Sjung ut! Vad tycker du om Diablo IV-betan?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Hur kul är det att t.ex. som barbar ha shout1 och shout2 (som man så klart bör ha) på två knappar, en generator (LMB) och en spender (RMB) (som med alla klasser) och så ultimate på en knapp. Kvar är en skillslot som du kan lite fritt välja vad du vill ha.

Eller som sorc, fire/ice barrier på en knapp, teleport på en annan (de båda känns väl givna), LMB+RMB, ultimate. Kvar är en slot som du kan variera.

6 Slots är för lite, ge mig 8 så hade jag inte klagat det hade ju tripplat den där fria slotten från 1 till 3 och markant fler kombinationer av skills.

Kul enligt mig då det sätter högre krav på mig att välja en build och köra på den. Jag tror gubben skulle bli för svag med fler skills som därmed tvingas vara lägre level var. Här blir det en avvägning och ett behov att optimera sin build vilket jag uppskattar. Men visst skulle jag kunna se att de ökar om många vill ha det, tror dock de gjort valet pga balans, inte pga konsol (som skulle kunna ha betydligt fler spells på knapparna).

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Kul enligt mig då det sätter högre krav på mig att välja en build och köra på den. Jag tror gubben skulle bli för svag med fler skills som därmed tvingas vara lägre level var. Här blir det en avvägning och ett behov att optimera sin build vilket jag uppskattar. Men visst skulle jag kunna se att de ökar om många vill ha det, tror dock de gjort valet pga balans, inte pga konsol (som skulle kunna ha betydligt fler spells på knapparna).

Kommer ju bli extremt lite buildvariation bland spelare tror jag, nu när det är så begränsat.
Som sagt, som barb vill man väl troligtvis ha båda shoutsen, och en generator kommer du ha (spelar ingen roll vilken, men en), och en spender (spelar ingen roll vilken, men (minst) en), å så ultimate. Det är 5 av de 6 slotsen borta direkt från start och det ska nog väldigt mycket till att man vill välja bort shoutsen.
Men to each his own, går ju spela en sämre variant av sin gubbe (om man ser till DPS, vilket nog för de flesta är vad de siktar på att maximera) för att få lite variation. Men hade man bara fått 1-2slots till kunde man fått maximera sin dps SAMTIDIGT som man kan variera builden lite och slänga in lite whatever skills.

Medlem

Diablo kungen är tillbaka.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Kommer ju bli extremt lite buildvariation bland spelare tror jag, nu när det är så begränsat.
Som sagt, som barb vill man väl troligtvis ha båda shoutsen, och en generator kommer du ha (spelar ingen roll vilken, men en), och en spender (spelar ingen roll vilken, men (minst) en), å så ultimate. Det är 5 av de 6 slotsen borta direkt från start och det ska nog väldigt mycket till att man vill välja bort shoutsen.
Men to each his own, går ju spela en sämre variant av sin gubbe (om man ser till DPS, vilket nog för de flesta är vad de siktar på att maximera) för att få lite variation. Men hade man bara fått 1-2slots till kunde man fått maximera sin dps SAMTIDIGT som man kan variera builden lite och slänga in lite whatever skills.

Om det är i närheten av Diablo 3 så får man mycket via Legendaries så man kan byta bort skills som inte behövs längre. Generator-skills brukar man kunna ersätta med andra skills längre fram för att dom inte behövs längre exempelvis.

Medlem

Hade varit kul med gratis respec. Var ju inte det blizzard ville få ut av testet med när man börjar samla på sig massa aspects vill man ju testa runt lite mer.

Kommer bli finfint dock!

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Om det är i närheten av Diablo 3 så får man mycket via Legendaries så man kan byta bort skills som inte behövs längre. Generator-skills brukar man kunna ersätta med andra skills längre fram för att dom inte behövs längre exempelvis.

Jo lite så kommer det sannolikt bli. Men till skillnad mot D3 har de ju här i D4 öppnat upp för att items ger +skills, så man kan via items t.ex. skaffa teleport som sorc utan att slösa poäng på just teleport om man vill ha det för bekvämlighetens skull.
Meeeeen det hjälper inte/gör ingen nytta, för du får ändå inte lägga ner det på hotbaren och kan använda skillen. Du kan byta ut någon skill du har på hotbaren mot teleport, men då får du först vänta på att dess cooldown blir klar innan du kan använda den och du kommer då ha en av de 6 skills du valt (förutsatt att du valt 6) som inte går att använda.

Så förstår inte riktigt hur de tänkt där, annat än att föremål som ger +skill i någon skill du inte har är helt och hundra procent oanvändbart. Eller ja, bortsett från om man väljer en väldans massa passiva skills istället och bara använder 5 av de 6 slotsen man får och därmed har en slot ledig att populera via items. Men det tror jag nog inte att så många kommer att göra.

Gifv 7-8 slots!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Kommer ju bli extremt lite buildvariation bland spelare tror jag, nu när det är så begränsat.
Som sagt, som barb vill man väl troligtvis ha båda shoutsen, och en generator kommer du ha (spelar ingen roll vilken, men en), och en spender (spelar ingen roll vilken, men (minst) en), å så ultimate. Det är 5 av de 6 slotsen borta direkt från start och det ska nog väldigt mycket till att man vill välja bort shoutsen.
Men to each his own, går ju spela en sämre variant av sin gubbe (om man ser till DPS, vilket nog för de flesta är vad de siktar på att maximera) för att få lite variation. Men hade man bara fått 1-2slots till kunde man fått maximera sin dps SAMTIDIGT som man kan variera builden lite och slänga in lite whatever skills.

Skrivet av aeqvist:

Om det är i närheten av Diablo 3 så får man mycket via Legendaries så man kan byta bort skills som inte behövs längre. Generator-skills brukar man kunna ersätta med andra skills längre fram för att dom inte behövs längre exempelvis.

Notera också att det "Paragon" denna gången är ett stort passivt träd precis som PoE. Tror ändå det kommer finnas mer variation här än vad man tror, helst med Legendaries och nya "Unique"-tieren på vapen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Det är ju hela essensen av Diablo! Och spel från den eran och spelutvecklarna på den tiden, precis som Doom. En bunt glada nördar i töntiga jeans och trainers som gillar dödsmetall, monster och annat som småpojkar tycker är häftigt. Byter ut dagens blåhåriga spelutvecklare mot ett gäng sånna vilken dag i veckan som helst.

Dialekten bryr jag mig inte så mycket om men att hitta speakern från Salvage Hunters i spelet var lite underhållande.

Drew and Tee has found a countryhouse chair in need of some love..

Började spela långt, långt innan diablo och jag fann minst en cut scene ganska cringe. Långt från hårdrock, mer av typen ”hoppas dom skriver om det här”.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Du skrev att Diablo 3 är mer ögongodis, ser inget ögongodis alls jämfört med Diablo 4, men ja en del kanske gillar gammal grafik och färgexplosioner jag gillar mitt diablo lite mer rått.

Jag vet inte om du missförstår med vilja.
Texturen på spelet är mer likt Diablo II än Diablo III. Klart att det är bättre grafiska pixlar men spelet ser ut som ett Diablo II version 2.0.

Jag gillar inte det stuket. Det borde ha varit en uppgradering på Diablo III istället.
Spelet ser gammalt ut innan det ens har kommit till release.

Medlem
Skrivet av Lurtz:

Jag vet inte om du missförstår med vilja.
Texturen på spelet är mer likt Diablo II än Diablo III. Klart att det är bättre grafiska pixlar men spelet ser ut som ett Diablo II version 2.0.

Jag gillar inte det stuket. Det borde ha varit en uppgradering på Diablo III istället.
Spelet ser gammalt ut innan det ens har kommit till release.

Som sagt agree to disagree Diablo 4 är grafiskt mycket trevligare att titta på en Diablo 3

Medlem

Ja, det finns saker att klaga på i hur Diablo 4 ser ut, men att det skulle se gammalt ut håller jag verkligen inte med om.

Medlem

Ett spel för Rea backen. När man kan köpa det för en vettig peng..

Medlem

Efter att ha kört alla klasser (level 15-25), och spelat båda betahelgerna så kan jag lugnt säga att detta är ett spel jag kommer att lägga otaliga timmar på. Det känns precis som vad jag saknat. Även om jag testat många andra arpgs så har ingen av dem känts riktigt rätt.

Avstängd

Har alldeles för mycket att klaga på.

Det finns inget djup i spelet. Looten var riktigt tråkig men du blir tvingad att kolla på varje item ifall någon bättre droppas med dom stats du vill ha. Legendaries som påverkar skills är ett av de sämre systemet jag sett och du blir tvingad att spara eller bygga din build kring dessa items. Tror jag respeccade 20 gånger på en klass bara, och det blir bara dyrare och dyrare varje gång.

Det känns som man spelar ett F2P spel som inte varit alls länge i ugnen, vad har blizzard gjort i 7 år egentligen?

Alla dungeons ser ju likadana ut och har samma typ av "pussel" innan bossrummet, riktigt okreativt. Cellars är ju det mest onödiga någonsin.

Skillträdet var nästan pinsamt med hur lite variation du kan specca och hur värdelösa vissa skills är utan rätt legendary power.

Skulle verkligen aldrig i mitt liv betala 700 kr för detta spel, som dessutom har battle pass, ingame shop och försöker vara ett MMO. Man ser hur dom försökt kopiera Lost Ark och Path of Exile men lyckas inte göra något bättre.

Men trots det var det roligt spela med vänner, så ser fram emot att köra det när det väl kommer till Game Pass.

Medlem

Kändes ganska tråkigt och segt. Så jag hoppas det blir bättre senare i spelet.

Medlem

Påminde om Mu Online.

Medlem

Körde Sorcerer och Necromancer upp till lvl 15 och måste säga det var en riktig besvikelse. Behövde knappt kolla på skärmen, bara spamma högerknappen..

Storyn var helt okej och jag hade inte tråkigt när jag spelade men några 700-800 är det definitivt inte värt. Köper när det är nere på 200-300 som jag anser det är värt..

Medlem

Som förra spelet fast med snyggare förpackning.. inget nytt direkt,.. men kommer säkert ändå införskaffa det i brist på andra hyfsade spel med coop. mitt betyg på betan ligger på 3,5/5

Medlem
Skrivet av fejksson:

Har alldeles för mycket att klaga på.

Det finns inget djup i spelet. Looten var riktigt tråkig men du blir tvingad att kolla på varje item ifall någon bättre droppas med dom stats du vill ha. Legendaries som påverkar skills är ett av de sämre systemet jag sett och du blir tvingad att spara eller bygga din build kring dessa items. Tror jag respeccade 20 gånger på en klass bara, och det blir bara dyrare och dyrare varje gång.

Det känns som man spelar ett F2P spel som inte varit alls länge i ugnen, vad har blizzard gjort i 7 år egentligen?

Alla dungeons ser ju likadana ut och har samma typ av "pussel" innan bossrummet, riktigt okreativt. Cellars är ju det mest onödiga någonsin.

Skillträdet var nästan pinsamt med hur lite variation du kan specca och hur värdelösa vissa skills är utan rätt legendary power.

Skulle verkligen aldrig i mitt liv betala 700 kr för detta spel, som dessutom har battle pass, ingame shop och försöker vara ett MMO. Man ser hur dom försökt kopiera Lost Ark och Path of Exile men lyckas inte göra något bättre.

Men trots det var det roligt spela med vänner, så ser fram emot att köra det när det väl kommer till Game Pass.

Det är väl snarare path of exile som kopierat diablo....

Medlem

jag ogillade hur dom misslyckades med rogues range abilites, hur man lyckas göra så lika förmågor på bågen för mig är lite tråkigt.
alla förmågor med bågen kändes exakt likadana förutom en.

Där vart skillnad men det vart så lite att det kändes som du använde samma förmåga - effekten av förmågan, sen kanske man kmr modifiera och ändra dom med saker sppelat för ltie för det kom till lvl 25 iaf. tyckte det vart riktigt kul iaf.

Men för mig efter testat runt så känns det som melee rogue fått tok för mycket kärlek emot ranged.

Medlem
Skrivet av Eldarion:

Vill verkligen slå ett slag för allmän sound design och musiken i spelet. Det sistnämnda var verkligen snuskigt bra.

Tycker det låter lite tråkigt i jämförelse mot D2-D3. I diablo4 låter det "pling" oavsett om det är chest armor, byxor eller en ring till exempel, sjukt trist.

I diablo 2 hör du skillnad på vad det droppar. Du hör om det är en gem eller en tung plate armor. Ja du har även skillnad på plate armor och chain armor.

Medlem

Extremt positivt överraskad. Det känns som en värdig uppföljare till 2an. Lite lagg issues och återstående balansering mellan klasser kommer ju alltid behövas. Provade dom flesta karaktärerna och fick upp två till lvl 25. Har nu förköpt spelet och ser verkligen fram emot lansering.

Medlem

Summerar det hela rätt bra utan att behöva skriva en roman här på sidan.

Kan bli riktigt bra om Blizzard tar till sig av kritiken. Kanske är betan en väldigt tidig build av spelet (möjligen flera månader gammal)?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker att det var för enkelt med necro. Folk säger att man ska testa barbarian eller druid men det är knappast en lösning för oss som vill spela ranged eller summoner klasser.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det var riktigt trevligt! Jag hade helst sett att de släppte det precis såhär, fast utan kö, buggfritt (hade iofs bara lite stuttering vid några tillfällen) och den slutliga polishen istället för med battle pass, butik och sånt skit. Jag antar att jag kommer köpa det i alla fall, men jag kan ge mig fan på att det kommer irritera mig från första början.
Allt snyggt som INTE följer med i spelet jag just betalat 700 kr för...idiotiska affärsidé!

Medlem

11/10, förbokat och sjukt taggad.

Medlem
Skrivet av aholman:

Hade varit kul med gratis respec. Var ju inte det blizzard ville få ut av testet med när man börjar samla på sig massa aspects vill man ju testa runt lite mer.

Kommer bli finfint dock!

Det var ju i princip gratis att respecca. Första gången jag ville prova något annat på min Necro så var den lvl 15-16...då hade jag runt 30-40k och det kostade ca 500g.

Medlem

Bästa diablo spelet. Längtar till release!

Medlem

4/10 justnu, levling scalling är helt off.... Items sjukt tråkiga(itemazation skit) för få skill, hade hoppats på mera nytt....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

5/10 och efter closed och open beta är min stora fråga vad fan de gjort under alla år av utveckling.

Skriv svar