Snabbkollen – Blir Microsofts köp av Activision-Blizzard av?
Jag hoppas det för jag personligen skulle lida mycket mer om dom köpte spel studios som jag bryr mig om. Gillar inget Blizzard gör sen WoW(inklusive WoW) kom och skulle bara bli glad om mina barn slutar att spela Cod någon gång i framtiden. Så jag har väldigt tur om dom gör så att jag inte ens behöver se spel som Diablo och Cod på Playstation i framtiden. Vad jag absolut inte vill är om det här köpet misslyckas och dom köper något annat istället. För det skulle kunna bli riktigt dåligt för mig.
En del av mig vill att den här cirkusen ska ta slut, så jag slipper läsa "Sony this...", "Microsoft that..." varje gång jag går in på en spelsajt.
En del av mig vill att karusellen fortsätter eftersom det är lite komiskt att se. Ett ultimat avslut vore att Sony sätter käppar i hjulet så att affären blockeras. Microsoft grinar, aktiverar Playground Bully-mode och köper Square Enix istället som hämnd, och gör Final Fantasy Xbox-exklusivt.
Jag hoppas inte den går igenom. Dels för att jag inte gillar att stora Studios blir uppköpta av varken Sony, Nintendo eller Microsoft då jag tror att det i slutändan kommer bli sämre spel då de får monopol på branschen. Sen att de inte skulle gynna mig för fem öre då jag bara spelar WoW och Diablo av deras spel och skulle förvåna mig mycket om de skulle ingå i gamepass! WoW kostar liksom 150kr/mån att spela redan plus att varje expansion kostar som ett AAA-spel. Det är många miljarder de skulle förlora om de skulle ingå i gamepass.
Sen har fan inte Microsoft visat upp något roligt hittils med alla uppköp de gjort. Bara snackar massa. Starfield blir man ju bara mer och mer orolig för.
Hoppas det iaf, vore najs med D4 på gamepass
Hoppas kan du ju alltid göra men de lär ju dröja många år. De har väl redan sagt att det inte finns planer för D4 till Gamepass plus att de förmodligen kommer sälja många många miljoner kopior. De pengarna vill de nog inte gå miste om:)
Tror den går igenom, men jag bryr mig egentligen inte så mycket då jag aldrig spelar några Activision/Blizzard spel.
Men kommer troligen att testa några av dem om affären går igenom och man börjar se dem i GamePass.
Det som skulle bli roligt vore om MS bryter deras COD trend och slutar med årliga releaser och ger utvecklarna lite mer fria tyglar och låta dem prova på att skapa något annorlunda istället. Pentiment och Hi-fi Rush är ju roliga exempel på vad som kan hända om man ger utvecklarna lite mer fria tyglar
Klart det kommer bli av, företag med stora kassor får alltid som dom vill
https://www.macrumors.com/2022/01/25/nvidia-arm-acquisition-n...
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Jag hoppas inte den går igenom. Dels för att jag inte gillar att stora Studios blir uppköpta av varken Sony, Nintendo eller Microsoft då jag tror att det i slutändan kommer bli sämre spel då de får monopol på branschen. Sen att de inte skulle gynna mig för fem öre då jag bara spelar WoW och Diablo av deras spel och skulle förvåna mig mycket om de skulle ingå i gamepass! WoW kostar liksom 150kr/mån att spela redan plus att varje expansion kostar som ett AAA-spel. Det är många miljarder de skulle förlora om de skulle ingå i gamepass.
Sen har fan inte Microsoft visat upp något roligt hittils med alla uppköp de gjort. Bara snackar massa. Starfield blir man ju bara mer och mer orolig för.
Hoppas kan du ju alltid göra men de lär ju dröja många år. De har väl redan sagt att det inte finns planer för D4 till Gamepass plus att de förmodligen kommer sälja många många miljoner kopior. De pengarna vill de nog inte gå miste om:)
Blir nog andra bullar om köpet går igenom, MS största mål är att öka antalet som prenumererat på gamepass
Det blir det säkert. Men inte till fördel för oss konsumenter den saken är säker och efter det här köpet tror jag det blir svårt att kunna sätta gränser för något större bolag o köpa upp vad de nu vill. Låter man MS köpa upp en sådan stor publisher/utvecklare som Activision så blir det ju märkligt om man plötsligt skulle börja förbjuda andra företag o köpa på sig.
Ser inget positivt komma ur det här alls.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Hoppas verkligen att den blir av.
Blizzard och Activision får nya ledare och de kan börja göra lite med sina gamla IPn.
Och en himla massa nya spel på Game Pass är inte att sticka under stolen.
Sedan innebär det ju en massa andra saker också. Nya butiker till Android och Iphone.
En utveckling av streamingtjänster också.
Spridande av spel till fler plattformar.
De enda som vekar ta skada av det är Sony och kanske Epic. Sony för att det det finns risk att spel blir PS exkluderade och Epic för att det verkar som om de inte kommer överens med MS på samma sätt som Valve. MS släpper ju sina spel på Steam men inte på Epic. Så deras spel är ju inte xbox exklusiva redan nu.
Ä ju för att Microsoft är det bästa alternativet för spelare som får tillgång till Call Of Duty m.fl bra spel istället för att fortsätta låta Sony blockera och låsa till endast PlayStation. Dessutom kommer det gå bättre för Activision/Blizzard som kommer dra in mer pengar när fler kan spela på olika platformar och dom flesta är överens om att Sonys modell är sämre för spelarna och spelföretag.
Ä ju för att Microsoft är det bästa alternativet för spelare som får tillgång till Call Of Duty m.fl bra spel istället för att fortsätta låta Sony blockera och låsa till endast PlayStation. Dessutom kommer det gå bättre för Activision/Blizzard som kommer dra in mer pengar när fler kan spela på olika platformar och dom flesta är överens om att Sonys modell är sämre för spelarna och spelföretag.
Vilket skitsnack eller kommer Starfield och Elder Scrolls 6 till PS5 och Switch?😬
Och varför kommer det gå bättre för Activision/Blizzard? Man kan redan spela deras spel på olika plattformar. Vad pratar du om?
Vilket skitsnack eller kommer Starfield och Elder Scrolls 6 till PS5 och Switch?😬
Och varför kommer det gå bättre för Activision/Blizzard? Man kan redan spela deras spel på olika plattformar. Vad pratar du om?
De kommer garanterat till flera streaming tjänster och därmed tillgängligt till fler spelare.
Och Starfield blev ju som tur va inte PS exklusivt som Sony ville.
De kommer garanterat till flera streaming tjänster och därmed tillgängligt till fler spelare.
Och Starfield blev ju som tur va inte PS exklusivt som Sony ville.
Jasså? Va baserar du det på? Hänger inte riktigt med i ditt argument.
Nej, det blev exklusivt till Xbox istället.
Jasså? Va baserar du det på? Hänger inte riktigt med i ditt argument.
Nej, det blev exklusivt till Xbox istället.
Och steam.
Edit:
Och GeForce Now
Förstår att du tolkar det på det viset. Som Rod Fergusson säger, Activision Blizzard har inga planer att lägga Diablo 4 på GamePass, vilket är självklart. Varför skulle de göra det? Microsoft-ägda Activision Blizzard å andra sidan kommer lägga upp Diablo 4 på Gamepass redan innan bläcket på kontraktet hunnit torka
Förstår att du tolkar det på det viset. Som Rod Fergusson säger, Activision Blizzard har inga planer att lägga Diablo 4 på GamePass, vilket är självklart. Varför skulle de göra det? Microsoft-ägda Activision Blizzard å andra sidan kommer lägga upp Diablo 4 på Gamepass redan innan bläcket på kontraktet hunnit torka
Ja det är kul att ni tror det. Hoppas ni får rätt på att de inte vill sälja 50 miljoner ex av D4;)
Och steam.
Edit:
Och GeForce Now
Ja du menar för att de är såå jobbigt att ha battlenet på PC eller menar du att Starfield kommer till dessa plattformar?😅 Förstår fortfarande inte vad du menar med att de blir mer tillgängligt.
Ja du menar för att de är såå jobbigt att ha battlenet på PC eller menar du att Starfield kommer till dessa plattformar?😅 Förstår fortfarande inte vad du menar med att de blir mer tillgängligt.
GeForce now gör att spel är tillgängliga på Android, typ alla apples enheter samt flera smart tv modeller.
Det blir ganska många 100 miljoner enheter som har möjlighet att spela dem.
Ja, Starfield kommer vara tillgängligt på Steam, GeForce, Xbox och MS Store på Windows.
Kommer säkert på nått mer ställe som jag inte sätt ännu.
Ja det är kul att ni tror det. Hoppas ni får rätt på att de inte vill sälja 50 miljoner ex av D4;)
Det är inte något vi bara tror. Jag tror däremot att du missat Microsofts långsiktiga strategi kring Gamepass, vilket är större än några enstaka små spel. Tror du inte de annars hade exkluderat Starfield från Gamepass? Ett spel som har ännu större potential gällande försäljningssiffror. Microsoft köper upp utvecklare och utgivare specifikt för att fylla Gamepass-biblioteket.
GeForce now gör att spel är tillgängliga på Android, typ alla apples enheter samt flera smart tv modeller.
Det blir ganska många 100 miljoner enheter som har möjlighet att spela dem.
Ja, Starfield kommer vara tillgängligt på Steam, GeForce, Xbox och MS Store på Windows.
Kommer säkert på nått mer ställe som jag inte sätt ännu.
Ofan! Iofs så är ju Xcloud tillgängligt på Android så för den delen gör de väl ingen skillnad om de kommer på GeForce Now och Steam.