Spel ni inte gillar men undviker att erkänna.

Medlem

sakta men säkert ser man hur tråden börjar spåra, det brukar gå från lite mer försiktiga "det är klart ett kompetent och uppskattat spel, men uppenbarligen inget för mig", till "de här 5 spelen som hyllats av spelpress och fans världen över är faktiskt objektivt helt värdelösa".

Inaktiv

Jag gillar väldigt mycket storyn i ett fler tal Final Fantasy och Dragon Quest spel men jag har så fruktansvärt svårt för RPG spel. Det med att levla är inte riktigt min grej och det brukar oftast sluta med att jag fuskar via något tillbehör om jag har tillgång till det, men ändå får jag aldrig ork att spela klart.
Det är bara första Dragon Quest som jag spelade klart, utan fusk men jag använde mig istället av en guide för att veta vad som var bäst att köpa och göra för att klara av spelet.

Medlem

Det kommer aldrig skapas ett helt perfekt spel. Vissa problem skaver mer för vissa än för andra, vilket är helt naturligt. Personligen tycker jag inte man ska skämmas för att säga vad man tycker. Det kan dock bli kontraproduktivt att uttrycka missnöje över spel vars grundidé och mål inte alls faller dig i smaken. Då skulle ju spelet rent teoretiskt kunna vara helt perfekt och du skulle fortfarande inte gilla det.

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag har gjort omtag flera gånger på Witcher 3 men tappar alltid intresset efter kanske 6-7 timmar. Jag vet att jag borde gilla det men då måste jag lägga mer tid och sitta längre sesssioner. Jag tycker inte illa om det men tjha...det fäster inte inte.

Det stämmer, du måste sätta dig i längre sessioner för det är ett spel som långsamt växer på en. Minns när jag körde det på release på PS4, hann med en 7-8h sedan la jag av och spelade det aldrig mer förrän jag gav det en ny chans på Switch. Nu spelat igenom det 2ggr i sin helhet, inkl. expansionerna. Men man ska komma rätt långt in i storyn innan man börjar fastna för det.

Medlem

Skyrim. Klarar inte av spelet ö.h.t. Gillar liknande spel men flytet i Skyrim är knas för mig.
RDR2 är liknande, det känns slött och jag orkar inte spela igenom det.
Witcher 3, har kommit långt en gång, sen fann jag något annat och jag vet inte vad man skall göra längre. Försökt börja om och somnar var gång...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det stämmer, du måste sätta dig i längre sessioner för det är ett spel som långsamt växer på en. Minns när jag körde det på release på PS4, hann med en 7-8h sedan la jag av och spelade det aldrig mer förrän jag gav det en ny chans på Switch. Nu spelat igenom det 2ggr i sin helhet, inkl. expansionerna. Men man ska komma rätt långt in i storyn innan man börjar fastna för det.

Jag var nog en 40h in innan jag helt tappade hoppet om det..

Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

Jag var nog en 40h in innan jag helt tappade hoppet om det..

Haha, ja var det så illa så var det nog inget för dig.
Full förståelse, det finns mycket med det spelet som är ganska undermåligt. Striderna, bland annat. Blir sällan annat än extremt hjärndött hack 'n slash...

Medlem
Skrivet av fejksson:

Eftersom du inte tycker GTA5 eller RDR2 är bra spel, vad skulle du klassa som bra spel? För jag kan verkligen inte se att något spel är objektivt bättre än dessa spel.

Gta 4 och rdr1 haha vet det låter konstigt, men för mig är det väldigt olika spel!

Annars är jag fromsoft-fantast och tycker mer eller mindre allt som gjort sen demon souls varit 4-5/5-spel allihopa. Diggade också Ghost of Tsushima och Fallen order.

Redaktör
Ponny

Returnal visade sig vara ett spel väldigt många älskade, men som jag "bara" tyckte var bra. Bioshock Infinite fick snorhöga betyg men jag tyckte det var en hyfsad axelryckning. Kändes som om jag missade något som alla andra såg? (Även om jag med tiden blivit medveten om att det finns många som jag.)

Diablo är kaaanske en sådan serie också. Tyckte mycket om Diablo 1 i forntiden men blir avtänd av mmo-ståhejet kring de senare delarna. Borde dock släppa dessa tankar och ge det en chans.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det stämmer, du måste sätta dig i längre sessioner för det är ett spel som långsamt växer på en. Minns när jag körde det på release på PS4, hann med en 7-8h sedan la jag av och spelade det aldrig mer förrän jag gav det en ny chans på Switch. Nu spelat igenom det 2ggr i sin helhet, inkl. expansionerna. Men man ska komma rätt långt in i storyn innan man börjar fastna för det.

Tack, ja, jag får väl göra ett nytt försök. Vänner som säger till att jag är just rätt person och verkligen kommer att gilla det. Det positiva och vänliga grupptrycket kommer att knäcka min motståndsvilja.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Death Stranding, Warframe, MMOs.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Gen
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

Skyrim. Klarar inte av spelet ö.h.t. Gillar liknande spel men flytet i Skyrim är knas för mig.
RDR2 är liknande, det känns slött och jag orkar inte spela igenom det.
Witcher 3, har kommit långt en gång, sen fann jag något annat och jag vet inte vad man skall göra längre. Försökt börja om och somnar var gång...

Håller med dig gällande Skyrim och RDR2, dock inte Witcher 3.

Har aldrig lyckas lira mer än 5-6h av Skyrim och RDR2 lade jag ner och plockade upp 4-5 gånger innan jag till sist tvingade mig igenom det. Witcher 3 däremot tycker jag är ett mästerligt spel och bra mycket bättre än snigeln RDR2

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Returnal visade sig vara ett spel väldigt många älskade, men som jag "bara" tyckte var bra. Bioshock Infinite fick snorhöga betyg men jag tyckte det var en hyfsad axelryckning. Kändes som om jag missade något som alla andra såg? (Även om jag med tiden blivit medveten om att det finns många som jag.)

Returnal är min andra Roguelike (efter Dead Cells) och har otroligt svårt att fatta tycke för spelet. Visste att det var svårt men inte att det skulle vara så svårt (och då är jag en person som gillar soulsspel). Detta med att börja om från början från noll hela tiden är lite speciellt samt att jag inte har koll på alla system som introducerades i början.

Medlem

Har försökt mig på Skyrim ett par gånger de senaste decenniet men det klickar verkligen inte, uppskattningsvis har man nog spenderat 10-20h på spelet

Medlem

Det har ju blivit några över åren. Skulle inte säga att jag skäms eller så, snarare att det har fått mig att förstå att min smak inte alltid (ganska sällan) följer metacritic, så att säga. Tycker att det är mest positivt att kunna gå emot strömmen och lära sig sin egen smak.

De mest populära av de spel jag ogillar är nog Terraria, Star Wars: KotOR 2, Deponia, Divinity: Original Sin 1, Rogue Legacy och Path of Exile. Förstår varför folk gillar dem, men jag tycker inte att de riktigt förtjänar det goda rykte de har. Det fanns väldigt många brister som störde mig när jag spelade dem.

Sedan finns det många populära spel som jag undviker för att jag inte ser tjusningen med dem, men om man ska dra den listan får man sitta ett bra tag och skriva.

Medlem

Skyrim
Witcher 3
horizon zero dawn 2
the last of us 2

Finns många dåliga spel. Men jag har inte svårt att erkänna det

Medlem

Zelda liret som släpptes med wii gav jag någon timme. Var inte hemskt men saknade uppenbarligen en hook som höll en kvar.

Annars jag vet inte jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker. Jag har ju ändå rätt precis som de som tycker annorlunda har rätt så jag håller sällan inne med kritik

Inaktiv
Skrivet av blackidus:

God of War - Gillade storyn men jag gillade inte alls gameplayet. Blev snabbt tråkigt och jag tittade istället färdigt på storyn på youtube.

Samma här.
I varje nytt område jag kom in till satt jag och bad till gudarna att det inte var ännu ett "kasta-yxa i rätt ordning" pussel så det skulle gå lite snabbare framåt.
Helst ville jag ha en as schysst cutscene.
Tyckte även de brände all energi på första bossfighten, allt annat efter det gav mig känslan av att Superman hade tappat sina krafter.

Horizon Zero Dawn var också rätt tråkigt.
Assassins Creed gameplay med robotar.
Men folk verkar älska det.

It's not a lake, it's an ocean

GTA har jag aldrig klickat med. Jag försökte med GTA V på Xbox 360 för länge sedan men nej, inte min grej. Sedan har jag försökt med flera Zelda också, och det är väl samma där. Förstår inte riktigt storheten i dessa spel, även om jag gillade inledningen av Breath of the Wild (ledsnade dock efter ett tag).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Gillar tanken bakom vissa indie-spel, men när jag sedan ser den gräsliga grafiken så tappar jag intresset helt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det allra tydligaste måste vara Zelda BOTW, förstod inte alls storheten i spelet och efter lite mer än 10 timmar gav jag upp. Världen kändes tom och story fanns liksom inget av alls typ. Lägg därtill den helt hopplösa mekaniken med hur vapnen gick sönder hela tiden...Inte för mig helt enkelt, men tror mycket också hänger på att jag aldrig varit någon Zelda-spelare. Kul dock att andra gillar det så mycket!

Medlem

Zelda och Mario har aldrig riktigt varit min grej även om jag kommer att köpa framtida spel. Som Zelda som kommer snart har redan bokat men bryr mig inte tillräckligt för att komma ihåg vad den här Zelda ens heter. Metal gear spelen aldrig riktigt förstått dom och ogillar igentligen spel man smyger i. Men kommer fortfarande att köpa nästa Death stranding.....

Medlem
Skrivet av Majoren:

Samtliga Uncharted-spel och The Last of Us 2.
Vill verkligen verkligen gilla spelen. Men går bara inte, det är något med dem som gör dem så långtråkiga att spela. Känns som Naughty Dock fick in nån sorts random fullträff med första The Last of Us, alla andra spel bara slår i målstolpen.

Sedan har vi Red Dead Redemption 2. Oerhört snyggt och atmosfäriskt spel. Och utspelar sig i vilda västern. Kan det bli bättre? Ja, tydligen. För jag vill bara gå och lägga mig o sova när jag spelar det spelet..

Angående RDR 2, jag köpte spelet vid release hypad som tusan. Körde prologen för att sedan "tröttna", varför har jag inget bra svar på. Flera år efteråt (typ 2021) så gav jag det en nytt försök för gameplayet var förbaskat bra så rent logiskt så borde det kunna bli ett bra lir. Och visst, körde återigen igenom prologen för att sedan kötta vidare. Och visst är det en förbannat bra lir inget snack om den saken, föe mig personligen så är det topp fem spel som jag spelat. Tror att den öppna fria världen fick mig att bli helt överväldigad, fanns för mycket att göra och det skapade en sort osäkerhet vad man skulle ta sig till. Ett tips är som jag använder (redan innan min "andra " genomspelning av RDR2) är att hålla sig till main questen tills man är "trygg". Fasen vad knepigt det ser ut när man läser det, har nog lite svårt att förklara känslan, förhoppningsvis så kan någon förstå min tanke.

Så hade man fått samma fråga 2020 så hade nog svaret varit RDR2 men nu får man kanske säga witcher 3. Visserligen kanske inte spel man skäms över utan mer att man inte lyckas finna dem underhållande.

12
Skriv svar