Det C&C-liknande RTS-spelet Tempest Rising visar upp en multiplayer-match

Robot
Det C&C-liknande RTS-spelet Tempest Rising visar upp en multiplayer-match
Medlem

Jag gillar att byggnaderna har mycket HP så att spelare inte kan köra hit and run på baser.

Medlem

Gud vad jag saknar tiden då RTS var en sak. Det var tider det grabbar, det var ett liv värt att leva.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Köpte nog alla C&C back in the days.....

Kommer ihåg att man var en riktig fegis. Skiträdd att någon skulle anfalla och konstant ångest, så man försökte skrapa ihop 800 tanks och kötta över motståndaren på 5 minuter. Vilket kändes lite tomt och konstigt efteråt

Medlem

Hoppas det får en matig solospelarupplevelse också, jag saknar verkligen "dåtidens" RTS.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Geeks Gaming

Får verkligen Tiberian Sun känsla. Vilket är skit bra.

Medlem

Hoppas att det säljer riktigt bra så att fler vågar göra RTS spel igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Klarade nyligen ut Allied campaign i Red Alert 1. Sen har jag och grabben kört ett dussin timmar i multiplayer.

Tempest Rising kanske kan va något för oss.
Spelet ser lovande ut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Om det går att modda lika enkelt som de gamla CnC spelen så kommer detta bli ett givet köp för min del.

Medlem

Ge mig! Har nästan lust att slänga pengar på skärmen, då svältfödd är man på basbyggar RTS som inte är svärd och katapulter

Medlem

Jag håller alla mina fingrar i hopp om att detta blir en e-sport RTS, vi behöver något nytt. Jag behöver något nytt!! Det ser riktigt bra ut!

Medlem

Älska RTS! Tyvärr är min PC från tiden då det fortfarande släpptes RTS löpande…

Medlem

Ohh ska hålla ögonen öppna efter det här 😀

Gnällkuk

Det ser så otroligt lovande ut! Pepp på detta!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser fantastiskt ut, men en tanke är att det är en copypaste på C&C. hur är det lagligt? känns inte som man har ändrat på något.

Medlem

Ja ett bra RTS var länge sedan man fick. Dagens spel i genren har inte varit någon höjdare. Besvikelser som senaste Age of Empires, Settlers, CoH mf. Håller hoppet uppe på detta och Homeworld 3. Hoppas detta får en bra kampanj oxå. Men lätt någpt jag och grabben skulle kunna ha roligt i skirmish mot datorn.

Medlem

Ser bra ut men gärna fler factions

Gnällkuk
Skrivet av Loading:

Ser fantastiskt ut, men en tanke är att det är en copypaste på C&C. hur är det lagligt? känns inte som man har ändrat på något.

Det är ju en hyllning till RTS och C&C, inget som undgår någon. Så länge man inte kopierar rakt av eller använder samma namn som eventuellt är varumärkesskyddat så bör det vara fritt fram.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Fasiken, inte varit såhär taggad på ett spelsläpp på många år

Men det är en blandad känsla i slutändan..

På ett vis känns RTS-genren mer död än levande och är rädd att spelet kommer tappa momentum väldigt snabbt (inte minst bland vänner). Samtidigt är jag otroligt glad o se att en utvecklare vågar chansa på att det finns gamla rävar där ute som har ett sug för dessa typer av spel fortfarande


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

1
Skriv svar