För er modiga – 10 minuter Amnesia: The Bunker-gameplay

Robot
För er modiga – 10 minuter Amnesia: The Bunker-gameplay

Skräcken är mindre än tre veckor bort.

#amnesia-the-bunker, #releaselistan


Inaktiv

Penumbra-vibbar deluxe! Det gillar vi.
Lite tråkigt att de inte satsat mer på grafiken, tycker jag som är grafikfanatiker. Men det är säkerligen kul ändå.
Lär införskaffas sen.

Medlem

Jag fixar inte skräckspel men jäklar vad de lyckats med atmosfären, påminner verkligen om forten kring Verdun.

Aja ni som har nerver för denna typ av spel kommer nog ha kul!

Medlem

Penumbra och Soma måste vara mina personliga favoriter från FG. Minns att Overture och Black Plague gav otroligt mycket åt fantasin, det var en obehagligt underbar upplevelse.

Medlem

Amnesia var verkligen ett fenomen. Mitt projektarbete i gymnasiet (Programmering) var ett mod till Amnesia. Var jävligt roligt spel att modda och inte så komplicerat att lära sig, synd att inte deras senare titlar haft samma moddande.

Amnesia och Penumbra var de första riktigt läskiga spel jag spelade och de var bla tack vare dem spelen som mitt intresse för skräck ökade enormt. Önskar dem all lycka med framtida projekt

Medlem

Längtar till jag får sätta tänderna i Frictional Games nästa skräckpärla. Detta ser riktigt creepy ut. Hoppas det inte blir för kort speltid på äventyret.

Skrivet av anon_79617:

Penumbra-vibbar deluxe! Det gillar vi.
Lite tråkigt att de inte satsat mer på grafiken, tycker jag som är grafikfanatiker. Men det är säkerligen kul ändå.
Lär införskaffas sen.

Trevligt att se en annan som uppskattar rejäl grafik. Jag är en riktig graphics-junkie. Håller med. Frictional borde satsa lite mer på grafiken på sina spel som annars är riktigt v älgjorda o creepy.

Skrivet av Jönsen:

Jag fixar inte skräckspel men jäklar vad de lyckats med atmosfären, påminner verkligen om forten kring Verdun.

Aja ni som har nerver för denna typ av spel kommer nog ha kul!

Tack. Jag ska njuta rejält i mörkret.

Skrivet av heady89:

Penumbra och Soma måste vara mina personliga favoriter från FG. Minns att Overture och Black Plague gav otroligt mycket åt fantasin, det var en obehagligt underbar upplevelse.

Skrivet av Fiigaro:

Amnesia var verkligen ett fenomen. Mitt projektarbete i gymnasiet (Programmering) var ett mod till Amnesia. Var jävligt roligt spel att modda och inte så komplicerat att lära sig, synd att inte deras senare titlar haft samma moddande.

Amnesia och Penumbra var de första riktigt läskiga spel jag spelade och de var bla tack vare dem spelen som mitt intresse för skräck ökade enormt. Önskar dem all lycka med framtida projekt

Har lirat Penumbra back in the day när jag var pirat. Minns lite grann av spelen att de var creepy med psykologisk skräck. Minns inte att man var jagad av något monster dock. Fanns det något som jagade en ?. Kommer ni ihåg ?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag har jättesvårt för skräckspel. Klarar inte av det på något vis. Jag pallar inte att bli skrämd så jag stänger sv spelet. Ok att titta på när andra spelar eller se skräckfilmer men att spela själv har jag väldigt svårt för. Jag får ångest och mår dåligt. Haha. Jag önskar dock att jag kunde spela dessa spel. Dom ser roliga ut att spela.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har lirat Penumbra back in the day när jag var pirat. Minns lite grann av spelen att de var creepy med psykologisk skräck. Minns inte att man var jagad av något monster dock. Fanns det något som jagade en ?. Kommer ni ihåg ?

Var väl denna snubbe

Medlem

Åh fy fan. Vilket jädra lik alltså.

Nu blev jag lite sugen på att prova på spelet igen.

Hans daze sitter på magen. Sexigt.
Eller kanske är snubbens stomipåse.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Någon som vet om det finns typ collectors edition eller motsvarande? Roligt att stödja bra svensk studio. Samtliga spel är fantastiska även om jag tycker rebirth var svagast hittills. (Trots att jag fick barn precis när det släpptes och "borde" relaterat mer till det än jag gjorde)

Trevligt med släpp om några veckor! Blir köp till release sannolikt!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har lirat Penumbra back in the day när jag var pirat. Minns lite grann av spelen att de var creepy med psykologisk skräck. Minns inte att man var jagad av något monster dock. Fanns det något som jagade en ?. Kommer ni ihåg ?

Det finns två Penumbra och jag har bara lirat tvåan, Black Plague. I den är man fast i en bunker på Antarktis eller nåt och där finns det ett "mänskligt" monster som jagar en. Monstret är naket och har en relativt stor "lem" som syns haha.

I första spelet så vet jag bara att det finns hundar, osäker på om det finns andra "monster".

Rekommenderar att du lirar Black Plague för det ska tydligen vara bättre än första Penumbra spelet. Det är Amnesia fast en bunker typ.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Det finns två Penumbra och jag har bara lirat tvåan, Black Plague. I den är man fast i en bunker på Antarktis eller nåt och där finns det ett "mänskligt" monster som jagar en. Monstret är naket och har en relativt stor "lem" som syns haha.

I första spelet så vet jag bara att det finns hundar, osäker på om det finns andra "monster".

Rekommenderar att du lirar Black Plague för det ska tydligen vara bättre än första Penumbra spelet. Det är Amnesia fast en bunker typ.

Penumbraspelen brukar komma på bra rea (på steam) med jämna mellanrum. Typ 90% sänkt pris.

Som tips till alla som gillar amnesia och soma osv. Grafiken är ju gammal såklart men väldigt trevlig stämning i alla spel. Tycker nästan den äldre grafiken förstärker känslan i spelen.

1
Skriv svar