Sony har skeppat 38,4 miljoner Playstation 5

Robot
Sony har skeppat 38,4 miljoner Playstation 5

Gick rekordbra årets första kvartal.

#playstation-5, #ps5, #sony


Medlem

Man får ju inte ens med dockan på bilden till en PS5

Medlem
Medlem

Julhandelssiffror i vad som brukar vara årets sämsta kvartal.

Medlem

enorma siffror, så många konsoler där ute. miljoner. svårt att greppa sådana stora summor ibland 😵‍💫

Medlem

Märkligt att varje gång någon startar en tråd om konsol köpråd så blir dom överösta av rekommendationer att köpa Xbox. Snacka om xbox forum.

Har sett flera Poll på youtube där det är ganska lika mellan PC och PS5 och sedan ca 10% xbox, då med över 20.000 röster om När folk får välja system.

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox

Synd om dem som blir lurad att köpa något de inte vill ha.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

phi
Medlem
Skrivet av Crank:

Märkligt att varje gång någon startar en tråd om konsol köpråd så blir dom överösta av rekommendationer att köpa Xbox. Snacka om xbox forum.

Har sett flera Poll på youtube där det är ganska lika mellan PC och PS5 och sedan ca 10% xbox, då med över 20.000 röster om När folk får välja system.

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox

Jag tycker att du ska köpa en xbox. Eller två!

Medlem
Skrivet av Crank:

Märkligt att varje gång någon startar en tråd om konsol köpråd så blir dom överösta av rekommendationer att köpa Xbox. Snacka om xbox forum.

Har sett flera Poll på youtube där det är ganska lika mellan PC och PS5 och sedan ca 10% xbox, då med över 20.000 röster om När folk får välja system.

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox

Håller med föregående, du borde skaffa en Xbox.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Crank:

Märkligt att varje gång någon startar en tråd om konsol köpråd så blir dom överösta av rekommendationer att köpa Xbox. Snacka om xbox forum.

Har sett flera Poll på youtube där det är ganska lika mellan PC och PS5 och sedan ca 10% xbox, då med över 20.000 röster om När folk får välja system.

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox

Lurade alla köper väl det dom vill.

Själv tycker jag ett xbox series s (<--- sinnessjukt namn ) och gamepass är det mest prisvärda någonsin.

För övrigt har varken ms eller sony släppt nått spel denna generation värt att köpa en ny konsol för enligt mig. Men smaken är ju som baken

Medlem

Imponerande hur bra det går för PS5, men de har bra spel och enda konsol-VR-upplevelsen (om inte Nintendo Labo räknas in) så det är ju välförtjänt. Dock har jag haft Xbox Series X och gillat den, men mest för Game Pass och allt som var så lättillgängligt där. Hann dock inte spela Halo Infinite innan jag sålde av det så vet inte hur det står sig mot de äldre klassikerna. Men går ju inte att förneka att MS haltar när det gäller antal storspel så de får allt växla upp om de ska ifatt PS5!

Medlem
Skrivet av Crank:

Märkligt att varje gång någon startar en tråd om konsol köpråd så blir dom överösta av rekommendationer att köpa Xbox. Snacka om xbox forum.

Har sett flera Poll på youtube där det är ganska lika mellan PC och PS5 och sedan ca 10% xbox, då med över 20.000 röster om När folk får välja system.

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox

Bara Game pass slår hela Playstation flottan.

Om något så har ju FZ varit känt för ett Playstation-fanboy näste.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bara Game pass slår hela Playstation flottan.

Om något så har ju FZ varit känt för ett Playstation-fanboy näste.

Det finns Playstation plus och det är samma som gamepass. Jag har båda och det är till mestadels en samling skräp med några få undantag.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Det finns Playstation plus och det är samma som gamepass. Jag har båda och det är till mestadels en samling skräp med några få undantag.

Onödigt att betala för skräp två gånger.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Crank:

Det finns Playstation plus och det är samma som gamepass. Jag har båda och det är till mestadels en samling skräp med några få undantag.

Playstation plus är inte på samma nivå som Gamepass. 120 miljoner aktiva Xbox Live konton. Playstation har färre.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Imponerande hur bra det går för PS5, men de har bra spel och enda konsol-VR-upplevelsen (om inte Nintendo Labo räknas in) så det är ju välförtjänt. Dock har jag haft Xbox Series X och gillat den, men mest för Game Pass och allt som var så lättillgängligt där. Hann dock inte spela Halo Infinite innan jag sålde av det så vet inte hur det står sig mot de äldre klassikerna. Men går ju inte att förneka att MS haltar när det gäller antal storspel så de får allt växla upp om de ska ifatt PS5!

Playstation säljer på sitt namn. Lite som Apple. PS5 är den hittills sämsta Playstation-konsolen jag haft i min ägo om man ser till spelen. Samlar lika mycket damm som min switch. I år kommer Sony endast släppa ett spel (spiderman 2) men ändå hyllas de till skyarna för att kontinuerligt släppa så många "superbra" spel. Det enda "måstespelet" sen ps5ans release är GoW R. Och det kan man spela på ps4.

Både Sony och MS kunde väntat 2-3 år med att släppa sina konsoler. Dock tror jag det blir ett bra spelår iom Diablo 4, Baldurs gate 3 och Starfield. 3 spel som jag antagligen kommer spela på PC så konsolerna får fortsätta agera dammsamlare ett år till. Multiplatformspelen räddar både MS och Sony.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bara Game pass slår hela Playstation flottan.

Om något så har ju FZ varit känt för ett Playstation-fanboy näste.

FZ har störst del PC Gamers enligt undersökningar vilket slår alla konsoler

Skrivet av showerguy:

Playstation plus är inte på samma nivå som Gamepass. 120 miljoner aktiva Xbox Live konton. Playstation har färre.

120 miljoner som föredrar 95% skräp då 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av showerguy:

Playstation plus är inte på samma nivå som Gamepass. 120 miljoner aktiva Xbox Live konton. Playstation har färre.

Vad är det du jämför?

Xbox räknar ju med alla Minecraft spelare oavsett format samt att det knappt går att lägga patiens i Windows utan ett konto.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bara Game pass slår hela Playstation flottan.

Om något så har ju FZ varit känt för ett Playstation-fanboy näste.

Finns väl inga som hörs mer här än ni Xbox-fanboys? Visst finns det fanboys från alla läger, men ni är helt klart dom mest skrikiga.

Tråkigt för övrigt att du aldrig svarade på min kommentar förr. Lätt att häva ur sig saker som "Bara massa problem med Playstation" och sen svara med tystnad när jag frågar dig vad för problem du har haft med deras konsoler.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Playstation säljer på sitt namn. Lite som Apple. PS5 är den hittills sämsta Playstation-konsolen jag haft i min ägo om man ser till spelen. Samlar lika mycket damm som min switch. I år kommer Sony endast släppa ett spel (spiderman 2) men ändå hyllas de till skyarna för att kontinuerligt släppa så många "superbra" spel. Det enda "måstespelet" sen ps5ans release är GoW R. Och det kan man spela på ps4.

Både Sony och MS kunde väntat 2-3 år med att släppa sina konsoler. Dock tror jag det blir ett bra spelår iom Diablo 4, Baldurs gate 3 och Starfield. 3 spel som jag antagligen kommer spela på PC så konsolerna får fortsätta agera dammsamlare ett år till. Multiplatformspelen räddar både MS och Sony.

Kanske är dags att sälja dina konsoler då 😁

Medlem
Skrivet av ChriL:

Kanske är dags att sälja dina konsoler då 😁

Haha den tanken har slagit mig också


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av showerguy:

Om något så har ju FZ varit känt för ett Playstation-fanboy näste.

Var och bland vilka är FZ känt som ett näste för Playstation-spelare? Jag får snarare uppfattningen om att det är mycket PC som gäller både bland nyheter och följare, men jag är öppen för att jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Popski:

Var och bland vilka är FZ känt som ett näste för Playstation-spelare? Jag får snarare uppfattningen om att det är mycket PC som gäller både bland nyheter och följare, men jag är öppen för att jag kan ha fel.

Historiskt har det varit pc då fz startade som en Pc-site. Men på senare år har konsolfanboysen tagit över mer och mer tycker jag. Även om det är ett fåtal från varje sida som låter mest i alla kommentarstrådar.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

PS5:an försäljningssiffror imponerar och slår kvartalsrekord, men sedan sneglar man på kommentarna... 🤦‍♂️

Jag som gillar statistik skulle vilja se mer ingående information för PS+ medlemmarna och hur framgångsrik den nya tjänsten är, än bara 47.4 miljoner . Hur ser t.ex. fördelningen ut mellan nivårna essentiellt, extra och premium?

Samma gäller för Xbox och Gamepass. Det stör mig att de vägrar dela med sig siffror, speciellt för Gamepass som ska vara deras drivanden "källa". Skulle även vilja vet hur fördelningen mellan Series X|S ser ut, åtminstone i %.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Samma gäller för Xbox och Gamepass. Det stör mig att de vägrar dela med sig siffror, speciellt för Gamepass som ska vara deras drivanden "källa". Skulle även vilja vet hur fördelningen mellan Series X|S ser ut, åtminstone i %.

Senaste siffrorna för Game Pass tror jag är de som skickades till CMA där de sade att man i mitten av förra året hade drygt 25 miljoner användare och att detta var 10 miljoner färre än man räknat med att ha.

I övrigt är det svårt att säga någonting med den knapphändiga information MS delar med sig av.

Medlem
Skrivet av Margy:

Senaste siffrorna för Game Pass tror jag är de som skickades till CMA där de sade att man i mitten av förra året hade drygt 25 miljoner användare och att detta var 10 miljoner färre än man räknat med att ha.

I övrigt är det svårt att säga någonting med den knapphändiga information MS delar med sig av.

Hmm. Då kan jag tänka mig på att de ligger på runt 30 miljonerna nu. Phil nämnde ju för någon månad sedan att Gamepass användarna på konsol hade stagnerat, medans pc-sidan ökade. Det är just därför jag har nämnt att konsolförsäljningen är viktigt, oavsett vad som sägs från höjdarna, som även låter mer som en ursäkt. Ju fler sålda konsoler, desto fler gamepass medlemmar + ökad spelförsäljning, då man är låst till ecosystemet.

Det var någon på twitter som följer försäljningsstatistik, som nämnde
att Series X|S just nu, säljer lika långsamt som Xbox one vid samma period. Inte alls bra när konkurrenten börjar dra ifrån rejält med snart dubbel så många sålda. Jag hoppas de lyckas vända på det.

Medlem
Skrivet av Popski:

Var och bland vilka är FZ känt som ett näste för Playstation-spelare? Jag får snarare uppfattningen om att det är mycket PC som gäller både bland nyheter och följare, men jag är öppen för att jag kan ha fel.

Jag känner precis likadant, det är mycket pc här. Sista tiden tycker jag det är mycket fanboy-krigande här på FZ, för eller emot MS eller Sony hela tiden. Nintendo är det inte lika mycket fanboyande kring, bra det iallafall.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Historiskt har det varit pc då fz startade som en Pc-site. Men på senare år har konsolfanboysen tagit över mer och mer tycker jag. Även om det är ett fåtal från varje sida som låter mest i alla kommentarstrådar.

Ja, det kanske är så. Jag hängde tidigare mest på Gamereactor och det kan vara så att PC känns dominant här för att de är fler här än där?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag känner precis likadant, det är mycket pc här. Sista tiden tycker jag det är mycket fanboy-krigande här på FZ, för eller emot MS eller Sony hela tiden. Nintendo är det inte lika mycket fanboyande kring, bra det iallafall.

Nej, Nintendofansen verkar vara betydligt mindre gapiga än de som går all in på Playstation/Xbox.

Medlem
Skrivet av Crank:

Märkligt att varje gång någon startar en tråd om konsol köpråd så blir dom överösta av rekommendationer att köpa Xbox. Snacka om xbox forum.

Har sett flera Poll på youtube där det är ganska lika mellan PC och PS5 och sedan ca 10% xbox, då med över 20.000 röster om När folk får välja system.

Synd om alla som blir lurade att köpa xbox

Förstår inte varför du ser att man blir "lurad" om man blir rekommenderad att köpa en Xbox?

En vanlig "Svensson" som inte är tekniskt insatt och som måste fråga om råd kommer ju inte direkt märka någon skillnad mellan konsolerna på multiplattformsspel. Det som skiljer konsolerna åt för en "Svensson" är ju bara dem exklusiva titlarna och ergonomin på handkontrollerna och där är det ju smaken som får avgöra anser jag.

Det är åtminstone vad jag hade sagt. Hade någon frågat mig så hade jag bett dem kolla listan på exklusiva titlar och se vad som tilltalar dem. Är dem bara ute efter att spela multiplattformsspel, gå in på någon affär och känn efter vilken handkontroll du gillar mest.

12
Skriv svar