I helgen spelar FZ Zelda och KOTOR2 – vad spelar du?
Den här helgen står Bramble och Red Dead Redemption 2 på menyn! Sambon jobbar hela helgen så planen är mer eller mindre att spela "bort" hela helgen.
Förmodligen Watch Dogs 2.
Har ett gäng nyare spel installerade, men blev mer sugen på det när jag såg det i backloggen.
Bara jag som tyckte Kotor 2 var bättre än Kotor?
Kotor 2 kändes mer splittrat, men förmodligen var en del av orsaken att jag spelade det med allt "restored content", Fördelen var att det blev mer komplett som det kanske var tänkt, men med nackdelarna en icke-officiell "extended version" kan ha, dvs mer ojämn pacing och obalans mellan de olika delarna i spelet.
Det blir Zelda här med!
Edit:
Kört det i 3-4 timmar nu.
Det är riktigt riktigt bra! 10/10
Köp och spela.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Är det lönt att spela KOTOR2 år 2023? Missade spelet när det begav sig men skulle ni säga att det fortfarande håller? Är det någon mod som skulle rekomenderas för att modernisera spelupplevelsen?
Ja, det tycker jag. Om man står ut med lite jank a'la millenieskiftet så är det fortfarande en grym upplevelse.
Jag spelade senast för cirka 4 år sen med The Sith Lords Restored Content Modification och M4-78 Enhancement Project. De moddarna fixar mera story content och lite buggar, men de moderniserar inget.