GTA VI verkar släppas 2024 eller 2025

Robot
GTA VI verkar släppas 2024 eller 2025

"Banbrytande titlar" ska höja Take-Twos intäkter nästa räkenskapsår – GTA VI bör vara en av dem.

#Gta-vi, #Take-two, #rockstar


Medlem

Nytt bioshock och gta samma år? Trevligt.

Medlem

Håller alla tummar att GTA är ett av spelen.

Medlem

Judas


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det banbrytande blir väl att de släpper GTA V till Switch och att det nu kan spelas bärbart

Medlem

Är det verkligen det som svaret säger dock…? Han säger att han tror att det är högst möjligt att uppnå budgeterat resultat _utan_ en GTA-titel. Så inget av detta pekar väl specifikt i någon riktning att det är sannolikt att GTA kommer i räkenskapsåret 2024/2025.

Skribent
Skrivet av nicbex:

Är det verkligen det som svaret säger dock…? Han säger att han tror att det är högst möjligt att uppnå budgeterat resultat _utan_ en GTA-titel. Så inget av detta pekar väl specifikt i någon riktning att det är sannolikt att GTA kommer i räkenskapsåret 2024/2025.

Han säger att de tror att de kan uppnå så högt resultat även utan ett GTA-släpp, vilket i princip är det enda han kan säga utan att bekräfta att det är just GTA som är ett av de stora släppen de hänvisar till.

Inget är såklart hugget i sten och det går inte att dra några definitiva slutsatser, men med tanke på hur pass mycket högre intäkter de har i sin prognos för räkenskapsåret ifråga, skulle jag tippa på att GTA är ett av spelen.

Inaktiv

Det läckta materialet tycker jag påvisade att de har rätt mycket kvar så vi får suktas än mer. Hisnande summor vi pratar om ändå. Trodde inte de gick med förlust heller.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det banbrytande blir väl att de släpper GTA V till Switch och att det nu kan spelas bärbart

Det kan man ju redan sedan över ett år tillbaka med Steam Deck och även snyggare än vad en switch skulle prestera.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det läckta materialet tycker jag påvisade att de har rätt mycket kvar så vi får suktas än mer.

Det läckta materialet var väl från 2019, om jag inte minns fel. Så ett släpp 2024-2025 är ändå flera års arbete senare!

Medlem

Det mest positiva med att dem dröjt det ända tills snart är väl att de förmodligen släpper det till Xbox Series/PS5 och inte till de äldre maskinerna. Så förhoppningsvis så får hårdvaran strecka på benen och utnyttjas där den gör som mest skillnad, alltså i ett stort open world spel.

Hoppas att PC versionen kräver Direct storage 1.1 eller nyare. RTX 2000 serien har ju varit ute i 5 år snart och hinner säkert bli 6 år innan GTA6 släpps, så det borde inte vara för långsökt att kräva det.

Medlem

GTA6 kommer säkert se helt vara fett som fan och se därefter, men jag tror inte att det kommer pusha grafik så som många vill tro, det borde inte ligga i 2ks intresse att göra en techdemo av gta6, vad jag menar är att det inte kommer se ut som vissa moddar till gta5 som verkligen trycker grafik, vissa verkar tro att gta6 kommer se ut som dessa moddar. Realistiskt borde det se ut som ett väldigt uppdaterat gta5, fast med mycket mera av allt, så som jag egentligen tycker gta5 gör mot gta4, det är liksom "fett upp med allt" och mer och mera polerat, men inte direkt ett techdemo.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

GTA6 kommer säkert se helt vara fett som fan och se därefter, men jag tror inte att det kommer pusha grafik så som många vill tro, det borde inte ligga i 2ks intresse att göra en techdemo av gta6, vad jag menar är att det inte kommer se ut som vissa moddar till gta5 som verkligen trycker grafik, vissa verkar tro att gta6 kommer se ut som dessa moddar. Realistiskt borde det se ut som ett väldigt uppdaterat gta5, fast med mycket mera av allt, så som jag egentligen tycker gta5 gör mot gta4, det är liksom "fett upp med allt" och mer och mera polerat, men inte direkt ett techdemo.

GTA5 var väl extremt mycket snyggare än GTA4?
Vet inte hur det såg ut på PC, men när spelet visades på konsol så tappade man ju hakan av flera anledningar.

Men visst kommer inte hoppet grafikmässigt vara lika imponerande, men jag tror nog ändå att världen i sig kommer att vara det.
Ifall man fimpat One/PS4 stöd så finns det ju väldigt mycket mer prestanda att ta av.
Nu är ju inte Tflops bästa måttet, men PS5 har ju minst 8ggr så många som vad PS4 hade. Sedan så kan ju moderna lagringsenheter/tekniker, större RAM och väldigt mycket bättre processor(8Kärnor 16 trådar) gör rätt stor skillnad om de lyckas optimera bra för det.

Om GTA5 gjordes idag så skulle man kunna byta emellan karaktärerna på under 3 sekunder på PS5 ifall den klarar av vad som dem marknadsfört. Och enligt Cernys presentation så skulle data till och med hinna skifta när man vänder sig om eller hår runt hörn.
Det tog år och dar med PS4:ans HDD.

Men man ska nog inte hoppas på för mycket, även om deras track record är fantastisk för minst deras 3 senaste spel. GTA4, 5 och RDR2.

Knappast, kanske 2026. Varför skulle Rockstar har bråttom, de får in miljarder ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med om att grafiken inte kommer vara den största skillnaden mellan 5 och 6. Däremot hoppas jag att AI kommer vara mycket mer avancerad. Skulle älska ett scenario där man t ex kan få NPC:er att börja bråka med varandra. Eller reta upp någon med en smäll, men när polisen kommer så blockar man bara så det ser ut som att det är NPC:en som bråkar och han grips. Eller Att NPC:n inser orättvisan och börjar fly från polisen och jakt uppstår. För mig skulle det vara ett banbrytande spel.

Ser också att Melee cpmaten är lite mer avancerad en RDR2. Den var bättre än GTA5 men önskar ett mer avancerat system.

Medlem

Med Dan,leslie och lazlov borta så kommer spelet bli skit. Är överygad om att Strauss Zelnick stötte bort Dan houser som gillar att fokusera på singelspel medans Strauss zelnick vill fokusera på onlinedelen och att tjäna mer pengar.

Finns en anledning till varför houser skapade en karaktär i Rdr 2 som heter leopold strauss och som är en money hungry scumbag. Han refererar såklart till take two VD.

Strauss zelnick är en vurmare av mångfald och inkludering. De har dessutom en speciell vd som är anställd för att se till att man får rätt antal personer utifrån kön,kultur m.m

Om man inte tror detta kommer påverka spelet så får man nog tänka om

Gta 6 kommer sälja otroligt bra ändå tack vare deras tidigare spel men det kommer defentivt inte ha någon Gta dna kvar och jag tror inte spelet kommer bli bra. Det kommer bli ett försiktigt spel där man är rädd att trampa på den ömtåliga gen z.

Så när det släpps spelar inte så stor roll för min del.

Medlem

Önskar gärna GTA 5 till Playstation 6 / Nästa Xbox och en uppdaterad version till PC.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det kan man ju redan sedan över ett år tillbaka med Steam Deck och även snyggare än vad en switch skulle prestera.

Tänkte snarare att det ändå är en konsol de inte lanserat det spelet till än, och sorry glömde skriva "obs: skämt" för det var tydligen inte så uppenbart...

Inaktiv

Så 2024 eller 2025 får jag införskaffa en Xbox Series X eftersom de inte lär släppa GTA VI till ”Switch Two” som också borde ha släppts då rent logiskt.

Nej! Orkar inte…

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tänkte snarare att det ändå är en konsol de inte lanserat det spelet till än, och sorry glömde skriva "obs: skämt" för det var tydligen inte så uppenbart...

Jo jag fattade att du skojade lite...

Medlem

Hoppas! Och hoppas det släpps till PC samtidigt som till konsolerna bara! Annars blir jag nog tvungen att köpa ett Playstation 5.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Hoppas! Och hoppas det släpps till PC samtidigt som till konsolerna bara! Annars blir jag nog tvungen att köpa ett Playstation 5.

Ajuste, de har historia av att det brukar ta tid med PC-versionerna va? Femman kom väl nästan ett år senare eller minns jag fel. Spelar numera de på konsol (de tre första spelade jag på PC) så rör mig inte mig nämnvärt men ändå lite tråkigt att de ska ta sådan tid.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ajuste, de har historia av att det brukar ta tid med PC-versionerna va? Femman kom väl nästan ett år senare eller minns jag fel. Spelar numera de på konsol (de tre första spelade jag på PC) så rör mig inte mig nämnvärt men ändå lite tråkigt att de ska ta sådan tid.

Ja jag tror det tog ungefär ett år för femman. Då hade jag dock en Xbox så det var inget problem 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Knappast, kanske 2026. Varför skulle Rockstar har bråttom, de får in miljarder ändå.

Va? Take-Two som äger Rockstar rapporterade ju precis en förlust på 1,12 miljarder dollar, det står i artikeln.
Sedan har deras aktie nästan halverats sen 2021.

Medlem

Jag är riktigt nyfiken på rykten om något medeltidsspel folk snackar om. Jag hänger inte med där alls.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Önskar gärna GTA 5 till Playstation 6 / Nästa Xbox och en uppdaterad version till PC.

GTA 5 skapades för PS3/Xbox 360 och portades till PS4/One, jag tycker att det räcker med att dem skippade en generation.
Det borde vara rätt stor utveckling emellan GTA5 och 6, speciellt med tanke på att PS5 har 44,7ggr så många Tflops(230.4 Gflops vs 10.3Tflops).

Kommer bli intressant att se vad dem lyckas åstadkomma med prestandan.

1
Skriv svar