Spider-Man-remastern på PS5 släpps fristående – kostar 639 kronor

Robot
Spider-Man-remastern på PS5 släpps fristående – kostar 639 kronor

Kan uppgraderas från PS4:an för hundralappen.

#spider-man, #spider-man-remastered


Moderator | Testpilot

Sjukt ändå att det tog sådan tid. Tyckte alltid det var märkligt att remastern var låst till Miles Morales-spelet på PS5. Det var verkligen inte en dålig remaster heller vilket gjorde det hela ännu märkligare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker spel på PSN är alldeles för dyra, runt 850kr för ett nytt spel... nej tack och gamla spel går nästan aldrig ner i pris om det inte är en rea. Det är inte som med fysiska spel där efter ett tag att man kan få tag på ett spel för 300kr istället. De flesta storspel har kvar sitt pris flera år på PSN. Kommer aldrig betala 850kr för ett spel. Jag väntat glatt tills det blir minst en 50% rea på de spel jag vill ha. Fick tag på Far Cry 6 för 180kr Dying Light 2 för 150kr och Cyberpunk 2077 också under 200kr. Värt tycker jag.


signatur

Den som vet vet.

Skribent

Märkligt pris. Men ett tecken på att Spider-Man 2 snart visas upp. Trailer + datum.

PR-spinnen: i väntan på det, spela remastern av det första.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Å där fick jag äntligen användning för min PS4-version som jag aldrig öppnat. Uppgradera till PS5- versionen för 110kr imorse. GAME ON

Borde vara gratis upgrade helt ärligt men.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tycker spel på PSN är alldeles för dyra, runt 850kr för ett nytt spel... nej tack och gamla spel går nästan aldrig ner i pris om det inte är en rea. Det är inte som med fysiska spel där efter ett tag att man kan få tag på ett spel för 300kr istället. De flesta storspel har kvar sitt pris flera år på PSN. Kommer aldrig betala 850kr för ett spel. Jag väntat glatt tills det blir minst en 50% rea på de spel jag vill ha. Fick tag på Far Cry 6 för 180kr Dying Light 2 för 150kr och Cyberpunk 2077 också under 200kr. Värt tycker jag.

Sant, men å andra sidan är det rea precis hela tiden på någon del av utbudet. Är det inte rea på Spiderman den här månaden så är det det nästa månad.

Medlem

Men va? Man måste ju inte köpa spelet för det priset. Betala en månad för Playstation Plus, så kan du ladda ner både Spider-Man och Spider-Man Miles Morales om inget har förändrats den senaste tiden. Det gjorde jag. Plus remaken av Demon's Souls


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Divion:

Å där fick jag äntligen användning för min PS4-version som jag aldrig öppnat. Uppgradera till PS5- versionen för 110kr imorse. GAME ON

Borde vara gratis upgrade helt ärligt men.

Varför ska folks jobb vara gratis?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Varför ska folks jobb vara gratis?

För alla andra uppgradera sina spel gratis till nya konsoler, förutom det här specifika spelet. Det blir fler som spelar, kan sälja fler dlcs m.m.

Medlem

Själv betalade jag ~200:- för remastern via Miles Morales. Gäller det fortfarande? Köpte det sistnämnde begagnat och fick alltså båda spel för runt 400:-. M a o - nuvarande prissättning är bananas.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tycker spel på PSN är alldeles för dyra, runt 850kr för ett nytt spel... nej tack och gamla spel går nästan aldrig ner i pris om det inte är en rea. Det är inte som med fysiska spel där efter ett tag att man kan få tag på ett spel för 300kr istället. De flesta storspel har kvar sitt pris flera år på PSN. Kommer aldrig betala 850kr för ett spel. Jag väntat glatt tills det blir minst en 50% rea på de spel jag vill ha. Fick tag på Far Cry 6 för 180kr Dying Light 2 för 150kr och Cyberpunk 2077 också under 200kr. Värt tycker jag.

Sen är ju spel sjukt billigt om man jämför med andra produkters prishöjningar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Håkan:

För alla andra uppgradera sina spel gratis till nya konsoler, förutom det här specifika spelet. Det blir fler som spelar, kan sälja fler dlcs m.m.

Nä det har alla inte gjort.
Detta innehåller alla dlc.

Medlem
Skrivet av miffot:

Sen är ju spel sjukt billigt om man jämför med andra produkters prishöjningar.

Skulle snarare säga att konsolspel och spel generellt alltid varit rätt så dyra, svårt att motivera en höjning.
Nya snes spel kostade ju typ samma som jag minns det, egentligen dyrare med inflationen.

Det är ett otroligt bra spel, och jag som alltid har varit Spider-Man-nörd, har bara gott att säga om det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Håkan:

För alla andra uppgradera sina spel gratis till nya konsoler, förutom det här specifika spelet. Det blir fler som spelar, kan sälja fler dlcs m.m.

Ghost of Tsushima kostar att uppgradera.

Medlem

Om ps4 spelet kostar samma kan jag förstå det. Men om det är dyrare för ett spel med några år på nacken (men alldeles för få år för att kunna vara en remaster värd extra kostnad).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tubb3:

Själv betalade jag ~200:- för remastern via Miles Morales. Gäller det fortfarande? Köpte det sistnämnde begagnat och fick alltså båda spel för runt 400:-. M a o - nuvarande prissättning är bananas.

Jadå. Du har ju redan köpt spelet.

Allt det här betyder är att man kan få tillgång till Marvel's Spider-man Remastered utan att det ska behöva vara kopplat till Miles Morales på något sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

I mean, jag fick det gratis när jag köpte min PS4 Pro konsol för X år sedan.
Ingen borde lägga ut nästan 700 riksdaler för detta spelet (hur kul det än är, jag håller med!) vare sig
det är nytt eller begagnat. Har du en PC köp det på nästa Steam rea, fall inte för tricket.

Medlem

Jag gillade inte riktigt Peter Parkers nya ansikte i PS5-versionen så jag håller mig faktiskt till PS4 Pro-versionen. Känns inte så värt att uppgradera.

Medlem

bra spel dock! gillad det, tyckte det var roligt att fladdra runt bland höghusen


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Tycker spel på PSN är alldeles för dyra, runt 850kr för ett nytt spel... nej tack och gamla spel går nästan aldrig ner i pris om det inte är en rea. Det är inte som med fysiska spel där efter ett tag att man kan få tag på ett spel för 300kr istället. De flesta storspel har kvar sitt pris flera år på PSN. Kommer aldrig betala 850kr för ett spel. Jag väntat glatt tills det blir minst en 50% rea på de spel jag vill ha. Fick tag på Far Cry 6 för 180kr Dying Light 2 för 150kr och Cyberpunk 2077 också under 200kr. Värt tycker jag.

Spel har inte höjts i pris sedan 80 talet så sluta grina, det var en tidsfråga och att det dröjde ända till 2020 var ett under.
Vill du att singleplayer spel med kvalitet ska dö ut så för all del, köp spel när dom är billig…

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Spel har inte höjts i pris sedan 80 talet så sluta grina, det var en tidsfråga och att det dröjde ända till 2020 var ett under.
Vill du att singleplayer spel med kvalitet ska dö ut så för all del, köp spel när dom är billig…

Va? Sämsta argument jag hört i mitt liv.


signatur

Den som vet vet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av androsynth:

Jag gillade inte riktigt Peter Parkers nya ansikte i PS5-versionen så jag håller mig faktiskt till PS4 Pro-versionen. Känns inte så värt att uppgradera.

Tror inte man får den uppdaterade grafiken och 60 fps-läget om man inte uppgraderar va? Knappt så man ser honom utan masken ändå, så skulle säga det är värt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar