Senaste spelet du klarade?

Medlem

Uncharted 1 på PS3.

Jag spelade aldrig första på PS3 utan gjorde det på Nathan Drake Collection till PS4.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Tchia på ps5


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Deep Space Nine: The Fallen. Hyfsat bra kontroller och grafik för att vara tidigt 2000-tal. Gillar man serien tycker jag man kan testa.

Medlem

Resident Evil 4. Fantastiskt underhållande, precis som originalet. Det var kul att se vad dom har ändrat på.

Medlem

Köpte en Switch nu ändå för att spela kommande Zelda.

Men körde igenom Metroid Dread med sonen (7 år) nyss . Mycket bra spel med några kämpiga bossar 😊

Nu kör vi Metroid Prime Remastered

Medlem

Wolcen på xsx Iaf kampanjen och lite endgame, men orkar inte farma för bättre gear, uppgraderingar för staden och boss fighten som leder till en ny omgång av samma sak, mer för stunden

Medlem

Horizon call of the mountain
Resident evil village
The Light Brigade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Resident Evil 2 Remake, med båda karaktärerna.

Medlem

Life is strange, True colors. Riktigt bra. Vissa scener träffade en rakt i magen. Dock är ju inte skurken lika ond och vidrig som i första spelet.

Medlem

A Plague Tale: Requiem

Medlem

Håller på och betar av katalogen i PS Plus Extra, sorterat på äldsta spelet först.

Tanken är att iallafall prova och eventuellt spela igenom (om det är något jag tycker är kul) de spel jag inte redan klarat ut sedan tidigare. Går även igenom tidigare nedladdade spel från gamla PS Plus, nuvarande PS Plus Essential.

Har betat av Knack, Resogun,Assassins Creed: Black Flag, Outlast och är nu snart klar med Assassins Creed: Freedom Cry


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Resident Evil village, 4/5 getost.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin 3/5

Det är kanske inte det bästa spelet någonsin men kändes som det perfekta spelet för stunden när man bara vill ha något att kötta igenom utan att tänka alltför mycket på vad som sker.

Lätt värt de 99:- jag spenderade (finns att köpa hos NetOnNet just nu).

Medlem

Spelade om Batman: Arkham Knight veckan som gick. Senaste savespelet där var från 2016 så det har fått ligga till sig.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Klarade Rocky and Pocky Reshrined till Switchen igår!
Nästa spel att ta tag i blir The Adventures of Alundra

Releasehästryttare

Meteroid prime remaster: underbart spel! 4an har mycket att leva upp till!

Medlem

FarCry 5!

Tredje gången sedan släppet 2018 jag klarat ut det och det är lika kul som alltid! Tveklöst bästa i FC serien

4/5 hade blivit en stark 5a om dom givit Jakt och fiske mycket mer kärlek!

Medlem

GOLF STORY! supermysigt!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Körde igenom Sleeping dogs igen, story klar igår kväll

Medlem

Donkey Kong Country på SNES

Inte spelat det på många många år men kom ihåg nästan varenda bana märkte jag. Frustrerande svårt till och från men ändå väldigt trevligt spel och med en fantastisk musik dessutom. Ska bli att spela tvåan och trean snart - två spel jag aldrig ens rört så det ska bli intressant.

Medlem

Räknas kortare spel i Dreams så var det Kuro: A Shadow's Dream jag och minsta grabben spelade färdigt senast. Tog kanske 30 minuter men det var faktiskt riktigt bra och imponerande vackert. Blev definitivt mer sugen på att leta guldkorn i Dreams efter det.
Räknas inte det så klarade jag The last of us Part 2 senast. För tredje gången. Fantastiskt spel.

Medlem

resident evil 4 remake

Medlem

Ghoul boy på PS Vita.

Medlem

RE4R. Kan lätt vara årets GOTY.

Medlem

Star Wars Jedi: Fallen Order 2019 [PC]
Betyg 8/10
100% Avklarat
ca: 35h
Sämst: Alla "under vatten sektioner"

Medlem

Resident Evil 4 Remake och om det räknas, Horizon Burning Shores.

RE4R
Blir nog ändå en 9/10. De tar ett väldigt bra spel och slänger på fler bra saker på det. Det går ju att argumentera för att det är så pass likt RE4 att det blir ett betydlig mer överflödigt tillskott till spelvärlden än RE2R och RE3R, som var mer av en komplett overhaul och mindre av en facelift.

Samtidigt så tycker jag RE4R är bättre än RE4, och RE4 är ett bra spel än idag, och ett bra spel är ett bra spel oavsett om det revolutionerar spelvärlden eller inte.

Det jag främst kan tycka att är lite tråkigt är att i RE2R så kändes det nästan mer next gen än RE4R trots att jag lirade RE2R på PS4 och RE4R på PS5:an. Fattar att det har med att det är fler fiender på skärmen samtidigt nu och så, men jag är ändå lite besviken på att alla ganados verkligen känns standardiserade med samma animationer osv.

Horizon Burning Shores.

7/10. Det är en expansion och ska bedömas efter det antar jag. Jag lade ju inte 850 kr på spelet liksom och bör kanske sätta ribban efter det också. Det är ju kort, och tycker väl inte det gör sååå mycket för att utveckla spelet. Det blir snarare ett lite avsides kapitel. Nya vapen och tekniker är ju skoj i teorin, men min build var så stark att det ändå var effektivare att fortsätta med tidigare vapen.

Kändes inte riktigt som om spelet gav så mycket nytt mer än en rätt krystad romans.

Samtidigt så har väl Horizon spelen aldrig var särskilt nyskapande. De tar snarare russinen ur kakan och sätter ihop flera mekaniker som andra gjort bra och gör det på ett väldigt bra sätt. Det är mer en "Vi har tagit det här från de här andra spelen och vi gör allt lite bättre". Och det är väl samma med Burning Shores. Lite nya vapen, lite ny mekanik. Ett nytt mount som kan dyka under vattnet. Ingen revolution, men inte dåligt för det, speciellt inte till en rätt så modest prislapp.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Klarade Star Wars Jedi Survivor igår.

Var hypad som fan inför releasen, sträckspelade en hel del.
Slutkontentan? OK spel, absolut inte så bra som många recensioner gav sken av.
Ska skriva av mig i en medlemsrecension inom kort.


signatur

I drank what?

Medlem

Star Wars: Jedi Survivor

Svag 3/5 är betyget för spelet om man bortser det tekniska haveriet och 2/5 med det tekniska haveriet inräknat.

Fanns mycket att gilla samtidigt som det fanns en del att ogilla. Trodde jag skulle uppskatta öppenheten mycket men föredrog faktiskt föregångarens mer linjära utförande med lite sidostickande. Storyn är sisådär, den har vissa starka sidor och en hel del mellanmjölk. Uppskattar alltid kosmetiskt så det var skoj att dom breddade på det och att man fick pröva olika vapenstilar var ett stort plus(fastnade själv på Crossguard och double-blade).

Kontrollen kändes galet otajt och dom tekniska problemen hjälpte knappast där heller.

Vart mer nyfiken på "The high republic" som ska vara Disneys nästa grej om jag förstått det rätt men samtidigt tycker jag att det borde satsas på The old Republic som redan är väldigt uppskattat och finns mycket att hämta och utforska ifrån. Men jag kan ju såklart ta mitt tyckande och köra upp det där solen inte lyser.

Cal betedde sig ganska konstigt och hans karaktärsutveckling kan gå två steg fram och tre steg tillbaks lite närsom. Känns aldrig som man kommer in i hans mentala kamp riktigt. Greez och Cere gillar jag men alla sidokaraktärer inklusive Merrin var ren och skär mellanmjölk.

Samtliga skurkar var tråkiga, speciellt den sista. En tvärdålig plottwist som försökte mjölka mig på sympati. Gillade inte den karaktären överhuvudtaget.

Trodde jag skulle uppskatta "sin" stad/cantina på Koboh men det var inte mycket mer än några få sidouppdrag, urenkla pussel och att prata med hjärndöda karaktärer som inte bidrar med något, inte ens atmosfär. Den trädgården man fick på taket asså... Du kan plantera en kaktus med olika färger eller en ungkarlsbunke med olika färger. Kunde väl ha gett oss vackra blommor och träd iallafall? Den där skotska fiskgubben gav mig nästan hjärnblödning, tackar alla gudar att man kunde skippa dialogen(via inställning i menyn).

Favoritplaneten generellt var Jedha och jag önskar dom hade satsat mer på den planeten att utforska.

Men i slutet av dagen hade jag väl hyffsat kul i c:a 40 timmar och svinga runt min ljussabel i dess olika utföranden så är inte bitter direkt men kommer nog aldrig spela om spelet igen.

Det tekniska haveriet har spammats runt tillräckligt så kommer inte dra upp så mycket mer om det här.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Star Wars: Jedi Survivor

Svag 3/5 är betyget för spelet om man bortser det tekniska haveriet och 2/5 med det tekniska haveriet inräknat.

Fanns mycket att gilla samtidigt som det fanns en del att ogilla. Trodde jag skulle uppskatta öppenheten mycket men föredrog faktiskt föregångarens mer linjära utförande med lite sidostickande. Storyn är sisådär, den har vissa starka sidor och en hel del mellanmjölk. Uppskattar alltid kosmetiskt så det var skoj att dom breddade på det och att man fick pröva olika vapenstilar var ett stort plus(fastnade själv på Crossguard och double-blade).

Kontrollen kändes galet otajt och dom tekniska problemen hjälpte knappast där heller.

Vart mer nyfiken på "The high republic" som ska vara Disneys nästa grej om jag förstått det rätt men samtidigt tycker jag att det borde satsas på The old Republic som redan är väldigt uppskattat och finns mycket att hämta och utforska ifrån. Men jag kan ju såklart ta mitt tyckande och köra upp det där solen inte lyser.

Cal betedde sig ganska konstigt och hans karaktärsutveckling kan gå två steg fram och tre steg tillbaks lite närsom. Känns aldrig som man kommer in i hans mentala kamp riktigt. Greez och Cere gillar jag men alla sidokaraktärer inklusive Merrin var ren och skär mellanmjölk.

Samtliga skurkar var tråkiga, speciellt den sista. En tvärdålig plottwist som försökte mjölka mig på sympati. Gillade inte den karaktären överhuvudtaget.

Trodde jag skulle uppskatta "sin" stad/cantina på Koboh men det var inte mycket mer än några få sidouppdrag, urenkla pussel och att prata med hjärndöda karaktärer som inte bidrar med något, inte ens atmosfär. Den trädgården man fick på taket asså... Du kan plantera en kaktus med olika färger eller en ungkarlsbunke med olika färger. Kunde väl ha gett oss vackra blommor och träd iallafall? Den där skotska fiskgubben gav mig nästan hjärnblödning, tackar alla gudar att man kunde skippa dialogen(via inställning i menyn).

Favoritplaneten generellt var Jedha och jag önskar dom hade satsat mer på den planeten att utforska.

Men i slutet av dagen hade jag väl hyffsat kul i c:a 40 timmar och svinga runt min ljussabel i dess olika utföranden så är inte bitter direkt men kommer nog aldrig spela om spelet igen.

Det tekniska haveriet har spammats runt tillräckligt så kommer inte dra upp så mycket mer om det här.

Du mer eller mindre summerade precis det jag känner, till och med ljussabelstilarna. En som slår hårt, och en som klarar allt annat. Dvs crossguard och double-blade.


signatur

I drank what?

Medlem

Tomb Raider 2013 [PC]
Betyg 7/10
80% Avklarat
ca: 15h

Skriv svar