jag är inte intresserad av att få keratin och Immunglobulin A i munnen när jag spelar VR!

Gäller att separera vr från verklighet!

Skribent
Skrivet av Evilof:

"så undertecknad tog kontakt med henne och frågade om just längden"
Grävande journalistik at its finest. På riktigt liksom. Enklaste och smartaste lösningen som finns.

haha, ja vi har lite sporadisk kontakt sen jag gjorde intervjun.

Hon nämnde även (något som jag inte skrev här) att de är ju flera som gör mo-cap till Aloy. Nilla gör action och stunt-delarna, men mo-cap-skådisen som gör det andra arbetet (när Aloy bara står rakt upp och ned) är ju till och med kortare än Nilla. Det är dock Nillas kropp de har i VR-versionen så egentligen borde det vara tvärt om, att Aloy upplevs som längre i VR än i vanliga spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Går ställa in hur lång man är i VR... Om den är kalibrerad efter en lång person så kommer en kort person kännas kortare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

ja hon kanske känns lite liten, jag tycker flera karaktärer känns små. Ryas kanske är stor och man spelar ju honom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Går ställa in hur lång man är i VR... Om den är kalibrerad efter en lång person så kommer en kort person kännas kortare.

Skalar inte allt med hur man ställer in längden? jag menar om jag gör mig själv kortare än jag är så tror jag inte karaktärerna blir längre i spelet. Jag vet inte har inte provat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Skalar inte allt med hur man ställer in längden? jag menar om jag gör mig själv kortare än jag är så tror jag inte karaktärerna blir längre i spelet. Jag vet inte har inte provat.

Vet inte hur det är med playstation VR. Men på Vive så blir personen längre om det är en kort person innan som har ställt in den. Man kan välja center punkten och avståndet till backen. Oftast brukar man ha backen lite högre upp på VR:en för att kunna plocka upp saker som ligger på backen så man inte går imot golvet hela tiden med kontrollerna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Vet inte hur det är med playstation VR. Men på Vive så blir personen längre om det är en kort person innan som har ställt in den. Man kan välja center punkten och avståndet till backen. Oftast brukar man ha backen lite högre upp på VR:en för att kunna plocka upp saker som ligger på backen så man inte går imot golvet hela tiden med kontrollerna.

Jo, jag har onte provat dra det till det extrema varken på PC eller PS men jag tror att allt skalar med.
Får prova göra mig till en knähög gnome och se om allt skalar efter det eller om man är i knähöjd på andra karaktärerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha, ja vi har lite sporadisk kontakt sen jag gjorde intervjun.

Hon nämnde även (något som jag inte skrev här) att de är ju flera som gör mo-cap till Aloy. Nilla gör action och stunt-delarna, men mo-cap-skådisen som gör det andra arbetet (när Aloy bara står rakt upp och ned) är ju till och med kortare än Nilla. Det är dock Nillas kropp de har i VR-versionen så egentligen borde det vara tvärt om, att Aloy upplevs som längre i VR än i vanliga spelet.

Skådespelarens längd har ju dock inte mycket att göra med hur lång karaktäktären är i spelen oftast

Man kan ha en 1.50 skådespelare till en karaktär som är 1.80 eller ännu längre osv osv. Tänk på att Yoda mocappas av skådespelare i normal längd

Medlem
Skrivet av Querth:

Skådespelarens längd har ju dock inte mycket att göra med hur lång karaktäktären är i spelen oftast

Man kan ha en 1.50 skådespelare till en karaktär som är 1.80 eller ännu längre osv osv. Tänk på att Yoda mocappas av skådespelare i normal längd

Det går ju skala men de kanske gjort det enkelt för sig och bara kört 1:1? I 2d kan du ju inte bedöma skala korrekt ändå så där spelar det ingen roll

Medlem
Skrivet av Shodan:

Det går ju skala men de kanske gjort det enkelt för sig och bara kört 1:1? I 2d kan du ju inte bedöma skala korrekt ändå så där spelar det ingen roll

Jo oftast om man kan vill man ju ha en actor som är ungefär lika lång som karaktären, ju närmaste desto bättre. Men det är sekundär prio då man först och främst vill ha en bra skådespelare eller en duktig stuntare

Aloy verkar ju vara runt 167cm så skådespelarna passar ju väldigt bra in här

Avstängd

Hur lång är hon då?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kort? Det är väl inget problem, det har gått bra för De Vito och Pesci, även han den där snubben i fångarna på fortet tror jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tyckte iof alla var korta och att personen man spelar mer storväxt. Maskinerna kändes däremot mycket större

Tänkte även lite så att de kanske hade dassigt med näring när de växte upp och därför inte alla är lika stoväxta som vi är idag. Inte direkt något jag stört mig på förvisso.

Medlem

Är inte detta precis som när man sett kändisar på TV. När man väl ser de i verkligheten så tycker man ofta att de är mycket kortare än man trodde.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Är inte detta precis som när man sett kändisar på TV. När man väl ser de i verkligheten så tycker man ofta att de är mycket kortare än man trodde.

Så är det stora personligheter uppfattas alltid som små när man möter ser dom i verkligheten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Hale2000:

Är inte detta precis som när man sett kändisar på TV. När man väl ser de i verkligheten så tycker man ofta att de är mycket kortare än man trodde.

Skrivet av Molotov:

Så är det stora personligheter uppfattas alltid som små när man möter ser dom i verkligheten

Lite roligt, äe säkert mycket sånt här också som gör att folk verkar större


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Det går ju skala men de kanske gjort det enkelt för sig och bara kört 1:1? I 2d kan du ju inte bedöma skala korrekt ändå så där spelar det ingen roll

Det kan du absolut göra.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Det kan du absolut göra.

Nej det är omöjligt då du inte får något djupperspektiv

1
Skriv svar