Meta Quest 2 sänks i pris från och med imorgon

Medlem
Skrivet av lonian:

Fast vad då, dom får ju fortfarande dina pengar om du handlar av dem.

Men de kommer inte få mina pengar om 5 år om de lägger ner allt,och de kommer inte få en större slant av mig om det visar sig att Quest 3 är dyrare än tvåan.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har helt missat det där, Lone Echo 1 är en av de bästa VR spel jag spelat, Lone Echo 2 var bra men tappade mycket kvalité.
Men är det bara online servrarna av EchoVR som läggs ner eller kommer de ta bort Lone Echo1+2 från butiken? I så fall borde man väl få tillbaka pengarna.

Det är onlinespelet EchoVR som läggs ner. Lone Echo 1 och 2 kommer finnas kvar som spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag vet att Meta tillverkar headseten, och jag vet att jag inte behöver ett Facebook-konto. Samtidigt vet jag dessutom att kopplingen mellan Facebook och Meta är att de är samma företag, därför gör det ingen skillnad för mig när någon säger att jag behöver ett Meta-konto istället. Bobby Kotic kan byta namn till Kalle Nilsson, men det är fortfarande Bobby Kotic.

Det är Meta/Facebook som företag jag har problem med, inte deras headset. De har ingen respekt för personlig integritet och jag vill inte köpa en input-device för min personlighet av dem.

Du kan ju som tidigare postare nämner registrera någon kalle anka mail som du hittar på något namn och använder för att registrera sig på Meta, OM du verkligen vill ha ett sådant headset, om det enbart är Meta eller facebook som stör dig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Men de kommer inte få mina pengar om 5 år om de lägger ner allt,och de kommer inte få en större slant av mig om det visar sig att Quest 3 är dyrare än tvåan.

Headsetet lär nog fungera även om de lägger ner allt, varför dom nu skulle göra det, Vi pratar väl inte om Google stadia här?

Tänker vi på PS4/PS5 så är ju PS5 dyrare än 4:an, för att ja den är bättre.

Min plan är hur som att skaffa Quest 3, och jag lär nog troligtvis streama det mesta från min PC och köra Steam spel. Men jag får se om de har något som tilltalar i butiken. Quest 3 spel lär nog kanske inte fungera på en Quest 2 tänker jag ändå, men Quest 2 spel lär väl fungera på en Quest 3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Headsetet lär nog fungera även om de lägger ner allt, varför dom nu skulle göra det, Vi pratar väl inte om Google stadia här?

Tänker vi på PS4/PS5 så är ju PS5 dyrare än 4:an, för att ja den är bättre.

Min plan är hur som att skaffa Quest 3, och jag lär nog troligtvis streama det mesta från min PC och köra Steam spel. Men jag får se om de har något som tilltalar i butiken. Quest 3 spel lär nog kanske inte fungera på en Quest 2 tänker jag ändå, men Quest 2 spel lär väl fungera på en Quest 3.

Men du pratade ju om att de får mina pengar ändå, oavsett om jag köper Quest 2 eller 3? Ja, men de punkterar sin egen marknad om de sänker Quest 2 såpass att ingen köper Quest 3 när den släpps.

Medlem
Skrivet av lonian:

Headsetet lär nog fungera även om de lägger ner allt, varför dom nu skulle göra det, Vi pratar väl inte om Google stadia här?

Ja det fungerar.
Quest 1 har officiellt släppt stöd för. Det betyder att nya spel som släpps inte måste fungera på Quest 1 längre, tidigare var det bara vissa större utvecklare som fick "dispans" att utveckla spel exklusivt för Quest 2.
Även får utvecklare släppa uppdateringar till spel som gör att spelen inte fungerar på Quest 1 längre (pga prestanda), det ger lite sur eftersmak men men.

Quest 1 får heller inga uppdateringar, men allt man kunnat göra med headsetet sen tidigare fungerar lika bra, tex att använda det för PCVR och spela alla spel som har Quest 1 stöd.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Men du pratade ju om att de får mina pengar ändå, oavsett om jag köper Quest 2 eller 3? Ja, men de punkterar sin egen marknad om de sänker Quest 2 såpass att ingen köper Quest 3 när den släpps.

Tror inte du behöver vara orolig över att Quest 3 inte kommer att sälja, även om många väljer att köpa ett Quest 2.
Det kommer alltid finnas de som vill ha senaste bästa upplevelesen. Om det däremot knappt var någon skillnad mellan Quest 2 och Quest 3, ja då är väl logiken bättre att köpa en Quest 2.

Ta Steam deck som ett exempel. Fler än förväntat handlade den dyraste versionen även om det många gånger är rätt onödigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är sänkningen 5300 kr det nya priset? Jävlar... kostade det inte 3999 för något år sen?

Medlem
Skrivet av unoR:

Är sänkningen 5300 kr det nya priset? Jävlar... kostade det inte 3999 för något år sen?

Ca 4920kr är priset på 128GB från Meta.
2 spel ingår dessutom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar