Diskutera – Dina förhoppningar och farhågor med Starfield!

Robot
Diskutera – Dina förhoppningar och farhågor med Starfield!

Vad blir bra och vad blir dåligt med Bethesdas storspel?

#diskutera, #starfield


Medlem

Allt blir bra. Inget blir dåligt. Priset blir lågt. Alla blir glada.

EDIT: TÄNK SÅ FEL MAN KAN HA! ETT AV DE SÄMSTA SPELEN JAG NÅNSIN SPELAT.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Farhågan jag har är att den lite semirealistiska och gritty världen kommer kännas lite atmosfäriskt enkelspårig och tom pga att den inte är fylld till bredden av en massa färgsprakande livsformer, men vem vet? 😅

Medlem

It just works*

*Bugs is a feature

Medlem

Vill gärna att det blir bra, men får känslan av att det kommer att kännas generiskt och enformigt samt att striderna kommer att vara fattiga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är lite orolig att det blir 30 fps på Series S. Vill gärna ha 1080p 60 fps (eller bättre).

Medlem

Min förhoppning är att spelet blir bra, alla blir glada och har otroligt trevligt.

Min förväntning är att det är extremt buggigt och halvfärdigt spel som måste patchas av community innan det ens är värt att börja spela.
Ett Bethesdaspel helt enkelt.

Medlem

Jag känner att det är lite ”överhypat”, inget av det jag sett eller hört känns proportionerligt med de enorma förväntningar vissa har, förhoppningsvis blir det fantastiskt och då är det kanon, bra att det kommer en ”Direct” där vi får mer information.

Medlem

ser framför mig hur jag går in för landning på en planet
laddningsskärm som varar lite längre än väntat
min gubbe droppas t-posande från ca 1 meters höjd ner på planetens yta
jag panorerar 360 med kameran och terrängen laddas in allteftersom. runt 10 fps första varvet
jag tar ett par stag framåt och clippar direkt upp på en sten i midjehöjd, utan att behöva hoppa

om dom bara kunde undvika liknande bethesda-jank day1 tror jag definitivt det kan lyckas.

Medlem

Mina farhågor är Cyberpunk+No man's sky= Starfield och att folk hypear det bara för att de är det första riktigt stora Gamepass-spelet för att de vill att de ska vara bra.

Inaktiv

Förhoppning: Att det ska bli fett bra.
Farhåga: Att det ska bli fett mediokert.

Medlem

Jag tror Starfield är ett spel som glöms bort rätt fort. Det är min känsla i alla fall men hoppas jag har fel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Trasigt vid realse som Bethesda är bäst på, spelbart efter cirka ett år.

Sen tror jag på en flopp också, känns som dem lovar för mycket kring detta för det ska funka bra i praktiken.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Förhoppningar är att Bethesda skapat något som de faktiskt varit passionerade av och att detta sedan märks av i slutresultatet. Det verkar som att Todd egentligen aldrig varit intresserad att utveckla djupa rollspel, utan alltid hellre velat göra action-adventure-spel. Så jag har inga förhoppningar på något vettigt rollspel men Starfield kanske åtminstone kan bli ett helt okej rymdäventyrs-lir.

Farhågorna, att Starfield bara är fyra nyanser av Fallout 4, med lite påklistrad rymdskeppsåkande. Dagens Bethesda har typ aldrig skapat något själva från grunden och främst levt på andras skapelser. Så chansen är nog stor att Starfields spelvärld, karaktärer, valmöjligheter, uppdrag, design och lore kommer vara trist, stel och ytlig.

Medlem

Jag vill ha ett nytt open world från Bethesda så jag hoppas innerligt att detta blir bra.

Medlem
Skrivet av quadratis:

ser framför mig hur jag går in för landning på en planet
laddningsskärm som varar lite längre än väntat
min gubbe droppas t-posande från ca 1 meters höjd ner på planetens yta
jag panorerar 360 med kameran och terrängen laddas in allteftersom. runt 10 fps första varvet
jag tar ett par stag framåt och clippar direkt upp på en sten i midjehöjd, utan att behöva hoppa

om dom bara kunde undvika liknande bethesda-jank day1 tror jag definitivt det kan lyckas.

Såg din beskrivning i huvudet samtidigt som jag läste. Guld!😂

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Förhoppningar är att Bethesda skapat något som de faktiskt varit passionerade av och att detta sedan märks av i slutresultatet. Det verkar som att Todd egentligen aldrig varit intresserad att utveckla djupa rollspel, utan alltid hellre velat göra action-adventure-spel. Så jag har inga förhoppningar på något vettigt rollspel men Starfield kanske åtminstone kan bli ett helt okej rymdäventyrs-lir.

Farhågorna, att Starfield bara är fyra nyanser av Fallout 4, med lite påklistrad rymdskeppsåkande. Dagens Bethesda har typ aldrig skapat något själva från grunden och främst levt på andras skapelser. Så chansen är nog stor att Starfields spelvärld, karaktärer, valmöjligheter, uppdrag, design och lore kommer vara trist, stel och ytlig.

Jag dämpar mina förväntningar av samma anledning. Vill man ha djupa rollspel idag så så hittar man dem inte i AAA segmentet då det mesta där är "Streamlined" för att sälja så brett som möjligt. Djup säljer sällan i breda lager.

Så liksom dig förväntar jag mig ett rymd äventyrs lir som i bästa fall är helt OK. Typ fallout 4 eller skyrim i rymden med allt vad det innebär. Jag älskar rymden så jag kommer spela det för den settingen, inte för att jag har någon speciell hype över spelet i övrigt.

Tod Howard och Bethesda är ökända för att lova runt och hålla tunt. Så man gör sig nog en tjänst om man har mer realistiska förväntningar.

Medlem

Risk är att det blir ett fallout 76 som bara fångar dom som orkar stå ut. Låter alltid som att det ändå finns folk som både gillar och spelar det men jag är inte en av dom.

Medlem

Bethesda-spel för mig är helt fantastiska och underbara dom första ~20 timmarna när allt känns nytt och man är hög på upptäckarglädje, finns inget annat i spelväg som slår det och det kommer nog vara likadant nu.

Sedan efter ett tag så märker man ju att en NPC säger exakt samma sak som någon annan NPC man mötte tidigare och känner igen fler och fler repetitiva inslag. Men det gör inte dom första timmarna med spelet mindre spektakulära.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Är lite orolig att det blir 30 fps på Series S. Vill gärna ha 1080p 60 fps (eller bättre).

Är väldigt säker på att förstapart spelen kommer vara väloptimerade jämfört med vad vi har sett med de flesta tredjepart spelen hittills...Titta t.ex. på Forza 5, 1080p 60 fps eller 1440p 30 fps. Gissar och hoppas på att vi kan se något liknande med Starfield.

Ambassadör
Xbox

Förhoppningar: Att det blir ett storslaget Bethesda RPG med massor av innehåll att utforska, uppleva och grotta ned sig i.

Farhågor: Att backloggen kommer att känna sig ignorerad när jag spenderar alldeles för mycket tid med Starfield.


signatur

Jump in.

Medlem

Vad jag hoppas på: Ett mästerverk utan buggar och med en pris vinnande story vi pratar om i flera år.
Vad vi kommer få: Fallout 76 i rymden.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Tror det blir bra detta


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Alltså, utifrån det jag har sett hittils så verkar det bara rätt meh, jag förstår inte riktigt upphetsningen (men så förstår jag inte heller folk som har köpt Skyrim femton gånger). Skjutandet och striderna generellt ser väldigt stela ut och jag struntar i om "det inte är fokus" - har ditt AAA-spel FPS strider som nyckeldel i gameplayloopen så får du fasen se till att de håller nivå med resten av marknaden. Karaktärer ser typiskt Bethseda-ihåliga ut, världen ser statisk ut. I dunno. Det kanske blir skitbra, men jag är definitivt inte imponerad än så länge. Det känns lite som att Bethesda fortfarande utvecklar spel som om det är 2005, men resten av industrin har utvecklats en del sedan dess.

Jag hoppas så klart att jag har helt missuppfattat allt och att de släpper ett grymt FPS RPG med massor av djup och upptäckarglädje.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det är lite svårt att vara hypad för med tanke på hur lite vi fortfarande vet om det tillsammans med Bethesdas berömda track record, men jag hoppas att det blir asbra!

Medlem

Har gillat Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas, Fallout 4 samt Fallout 76. Buggarna som funnits i dessa spel har aldrig varit avgörande för min del. Har inga som helst tvivel på att jag även kommer uppskatta Starfield.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Har gillat Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout New Vegas, Fallout 4 samt Fallout 76. Buggarna som funnits i dessa spel har aldrig varit avgörande för min del. Har inga som helst tvivel på att jag även kommer uppskatta Starfield.

Du kommer utan tvivel älska Starfield, det finns en minimal risk att du inte kommer göra det.

Medlem
Skrivet av quadratis:

ser framför mig hur jag går in för landning på en planet
laddningsskärm som varar lite längre än väntat
min gubbe droppas t-posande från ca 1 meters höjd ner på planetens yta
jag panorerar 360 med kameran och terrängen laddas in allteftersom. runt 10 fps första varvet
jag tar ett par stag framåt och clippar direkt upp på en sten i midjehöjd, utan att behöva hoppa

om dom bara kunde undvika liknande bethesda-jank day1 tror jag definitivt det kan lyckas.

Vad är det för snack? Inget Bethesdaspel har haft så trög grafik någonsin.

De fungerar heller aldrig som du skriver. Om du ska göra dig lustig över "Bugthesda" så försök ens göra det med en typ av bugg som funnits tidigare. I själva verket laddas i Bethesdas spel världen in i minnet efter en loading-screen snabbare än i andra spel (pga deras streamingsystem).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Såg din beskrivning i huvudet samtidigt som jag läste. Guld!😂

Är det inte det som är att läsa?

Medlem

Min förhoppning är att man blir helt betagen av en ny IP. Min förväntning är att det finns gameplayloopar som man fastnar i. Jag har inga som helst förväntniingar på story och dialog. Min farhåga är ifall det kommer avvika från Bethesdakänslan.

123
Skriv svar