Little Big Adventure 1 och 2 ska få remasters

Robot
Little Big Adventure 1 och 2 ska få remasters

I väntan på att utvecklarna hittar en utgivare till rebooten.

#Little-big-adventure


Redaktör
Ponny

Skrek rakt ut när jag läste detta. Ska bli spännande att se det i rullande form. Är inte hundra på den grafiska stilen på bilderna (om de nu är spelbilder), men hoppas på det bästa. Behöver LBA i mitt liv.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nice! Behövde lite positiva nyheter

Medlem

Perfekt! Uppdaterade kontroller är precis vad dom spelen behöver. Skulle dock gjort texturerna annorlunda baserat på skärmdumparna men kan vara placeholders.

Medlem

Originalen i sin lowres har mer genomarbetad grafik och är riktigt pusat jämnfört med detta kladd. Remasters borde avskaffas.

HURV!
EDIT:upd.. OK bara koncept.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Henkeror:

Perfekt! Uppdaterade kontroller är precis vad dom spelen behöver. Skulle dock gjort texturerna annorlunda baserat på skärmdumparna men kan vara placeholders.

Agree. Kontrollerna i de gamla spelen är, eh, funktionella, men behöver en uppryckning.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Underbart, älskar dom två spelen. Backade en kickstarter för LBA-musiken för ett tag sedan, och har lyssnat på det albumet varje vecka sedan jag fick det för två år sedan.

Medlem

Från en av utvecklarna angående bilderna som släppts:

Vi kommer att få se ingame screenshots och video innan demot släpps i juni.

Skribent
Skrivet av waeress:

Från en av utvecklarna angående bilderna som släppts:
<Uppladdad bildlänk>

Vi kommer att få se ingame screenshots och video innan demot släpps i juni.

Guld! Uppdaterat.

Medlem

Kluven, kontrollerna i originalen är rätt hemska men återstår att se om det faktiskt blir snyggare och inte bara högre upplösning, konceptbilderna var sådär...

För övrigt är det väl en remake och inte en remaster om de bygger om hela spelet?

Medlem

Ooh, fy fan vad underbart! Spelade dessa som en galning på PS1, så det ska bli kul att få återuppleva det i ny tappning.

Medlem

Nostalgin är brutal!

Minns när jag fick en cd-skiva med en massa brända spel på (lär väl vara preskriberat vid det här laget) av morsans kollega varav LBA 2 var ett av dem. Kan ännu minnas vilken frihetskänsla den öppna världen gav en och när man fick tillgång till bilen var lyckan fulländad. Den typen av frihet var ovanligt på den tiden och man var begränsad till trånga korridorer och passager.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Originalen i sin lowres har mer genomarbetad grafik och är riktigt pusat jämnfört med detta kladd. Remasters borde avskaffas.
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fi...

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1440399?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

HURV!

Jag håller med om att det känns lite... för mycket. Hade hellre sett att det såg mer ut som Tunic, med sin enklare och lite renare grafik.

Men, det sagt så är det fortfarande LBA! Hade aldrig gissat att dessa spel skulle få remasters överhuvudtaget, så glad för vad som i detta fallet. Dessutom finns ju originalen på Steam, GOG eller Archive.org ifall man hellre vill ha den upplevelsen... 🤷‍♂️

Medlem

Rakt in i uppväxtnostalgin!
Kontrollerna håller inte alls, knappt de gjorde det då. Kom ihåg att jag hade problem med vissa plattformssegment samt att sikta och kasta bollen(?) var frustrerande svårt!
Narrativet har jag glömt helt, så det vet jag inte heller om det håller idag. Det blir att invänta en recension av något slag innan jag vågar testa.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Jaaaaa!!! ❤️❤️❤️❤️❤️

Medlem

Det bästa med spelen är musiken!

Skribent

Går mot strömmen och säger att jag gillar remakens art style. Moderna, bra kontroller också, samt nyversioner av den odödliga musiken, så blir det dag ett-köp! Och så får de gärna köra samma stil i LBA 3 sen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar