Bästa Xbox-generationen?

Medlem

Series X är en grym konsol, men Xbox 360 var magisk. Microsoft borde blicka tillbaka till den tiden för lite inspiration.

Medlem

Gillar nuvarande generation men Xbox 360-eran verkar ha varit något särskilt. Ägde aldrig en 360 då jag var fast i World of Warcraft träsket men har spelat många spel som på Xbox one i efterhand mha bakåtkompatibilitet. Många bra live arcade titlar.

Medlem
Skrivet av Freakon:

360 utan tvekan. Hade fantastiskt mycket kul med den konsolen. Onlinebiten var magisk för sin tid.

Ja otroligt kul med Red ring of death och disc read errors...

Näfan denna generation med GamePass är fan så mycket bättre

*edit*

Ja vi ska inte glömma skivläsare som repade skivor heller...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja otroligt kul med Red ring of death och disc read errors...

Näfan denna generation med GamePass är fan så mycket bättre

Ja det var ju ett jäkla problem nu när du säger det, är det inte det ena är det det andra.

Medlem

360 då den hade alla roliga party spel som de senare generationerna saknar.

Medlem

360, helt klart. Många roliga timmar med den konsolen. Har förvisso inte ägt någon One eller "Series", men det finns ingen anledning till det heller för egen del. Alla (vad jag vet) "exklusiva" spel till Xbox släpps ju också till PC nu för tiden.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Xbox 360 med sitt ursprungliga gränssnitt Blade UI. <3

Medlem

Original XBox, enda XBox jag ägt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Orginal xboxen

få bilspel slår xbox rally championship 1 och 2 spelen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Daz
Medlem

Xbox 360 tveklöst.

Väldigt jämn konsollgeneration där både Microsoft och Sony låg väldigt nära varandra försäljningsmässigt. Vilket gjorde att det kändes som fullt krig och båda sidor lassade på med massor med spel för att vinna över potentionella kunder till just sin sida.

Så det släpptes massor med spel som var bra. Microsoft satte även en ny standard med sin handkontroll. Microsoft byggde ut och satte ny standard för multiplayer.

Xbox Series X är en väldigt fin konsoll men det kommer aldrig att komma lika mycket spel till den konsollen som det gjorde till Xbox 360, och spelen kommer inte att vara lika bra i nuvarande generation som alla bra spel som släpptes till Xbox 360.

Medlem

Xbox 360 var grym på alla sätt och vis! Dom har inte lyckats återskapa det tyvärr

Medlem

Avstår att rösta eftersom jag bara ägt en Series S, men känns som att Xbox som varumärke var som hetast under 360-eran.

Medlem

Endast ägt en 360 som jag köpte för att lira coop i Gears of war.

Medlem

Hjärtat säger OG men hjärnan säger 360. Jag tror att just tiden med 360 handlar om just det, den tiden och kanske inte så mycket om konsolen i sig som led av drösvis med problem. Den tiden var dock som många andra skrivit, magisk. Online blev stort på konsol, det kom massvis med bra spel och kändes överlag som en väldigt spännande tid. Livet lekte då.

Medlem

360n har en av de bästa kontrollerna som gjorts så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För mig ligger faktiskt Xbox One-generationen närmast hjärtat, jag vet såklart att 360 kanske var överlägsen när det gäller titlar, multiplayer osv. Men under den generationen satt jag på en PS3 och det enda som egentligen lirades var NHL/FIFA.

När de nya konsolerna skulle komma ut 2013 så fastnade jag dock för Xbox One, dels tyckte jag att 360-kontrollen var skönare en Dualshock 3 samt att jag gillade tanken på att kunna styra konsolen med rösten, därför föll faktiskt valet på en Xbox One. Jag spelade fortfarande mest FIFA och NHL på den tiden då WoW tog all tid...

Vi spolar fram några år och befinner oss helt plötsligt mitt i en pandemi, jag jobbade hemifrån, sambon jobbade på IVA och världen kändes allmänt piss. Med tanke på hennes jobb var vi verkligen tvungna att isolera oss och det var där och då mitt spelande återigen tog fart på allvar. Game Pass öppnade en dörr till massor av spel som jag missat genom åren och även om jag ganska snart märkte att jag gillar fysiska spel mer så hittade jag tillbaka till den där kärleken igen som liksom ebbat ut under alla år med World of Warcraft.

Det kanske inte var den bästa generationen för Xbox, men med tanke på hur katastrofalt man inledde den och att vi i slutändan ändå satt där med en tjänst som Game Pass plus att de för första gången verkligen lyckades bra med bakåtskompabilitet. Kan jag ändå tycka att Xbox fick lite väl med oförtjänt skit.

Medlem

Hade Xbox 360 som primär spelplatform i 7 års tid (2007 - 2014) och har haft otroligt många fantastiska spelögonblick med den maskinen. Halo 3, Reach, 4. Gears of War, Mass Effect, Fable - listan kan göras lång.

Dock är väl Series X rent tekniskt bäst av dem alla. GamePass är ett grymt concept även om antalet stortitlar som tilltalar mig haltar.
Maskinen i sig har jag inte mycket att klaga på, förutom möjligtvis kontrollen som känns lite framstressad. 360:s kontroll går till historien som bekvämaste handkontrollen genom tiderna i min bok.

Medlem

För mig är valet lätt.
Xbox 360 var grym. Vet inte varför MS skulle ändra inriktning de var verkligen något på spåren där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja otroligt kul med Red ring of death och disc read errors...

Näfan denna generation med GamePass är fan så mycket bättre

*edit*

Ja vi ska inte glömma skivläsare som repade skivor heller...

Ja, det sög balle. Men trots det så hade jag riktigt roligt med konsolen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Preath:

Xbox 360 med sitt ursprungliga gränssnitt Blade UI. <3

Ja, var ju inte allt för skoj när de av oklar anledning bytte till nått i stil med Windows Vista

Medlem

Har haft varenda generation av Xbox och varje tid har haft sina guldklimpar. För mig är det Xbox One generationen som jag kommer minnas mest, antagligen för att det är den generationen jag har spenderat mest tid på att spela.

Medlem

Lätt Xbox 360 fram tills de förstörde den med New Xbox Experience.

Medlem

Har ägt alla generationers Xbox men det står egentligen bara mellan original-Xbox och 360 när det kommer till att utse den bästa. Och valet blir ganska enkelt till slut, Xbox 360. För min del var det konsolen som gällde under den tid när jag spelade som mest och dessutom spelade med vänner som mest. Halo 3 & ODST, Call of Duty Modern Warfare 2 och Fable 2 är de spelen jag har bäst minnen med när det kommer till Xbox och antagligen bäst gamingminnen alla kategorier faktiskt.

Medlem

Första var mest episk. Spelade mycket 360 också men då hade man ju skaffat Live och grejer och satt bara och spelade själv hemma. Med första xboxen så brukade vi ordna LAN med jämna mellanrum där vi samlade ihop fyra xbox och fyra tjock-TVs i vårt vardagsrum och så körde vi första Halo med upp till 16 personer och käkade Billys. Det var episkt, Blood Gulch och Sidewinder hette väl banorna som spelades mest. Dator-LAN var också som bäst innan folk började förvänta sig att ha Internet på LAN, efter det satt alla ändå bara och spelade WoW, precis som om de bara varit hemma.

Bästa generationen nu, bästa spelen kring 360-tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För mig var de bästa spelen under 360-eran. Jag har själv ägt Xbox, Xbox 360 och sen Series X. skippade One då jag kände att fokus redan innan release var fel från MS och kände aldrig att jag behövde skaffa en efter det men kom tillbaks i och med Series X enbart tack vare gamepass. Spelen är inte där än dock och jag är lite osäker på om det kommer hinnas växa "tillräckligt" under denna generation. Jag nyttjar den ändå minst i min flora av konsoler i dagsläget men jag gillar hårdvaran och konsolen i sig.

Medlem

Första generationen var grym som mediaspelare, XBMC slog allt.
Men 360 var nog då den var som bäst med alla indie-spel och Gears som domenerade helt.

Men nuvarande är ju en katastrof, inga exklusiva spel alls knappt, och bara ett enda på gång som görs av en ganska svajig studio.
Även och Starfield blir en hit så är det bara ett enda spel, finns det några exklusiva titlar ens presenterade?

Förra (inte)E3 sa de att alla titlar de visade skulle komma ut inom ett men inget kom, och nu är även Silksong försenat igen.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Första generationen var grym som mediaspelare, XBMC slog allt.
Men 360 var nog då den var som bäst med alla indie-spel och Gears som domenerade helt.

Men nuvarande är ju en katastrof, inga exklusiva spel alls knappt, och bara ett enda på gång som görs av en ganska svajig studio.
Även och Starfield blir en hit så är det bara ett enda spel, finns det några exklusiva titlar ens presenterade?

Förra (inte)E3 sa de att alla titlar de visade skulle komma ut inom ett men inget kom, och nu är även Silksong försenat igen.

Håller med dig, det är faktiskt riktigt oroande hur oerhört svaga man har varit såhär långt in i generationen och faktum är ju att vi snart också är tre år in...Det är liksom hög tid att verkligen börja leverera. Alla dessa spel som man utannonserat och förutom Forza Horizon och Halo Infinite så finns det ingenting att egentligen visa upp. Starfield kanske blir fantastiskt, men krävs ju bra mycket mer för att rädda upp det här nu.

Medlem

Den bästa Xbox-generationen är en fråga om åsikt, men många människor skulle säga att det var Xbox 360-generationen. Under denna generation släpptes några av de mest populära och hyllade spelen genom tiderna, inklusive Halo 3, Gears of War och Forza Motorsport 3. Xbox 360 var också den första Xbox-konsolen som erbjöd online-multiplayer, vilket snabbt blev en grundpelare i spelupplevelsen.

Xbox One-generationen var också framgångsrik, men den hade sina problem. Konsolen möttes initialt med blandade recensioner och den hade svårt att konkurrera med PlayStation 4 när det gällde försäljning. Men Xbox One X släpptes 2017 och erbjöd en betydande prestandaförbättring jämfört med den ursprungliga Xbox One. Xbox One X fick också fördel av lanseringen av Xbox Game Pass, en prenumerationstjänst som ger spelare tillgång till en samling med över 100 spel.

Den nuvarande Xbox Series X/S-generationen är fortfarande i sin tidiga fas, men den har potentialen att bli den bästa Xbox-generationen hittills. Konsolerna är betydligt kraftfullare än sina föregångare och de erbjuder en rad nya funktioner, som ray tracing och variabel uppdateringsfrekvens. Microsoft har också gjort en del förändringar i sin strategi, som att fokusera på first-party-spel och göra Xbox Game Pass tillgängligt på PC.

Till syvende och sist är den bästa Xbox-generationen den som du själv tycker mest om. Om du är en fan av Halo-serien är Xbox 360-generationen förmodligen bäst för dig. Om du letar efter den mest kraftfulla konsolen är Xbox Series X det rätta valet. Och om du vill spela ett brett utbud av spel är Xbox Game Pass det bästa alternativet.

Medlem
Skrivet av dpersson:

Den bästa Xbox-generationen är en fråga om åsikt, men många människor skulle säga att det var Xbox 360-generationen. Under denna generation släpptes några av de mest populära och hyllade spelen genom tiderna, inklusive Halo 3, Gears of War och Forza Motorsport 3. Xbox 360 var också den första Xbox-konsolen som erbjöd online-multiplayer, vilket snabbt blev en grundpelare i spelupplevelsen.

Stämmer inte riktigt , xbox (classic) hade online multiplayerstöd. Samt röstcomunication och möjlighet till både köp och nedladdning av dlc och uppdateringar till spel.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

123
Skriv svar