Rykte – PS5 Pro är under utveckling, kan släppas sent 2024

Robot
Rykte – PS5 Pro är under utveckling, kan släppas sent 2024
Medlem

Jag är fortfarande skeptisk, främst givet konjunkturläget samt faktumet att det är först de senaste månaderna som konsolen faktiskt blivit tillgänglig i någorlunda normal utsträckning. Men som det brukar sägas - den som lever får se!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

usch nej tack. gillar verkligen inte Pro versioner av konsoler har blivit normalt

Medlem

Snark!... Köpte min PS5 för 2 veckor sedan så nej tack.

Har det ens hunnit släppas några helexklusiva spel till konsolen? Alltså spel som inte släppts på PS4? Dem enda jag kan komma på är Demon's Souls och Ratchet & Clank.


signatur

"There will be another time"

Medlem

Ja, dom kan ju börja med att starta PS5 generationen på riktigt... Som sagt, känns väldigt fattigt på faktiska PS5 spel


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Nej tack, vi befinner oss än i scenariot där last-gen fortfarande är involverade så kraften av PS5an och Series X inte har fått nått sitt potentiella krafttag.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kommer köpa det bara spara en tusenlapp varje månad så har man råd till släppet

Medlem

Finns fortfarande inga PS5 spel som lockar mig, så väntar gärna på en Pro om något kul exlusivt spel skulle dyka upp!
Kommer den bli dubbelt så stor? Ikea behöver göra större stereobänkar! ;D

Medlem

Om pro versionen förbättrar psvr2 mycket så kan jag vara intresserad. Men annars så kan jag inte riktigt komma på vad som kan bli bättre/som jag saknar.

Medlem

Njae jag hoppas inte det stämmer. Tycker det blir så jädra hoppigt. När utvecklarna väl släpper last gen-konsolerna så kommer en ny variant som är kraftfullare och återigen två olika hårdvaror att optimera åt. En hårdvara per generation är ju optimalt, såvida inte varje generation varar i 10 år vill säga. Kolla på Xbox, hur många utvecklare hade velat ha kvar Series S om de nu fått välja?

Medlem

Landar väl på rimliga $900/15 000 SEK.

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Snark!... Köpte min PS5 för 2 veckor sedan så nej tack.

Har det ens hunnit släppas några helexklusiva spel till konsolen? Alltså spel som inte släppts på PS4? Dem enda jag kan komma på är Demon's Souls och Ratchet & Clank.

Returnal, Astrobot: rescue mission och remaken av The Last of us är de jag kommer på.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns som att man lika gärna kan invänta Pro-modellen nu. Visst, det går att få tag på PS5 idag, men 7000 kr för 2,5 år gammal hårdvara? Tror inte det.

Medlem

Inget köpsug för min del. Jag är mer intresserad av en mindre, energisnålare PS5. En PS5 Slim. Köpte aldrig någon PS4 Pro, utan spelar (fortfarande) glatt på min PS4 Slim.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Inget köpsug för min del. Jag är mer intresserad av en mindre, energisnålare PS5. En PS5 Slim. Köpte aldrig någon PS4 Pro, utan spelar (fortfarande) glatt på min PS4 Slim.

Gick in här för att skriva samma sak. PS5an är ju enorm!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Inget köpsug för min del. Jag är mer intresserad av en mindre, energisnålare PS5. En PS5 Slim. Köpte aldrig någon PS4 Pro, utan spelar (fortfarande) glatt på min PS4 Slim.

Det pratas väl om det också, dock med extern skivläsare


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kommer bero på utformningen på kylningen. PS5 som jag har nu är oerhört tyst jämfört med PS4Pro. Vill ej tillbaka till de ljudnivåerna

Medlem

Förhoppningsvis en mindre version som tål att visas i ett vardagsrum.

Medlem

När jag funderade på att skaffa en PS4 så utannonserades PS4 Pro officiellt mer eller mindre exakt samtidigt, varför jag istället beslöt mig för att vänta på den.
Nu äger jag redan en PS5, och inget spel jag har får PS5an att svettas, så varför skulle jag skaffa en PS5 Pro?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Beror lite på pris men hoppar sällan över en ”ny” konsol! Rätt in i samlingen med den bara

Medlem

Kan ju hålla med, känns knappt som denna generation satt igång. Även om det finns en del spel som var fördelar av bättre hårdvara.
Men hellre sett slim-varianter.

Medlem

Hade hellre sett att den släpptes till hösten men det är klart man är sugen. Ser ingen nackdel ur konsumentsynunkt.
Fler val för oss konsumenter är positivt.

Medlem

Sony tjänar på att det finns folk som är beredda att betala dyrt för en pro uppgradering, dessa säljer sina gamla PS5or till sådana som inte har råd med en ny, på så sätt tjänar Sony dubbelt..

Vet inte hur stor andel av förra generationen som var PS4 pro men säkert inte mer än 10%, så det blir nog samma siffror för en PS5 pro. Och så länge det finns folk som betalar och att det inte är någon nackdel för alla andra så varför inte..

Man kan ju undra hur mycket snabbare den måste vara för att man skall slippa välja mellan performance och upplösning. Kanske krävs en rejäl uppgradering vilket låter dyrt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

YES! Instant buy för min del! Alltid kul med nu hårdvara. Säljer den gamla lägger på 3 - 4000 och skaffar en PRO. Ni som är nöjda kan fortsätta vara det. jag kommer köra raytracing i 60 FPS

Medlem

Det här måste vara den sämsta generationen. Inga konsoler att få tag på. Sen när det väl kommer, så köper scalpers upp allting. Synd, för hårdvaran verkar det ju inte vara något fel på. Jag tror jag väntar på nästa generation istället.

Skrivet av John7612:

YES! Instant buy för min del! Alltid kul med nu hårdvara. Säljer den gamla lägger på 3 - 4000 och skaffar en PRO. Ni som är nöjda kan fortsätta vara det. jag kommer köra raytracing i 60 FPS

Vettetusan hur mycket bättre RT kommer fungera. Dom lär köra vidare med AMD-kort och AMD + RT är ingen bra kombo. Nvidia är ju mycket bättre där vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Om pro versionen förbättrar psvr2 mycket så kan jag vara intresserad. Men annars så kan jag inte riktigt komma på vad som kan bli bättre/som jag saknar.

Tänker liknande och så vad det skulle hamna på för pris.
Jag uppgraderar hellre datorn för VR känner man spontant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Series xx och ss när?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Spontana känslan är nej tack och hoppas det inte stämmer. OM det stämmer så kommer jag troligtvis ändå köpa en PS5 Pro då jag även köpte PS4 Pro. Och som någon skrev, in med den i samlingen bara 😀

Medlem

Än så länge lockar inga PS5 exklusiva spel då alla jag var intresserad av kom till PS4 också. Men Wolverine och Spider-Man 2 kan mycket väl komma att ändra på det.

12
Skriv svar