Trailern för "bodycam-FPS:et" Unrecord ser väldigt realistisk ut
Min första tanke när jag såg spelet var att det känns som en extremt fejkad trailer för att samla in pengar till ett spel som aldrig kommer att släppas eller ens se hälften så bra ut.
Sen läser jag i nyheten: "Spelet befinner sig fortfarande i förproduktionsstadiet och studion söker nu finansiärer och utgivare." och kan inget annat än skratta högt. XD
Påminner om den där fps filmen som kom för några år sen, vad den nu hette.
Hardcore Henry.
Gillade den skarpt. Annorlunda tänk.
Hardcore Henry.
Gillade den skarpt. Annorlunda tänk.
Jag får buga för den internethistoriken. Kollade upp den på imdb och såg att den numera enbart heter ”hardcore” och tänker i ett svagt ögonblick jag skulle googla den….. 🤦♂️
Det är väl video-kontrast, fisheye och motion blur (+mocap) som dolde och gjorde att vissa trodde det* var filmat.
(*texliga skuggor, massa low poly cirklar/kurvor).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Jag tror inte att det är helt äkta. Ja, de har förmodligen NErf scan teknik för location men animationerna på karaktärerna är för bra och lite off ibland för att vara ett spel. Varför har de dessutom censurerat ansiktena? För att dölja att de möjligen är riktiga personer de poppat in? Jag vet inte, imponerande men väldigt skeptisk.
Jag tror inte att det är helt äkta. Ja, de har förmodligen NErf scan teknik för location men animationerna på karaktärerna är väldigt off för att vara ett spel. Varför har de dessutom censurerat ansiktena? För att dölja att de möjligen är riktiga personer de poppat in? Jag vet inte, imponerande men väldigt skeptisk.
Det är inget omöjligt i detta demo, det är en väl genomförd idé och ändå rätt enkel idé, en perfekt vertical slice.
Det är diverse dynamiska animationer, fish eye lense, motionblur, och unreal 5's nya ljussättning som får allt att se lite mer realistiskt ut. Miljön är helt enkelt massa fotogrammatri, finns mängder med bibliotek av dessa att skaffa för unreal 5.
Censurerade ansikten är tematiskt men även en smart idé för att undvika något som kan få det hela att se mindre realistiskt ut, fotorealistiska ansikten är inte lätt och kan bli det som fäller illusionen.
Jag hoppas de får sin funding.
Påminner om den där fps filmen som kom för några år sen, vad den nu hette.
Tänkte precis samma sak.
Minns något UE5-demo på någon tågstation i bodycam-perspektiv. Det ser mycket mer realistiskt ut just för att det är ett bodycam-perspektiv. Är väl någon kombination av att kamerans rörelse skakar grafiken så att det är svårt att se detaljer, fisheye-linsen som förvrider grafiken och att kamerans rörelse ser mänsklig ut och påminner en så mycket om alla bodycam-videor man sett.
Är ju mer att det ser väldigt mycket ut som en bodycam-video än att det ser ut som verkligheten.
Det såg på sitt sätt riktigt bra ut. Med tanken på både hård och mjukvaran vi har tillgång till idag så set jag inga anledningar till varför det inte skulle kunna vara riktig gameplay. Ifall det är sannolikt kunskapsmässigt sett är väl en annan femma. En CS 3 kanske?
Sedan vette sjutton ifall jag skulle njuta av vissa spel ifall de blir för realistiska.
Nice, skulle precis posta.
Nice, skulle precis posta.
Läste någon komma med en teori om styrningen och varför det ser ut som det gör:
Musen styr vapnets riktning, men istället för att kameran är perfekt låst till vapnet så följer kameran efter vapnet med lite delay, samt en liten buffer av rörelse där kameran inte behöver behöver låsa sig till vapnet varje gång, så det är därför man ser så många fria rörelser med vapnet.
Läste någon komma med en teori om styrningen och varför det ser ut som det gör:
Musen styr vapnets riktning, men istället för att kameran är perfekt låst till vapnet så följer kameran efter vapnet med lite delay, samt en liten buffer av rörelse där kameran inte behöver behöver låsa sig till vapnet varje gång, så det är därför man ser så många fria rörelser med vapnet.
Ja, det låter rimligt. Red Orchestra 2 hade det, men inte lika extremt. Alltid gillat det.
Förstår inte hur detta är tänkt att bevisa något... Kan mycket väl vara enkla trick i filmredigeringsprogram..
Mhm, MKT skeptisk är jag. Hen får släppa en liten demo-slinga.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI
Förstår inte hur detta är tänkt att bevisa något... Kan mycket väl vara enkla trick i filmredigeringsprogram..
Mhm, MKT skeptisk är jag. Hen får släppa en liten demo-slinga.
Nu är vi på den nivån att du behöver föklara vad som skulle vara fejkat, för det visuella och vapenanimationerna kan vi redan checka av som ingame.
Linknande tråd, renderat ue5 (gick köra långsamt live). (fotogrammetri, motion capture osv).
https://www.fz.se/nyhet/290060-unreal-engine-5-film-ar-svar-a...
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Nu är vi på den nivån att du behöver föklara vad som skulle vara fejkat, för det visuella och vapenanimationerna kan vi redan checka av som ingame.
Hur kan du styrka det utan att ha spelat det påstådda spelet?
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: Project 007 | DayZ 2 | GTA VI
Hur kan du styrka det utan att ha spelat det påstådda spelet?
Jag jobbar med spel, allt vi ser i klippen är helt rimliga saker.
Både Lumen och Nanite finns tillgängligt för alla att använda, du kan själv prova att öppna unreal 5 och slänga in massa assets från biblioteket och få en otroligt realistisk miljö med hjälp av dessa.
Det finns diverse realtime quirks om du vet vart du ska kolla:

Dynamiska animationer som bryter handleder lite för mycket och får armen att komma ut ur bröstkorgen

Aliasing på skuggorna.
Hur kan du styrka det utan att ha spelat det påstådda spelet?
Förutom det som @eld säger så behöver du bara se på sista snubben i slutet, innan explosionen, så kommer till och med du vara tvungen att medge att det uppenbart handlar om renderad 3D.
Intressant att så många blir såpass lurade, trots att de förmodligen sett spelgrafik utvecklas under hela sina liv.