David Jaffe: En remaster eller pc-version av Bloodborne är under utveckling

Robot
David Jaffe: En remaster eller pc-version av Bloodborne är under utveckling

Men har God of War-pappan koll?

#Bloodborne


Medlem

Den remaster som detta spel behöver, skulle vara att ta det till PC:s värld.

Medlem

Att få spela Bloodborne i 60 fps vore en dröm

Medlem

Lek inte med mina känslor såhär!

Medlem

En remaster till konsollerna och sedan en annonsering av 2an kort därefter, känns som ett bra sätt att bygga hype.

Medlem

En remaster som också släpps till PC, tack?

Medlem

Det är ett så enkelt recept för succé att det är svårt att tro att Sony väljer att göra det.
Men jag hoppas likt förbannat.

Medlem

Jag hade mycket hellre sett en remake eller en tvåa med mer rpg element liks souls spelen. För mig är Bloodborne det absolut sämsta spelet i Froms souls/sekiro/elden ring utbud.

Medlem

Har redan spelat igenom spelet 15+ gånger så vet inte om en remaster skulle vara tillräckligt för mig, men kul om det når ut till nya spelare iallafall.

Har alltid funnit det lite märkligt hur Sony nästan ignorerat det spelet och inte gett det någon som helst boost på PS5, så det känns som att dom borde ha någon sorts nyrelease på G.

Medlem

Det är den enda rimliga förklaringen till att de inte har släppt en 60 FPS-patch ännu.

Medlem

Håller med, de lade det gamla på is helt och hållet för de vill hypa en remaster eller mer troligt kanske - en remake. Hade det varit en remaster hade den varit ute för ett år sen.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jag hade mycket hellre sett en remake eller en tvåa med mer rpg element liks souls spelen. För mig är Bloodborne det absolut sämsta spelet i Froms souls/sekiro/elden ring utbud.

Bloodborne ska inte mixtras med för fem öre. Det är perfektion i allt utom prestanda. Helt klart deras bästa spel enligt mig. Definitionen av ”less is more”. Som ett recept med väldigt få ingredienser, men gjort på råvaror av absolut världsklass.

Medlem

Bloodborne PC med Continuous COOP mod, vågar inte drömma. Man blir bara för krossad om det inte blir av.

Medlem
Skrivet av vamp:

Bloodborne ska inte mixtras med för fem öre. Det är perfektion i allt utom prestanda. Helt klart deras bästa spel enligt mig. Definitionen av ”less is more”. Som ett recept med väldigt få ingredienser, men gjort på råvaror av absolut världsklass.

Det har du all rätt att tycka, det är ju en smaksak För mig tappade Bloodborne mycket av det som görs souls spelen till några av mina favoriter. Tråkig värld och miljö, svag visual progression på din karaktär, mycket färre vapen, ingen magi, sämre variation i fiendedesign osv osv. För mig kändes det bara som ett nedbantat rpg i souls skrud vilket inte är det jag vill ha ut från ett souls spel

Medlem

Snälla ge mig på PC. Jag har nämligen aldrig ägt ett Playstation, men jag älskar souls-spelen.

Medlem

Så länge det är 60 FPS så kvittar resten för mig, kommer att bli en ny playthrough om så är fallet!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det har du all rätt att tycka, det är ju en smaksak För mig tappade Bloodborne mycket av det som görs souls spelen till några av mina favoriter. Tråkig värld och miljö, svag visual progression på din karaktär, mycket färre vapen, ingen magi, sämre variation i fiendedesign osv osv. För mig kändes det bara som ett nedbantat rpg i souls skrud vilket inte är det jag vill ha ut från ett souls spel

Det är ju inte ett Souls-spel. Så det låter som att dina förväntningar var fel till att börja med. Finns en anledning till att deras samlade verk kallas för Soulsborne-spel nu. Bloodborne är inte souls.

Medlem
Skrivet av vamp:

Det är ju inte ett Souls-spel. Så det låter som att dina förväntningar var fel till att börja med. Finns en anledning till att deras samlade verk kallas för Soulsborne-spel nu. Bloodborne är inte souls.

Nej det är jag väl medveten om. Men det hör fortfarande till den skaran av FROM-spel för mig och gameplay element spelen delar är ju inte få. Jag finner helt enkelt inte samma nöje med att lira Bloodborne som jag gör med övriga FROM spel vilket också är anledningen till att jag aldrig kommer spela Sekiro. FROM är som bäst när dem håller sig till souls formulan för mig personligen. När spelen börjar tappa djupare RPG-system så försvinner också charmen och en stor del av spelglädjen imo

Medlem

Tror vi har hört det här ryktet sedan 1947.

Vad jag minns så har en del "insiders/läckare" även sagt att vi kan glömma en Bloodborne remake/remaster och att det inte är under utveckling.

Men en fet PC-release skulle inte sitta helt fel, såklart.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nej det är jag väl medveten om. Men det hör fortfarande till den skaran av FROM-spel för mig och gameplay element spelen delar är ju inte få. Jag finner helt enkelt inte samma nöje med att lira Bloodborne som jag gör med övriga FROM spel vilket också är anledningen till att jag aldrig kommer spela Sekiro. FROM är som bäst när dem håller sig till souls formulan för mig personligen. När spelen börjar tappa djupare RPG-system så försvinner också charmen och en stor del av spelglädjen imo

Nu är ju Bloodborne och Sekiro FromSoftware 2 bästa spel.
Tråkigt att du inte ens vill testa Sekiro.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Nu är ju Bloodborne och Sekiro FromSoftware 2 bästa spel.
Tråkigt att du inte ens vill testa Sekiro.

Det tycker inte jag För att jag ska uppskatta spel behöver det finns visual progression, många olika builds, överdrivet mycket armor, wepaons, magic, kul loot osv. Nästan allt det saknas i Bloodborne (inte allt). I sekiro finns det nästan inget kvar av det som jag uppskattar i souls spelen utöver fantastiska världar, svåra bossar och kul exploration. Så nej, Sekiro är inget för mig, nöjer mig med att kolla speedruns

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det har du all rätt att tycka, det är ju en smaksak För mig tappade Bloodborne mycket av det som görs souls spelen till några av mina favoriter. Tråkig värld och miljö, svag visual progression på din karaktär, mycket färre vapen, ingen magi, sämre variation i fiendedesign osv osv. För mig kändes det bara som ett nedbantat rpg i souls skrud vilket inte är det jag vill ha ut från ett souls spel

Exakt. Världen är astråkig och miljön bara dyster och mörk. Precis allt är sämre med Bloodborne än Souls (och Sekiro föll bort direkt, kommer ens aldrig testa det).


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Exakt. Världen är astråkig och miljön bara dyster och mörk. Precis allt är sämre med Bloodborne än Souls (och Sekiro föll bort direkt, kommer ens aldrig testa det).

Haha, Sekiro är ju Froms mest färgglada och levande värld som de byggt sett till vegetation, byggnader och miljö. Varför väljer du bort det om ditt största problem med BB är att världen är mörk och dyster?

Medlem

JAAAA satan vad hyped jag blev nu . Aldrig spelat några av spelen , men just bloodborne är något som lockar mig , storyn ,lore , hur allt ser ut . Var VÄLDIGT länge sedan jag såg framemot ett spel såhär .


signatur

It´s a me

Medlem

Går det att lita på vad den där farbrorn säger? Eller är det ytterligare ännu en edge-lord som vill säga något för att locka till sig publik?

Medlem

Bloodborne hade jag riktigt kul med, men det kommer inte upp i samma klass som Soulsspelen eller Elden Ring. Jag testade Sekiro men köpte det aldrig. Känns trist att inte kunna "hålla på med gubben" särskilt mycket. Gillar också det lite långsammare tempot i Soulsspelen.

Det som jag tyckte var största nackdelen med Bloodborne då det kom var att "rustnings"valet knappt spelade någon roll och att det inte gick att uppgradera. Sen blev det ju på det viset i Dark Souls 3 och Elden Ring också tyvärr.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Bloodborne hade jag riktigt kul med, men det kommer inte upp i samma klass som Soulsspelen eller Elden Ring. Jag testade Sekiro men köpte det aldrig. Känns trist att inte kunna "hålla på med gubben" särskilt mycket. Gillar också det lite långsammare tempot i Soulsspelen.

Det som jag tyckte var största nackdelen med Bloodborne då det kom var att "rustnings"valet knappt spelade någon roll och att det inte gick att uppgradera. Sen blev det ju på det viset i Dark Souls 3 och Elden Ring också tyvärr.

Att ta bort möjligheten att uppgradera rustningar är bland de bästa besluten de tagit. Sen att val av rustning inte påverkar i BB stämmer inte. Liten påverkan på ren dmg, ja, men när det gäller bleed/fire/curse/poision build-up gör rustningarna stor skillnad. Sen att dmg inte spelar så stor roll är ju högst medvetet, precis som beslutet att ta bort skölden. De vill inte att BB spelas på samma sätt som Souls.

Medlem

Skulle Bloodborne hamna på Steam så köper jag det dag 1 även om det lider av prestandaproblem.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alltid lika roligt att se fromsoft fans bråka om vilket av maschosimspelen från Miyazakis sjuka hjärna som är det bästa enligt helt personligt tycke.

Är glad att ni kan spela spel som passar er och att det kommer mera sinnesrubbad content för er flagelanter att slå er blodiga mot

Medlem
Skrivet av PelvisPresley:

Går det att lita på vad den där farbrorn säger? Eller är det ytterligare ännu en edge-lord som vill säga något för att locka till sig publik?

Tror inte han vet nånting konkret och det här var nånting han kläckte ut sig lite slumpmässigt under en stream.

Han har ju inte jobbat för Sony på evigheter, och dessutom har en vana av att säga saker som inte går att bekräfta.

12
Skriv svar