Jedi: Survivor är det näst största Star Wars-släppet på Steam

Robot
Jedi: Survivor är det näst största Star Wars-släppet på Steam
Medlem

Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:

Det är svinstort fortfarande, men tack vare att Kenned på Disney och EA har sjabblat bort hela franchisen så har nog många tappat lusten och hoppen om bra filmer och spel. Även om det börjar komma några små guldkorn igen, som Mandalorian, Andor och nu Jedi: Fallen Order och Jedi: Survivor. Så det kanske sakta men säkert är på g igen.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:

Du får också tänka på att det är enbart är Steams siffror.. så varken konsol eller EA's egen app syns där. Jag och flera av mina vänner kör via EA Play Pro, så där försvinner nog en del också.

Spelet är klart värt öööh pengar iaf. Spelade 16h under söndagen, trodde jag skulle får en hjärtinfarkt nästan, men problemen påminner allt för mycket om hur Hogwarts Legacy var vid lanseringen. Sub 30 fps oavsett grafiska inställningar och konstigt varierande mängd RAM används, ibland använder spelet nästan allt och ibland är det runt 3-4GB även på stora planeter.

Medlem

Nog för att franchisen är stor, men det är på både gott och ont.
Personligen så försöker jag att undvika allt som det står Star Wars på nuförtiden. Jag känner att det IPet är himla uttjatat, överspelat och urmjölkat. Och att mycket av all Star Wars det senaste decenniet har varit av medioker kvalitet hjälper ju inte heller.

Jag har blivit så mätt på Star Wars så jag vill helt enkelt inte ha mer, oavsett hur bra produkten må vara i övrigt. Jag vet också att det är många andra som känner likadant...

Medlem

Mycket snack om prestandabekymmer men även om det fixas verkar Jedi Survivor precis som dess föregångare lida av medioker trist stridsmekanik.

Hade varit intressant att se om dagens Raven Software kunnat göra något bättre.

Outcast / Acadamy var knappast perfekta spel och även i stridsmekaniken fanns en del man skulle kunnat förbättra och byggt vidare på. Vilket gör det än mer frustrerande att efter 20år har dessa spel fortfarande bäst stridsmekanik i något Star Wars spel och spel överlag.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:

Att det är väldigt många som har prestandaproblem med spelet får nog en hel del andra att undvika spelet. Så det påverkar nog också.

Avstängd

Hade kunnat vara det dubbla om skiten gick att spela.

Medlem

Ser mest folk refunda för det är så dåligt optimerat. Vissa funkar det för men dom flesta har problem att överhuvudtaget spela det. Själv köper jag nog om 1 år om dom har fixat spelet och jag kommer ihåg det 🤪🤪. Men som det ser ut nu så hoppar jag skräpet.

Medlem

Det bästa spelet jag spelat i år.

Medlem

Någon som hunnit prova med patchen som släpptes idag?

Väntar tills det lämnat early access innan jag köper.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Någon som hunnit prova med patchen som släpptes idag?

Kan vara för tidigt att säga, men för min del försvann mycket av stuttrandet. FPSen är hyffsat densamma, men det känns mycket mjukare än innan. Men vi får se, ska fortsätta lira. Verkar iaf vara den allmänna uppfattningen på Steam forumen med.

Medlem

Tråkigt att dom alltså anser det framgångsrikt och därför aldrig kommer ändra sitt sätt att släppa buggiga ofärdiga spel, för "se vad bra det sålde", och därför så förblir dom övertygade att problemen är mycket mindre än dom egentligen är. samtidigt hade det såld ÄNNU bättre och fått ÄNNU bättre mottagande, hade det faktiskt fungerat bra.

Aja kul för ägarna iaf.

Medlem

Köper nog när betatestet är färdigt


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Någon som hunnit prova med patchen som släpptes idag?

Betydligt mindre stutter utan RT. Med RT är det lika illa som innan patchen, men det var väntat då de verkar ha fokuserat på icke-RT prestanda.

Hade gärna spelat med RT men inte värt stutterfest deluxe.

Medlem

Hade problem med FPS på Quality Mode på Xbox Series X, men nu fungerar det smärtfritt.

Medlem

Resten crashade

Medlem

Kommer patch imorgon för dem som spelar på konsol.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

1
Skriv svar