Allt om Diablo IV-betan!

Robot
Allt om Diablo IV-betan!

Tider, plattformar med mera.

#diablo-iv


Medlem

Iirc var det vissa unlockables som man enbart kunde få i open betan? Kan kanske vara värt att ha med de på sidan (ev under någon spoiler-tag?) för de som är intresserade av sånt

Medlem

Ska blir roligt att testa på fredag!

Medlem

Helgen är räddad!


signatur

Meep!

Medlem

Glömde skriva upp rewards med betan <.<

Medlem

Jag köpte det här ultimate edition på ps5 och om jag förstått det rätt så ska jag ha någon nyckel jag registrerar på battlenet? Vart får jag tag på den?

Skribent

Kan även nämna att för att spela soff-co-op behöver båda kontona vara anslutna till varsitt Battlenet-konto.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Jonio:

Jag köpte det här ultimate edition på ps5 och om jag förstått det rätt så ska jag ha någon nyckel jag registrerar på battlenet? Vart får jag tag på den?

Om det är som med stängda-beta så skickas den i ett mail typ samma dag eller någon dag före.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Undrar om det blir kösystem på att logga in ens? lär ju bli super hårt tryck dom helgarna speciellt open betan...

Medlem

Ser fram emot detta

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan även nämna att för att spela soff-co-op behöver båda kontona vara anslutna till varsitt Battlenet-konto.

Ett klart minus! Med fördelen att ens karaktär sparas då antar jag.

Är det bara i betan?

Medlem
Skrivet av Jonio:

Jag köpte det här ultimate edition på ps5 och om jag förstått det rätt så ska jag ha någon nyckel jag registrerar på battlenet? Vart får jag tag på den?

Redeem code

Medlem
Skrivet av Jonio:

Jag köpte det här ultimate edition på ps5 och om jag förstått det rätt så ska jag ha någon nyckel jag registrerar på battlenet? Vart får jag tag på den?

Som jag förstod det så är det automatiskt för console, dvs du kommer ha betan tillgänglig automatiskt på ditt konto.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Ett klart minus! Med fördelen att ens karaktär sparas då antar jag.

Är det bara i betan?

Nä det ska vara så i hela spelet, men av precis den anledningen du nämner, att karaktären ska sparas och att du sen enkelt ska kunna köra vidare på valfri plattform.

Så egentligen är det ju bra att ha karaktären på sitt eget konto, men det kan vara bra att veta att man behöver ett Battlenet-konto för att spela så man kan förbereda ett.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om det är som med stängda-beta så skickas den i ett mail typ samma dag eller någon dag före.

Tack

Medlem

Till red: Länken "Den stora tråden om Diablo IV" fungerar inte.

Någon som vet vart eller när man får tag i sin early access Code? Har köpt ultimate edition på Battle.net

Skribent
Skrivet av Jonio:

Nu kan det ju funka annorlunda än vad det gjorde då, var ju mer embargon och grejor. Men då fick jag en kod som sen jag fick knappa in via battlenet-kontot på PC. Hade jag då knytit BN-kontot till mitt xbox-konto så kunde jag sen söka efter Diablo 4-betan på xboxen och ladda hem klienten.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Ha så kult på restaurangen. Återkoppla hur det var

Redaktör
Skrivet av Kalliban:

Till red: Länken "Den stora tråden om Diablo IV" fungerar inte.

Oops, tack!


signatur
Medlem

Rewards:

🔥Beta Wolf Pack Cosmetic: Reach Level 20
🔥Early Voyager Title: Reach Level 20
🔥Initial Casualty Title: Reach Kyovashad

Medlem

Tänkte först vänta till den "riktiga" Open Betan men blev så jäkla sugen nu så blev ett köp precis Så blir väl ett par kalla medans man sitter och väntar på att försöka komma in på fredag

Medlem

9 a.m. PDT är väl 17:00 och 12 p.m. PDT är väl 20.00?


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä det ska vara så i hela spelet, men av precis den anledningen du nämner, att karaktären ska sparas och att du sen enkelt ska kunna köra vidare på valfri plattform.

Så egentligen är det ju bra att ha karaktären på sitt eget konto, men det kan vara bra att veta att man behöver ett Battlenet-konto för att spela så man kan förbereda ett.

Jo, men såklart väldigt tråkigt om man tex ska spela lite snabbt med en vän eller sambo. Om de också måste ha eget konto.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Någon som vet vart eller när man får tag i sin early access Code? Har köpt ultimate edition på Battle.net

Är väl ingen kod alls, har du köpt spelet så vet battlenet det och betan blir då upplåst för dig att tanka ner.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Jo, men såklart väldigt tråkigt om man tex ska spela lite snabbt med en vän eller sambo. Om de också måste ha eget konto.

Gissar det är för att du alltid är online i spelet, är ju nästan ett mmo. Men håller med, blir svårare att bara hoppa in och spela som man kunde göra i 3an.


signatur

"Writer and Fighter"

Gissar skarpt flopp efter någon vecka eller. 2


signatur

New life, New hope

Medlem

Med tanke på att battle.net funkar på Steam OS borde det inte vara något problem att få igång Diablo 4 på Steam Deck... Förladdar på både dator och Steam Deck imorgon!

Gnällkuk
Skrivet av tyvar1:

9 a.m. PDT är väl 17:00 och 12 p.m. PDT är väl 20.00?

18:00 är starttid sedan urminnes tider. Men du kan nog räkna med att det fungerar i bästa fall fram efter midnatt, troligtvis inte förrän 24h senare


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det går att köpa endbart early access för ~under 150kr om man nu inte vill förköpa hela spelet... Meen, det är ju inget du får spela sen förvisso. ^^

Skriv svar