Xbox har nu börjat tillgängliggöra spel på Geforce Now

Robot
Xbox har nu börjat tillgängliggöra spel på Geforce Now

Gears 5 är först ut, och fler spel är på väg.

#Gears-5, #Geforce-now, #nyhetstips


Fragtjuv

Någon som testat Geforce Now? Fungerar det bra?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Någon som testat Geforce Now? Fungerar det bra?

Driver du eller? Det klår alla andra streaming tjänster med råge. Kanske Stadia var likvärdig. Men GFN är typ det bästa du kan tänka dig för streaming. Och kanske bättre dessutom. Köper du dyraste tieret tex och kör 1080p med 240fps så är latencyn typ 0. Däremot kraftig screen tearing på min skärm iaf. Slår man på vsync så kommer latencyn.

Kort svar: Ja det funkar superb, Sjuk grafik, HDR, 120hz i 4K om din skärm stödjer det.

Latencyn kan vara problem om man kör med 60fps i multiplayer spel. för singelplayer kan jag spela med det iaf. Men tror kritiker (säger inte att du är det) skulle bli förvånade hur bra GFN faktiskt är om dom testar det, däremot kostar det 200 spänn/månaden för dyraste tieret om man vill ha det. Kan vara kul att köpa nån gång ibland och spela på.

Fragtjuv
Skrivet av Kexchexx:

Driver du eller? Det klår alla andra streaming tjänster med råge. Kanske Stadia var likvärdig. Men GFN är typ det bästa du kan tänka dig för streaming. Och kanske bättre dessutom. Köper du dyraste tieret tex och kör 1080p med 240fps så är latencyn typ 0. Däremot kraftig screen tearing på min skärm iaf. Slår man på vsync så kommer latencyn.

Kort svar: Ja det funkar superb, Sjuk grafik, HDR, 120hz i 4K om din skärm stödjer det.

Latencyn kan vara problem om man kör med 60fps i multiplayer spel. för singelplayer kan jag spela med det iaf. Men tror kritiker (säger inte att du är det) skulle bli förvånade hur bra GFN faktiskt är om dom testar det, däremot kostar det 200 spänn/månaden för dyraste tieret om man vill ha det. Kan vara kul att köpa nån gång ibland och spela på.

Tack för svar!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Någon som testat Geforce Now? Fungerar det bra?

Kör högsta tiern och tycker det fungerar riktigt bra! Kör på en Mac, så grymt att kunna spela krävande spel även på den. Nackdelen är att många spel saknar stöd för GFN, men det känns som att det börjar ramla in allt fler större titlar och att fler nya släpp får stöd direkt.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Någon som testat Geforce Now? Fungerar det bra?

Jag körde Stadia och älskade det. Samma med GeForce Now nu. Är glad att jag var tidig på bollen och kör founders for life (295:- var 6 månad). Helt klart värt. De har snabbat upp allt med rejält tycker jag. Har kopplat Steam, Ubisoft, gog och epic games store till det.
Drog igång Assassins creed odyssey igår på en av mina Nvidia Shield pro. Var inne på några minuter. Inget lagg etc. 👍👍

Och jag bryr mig inte att det bara är 1080p på den planen jag har. Räcker gott och väl.

Medlem

Är det sagt något om man kommer kunna spela spelet
från gamepass via GeForce now? Förövrigt är detta en underbar tjänst för oss med en kass gamingdator och det känns nästan overkligt att spela med raytracing trots sitt 1050ti ☺️😅

Medlem
Skrivet av svampfan:

Är det sagt något om man kommer kunna spela spelet
från gamepass via GeForce now? Förövrigt är detta en underbar tjänst för oss med en kass gamingdator och det känns nästan overkligt att spela med raytracing trots sitt 1050ti ☺️😅

Inte än, vet inte hur dom tänkt om det, har iaf inte hört något. Jag hoppades ju att så var fallet men nu när Gears 5 kom så måste man ju köpa det på Steam. Är iaf ett steg mot rätt riktning

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Någon som testat Geforce Now? Fungerar det bra?

Resultatet varierar ju som med all streaming. Men för mig har det fungerat bra.

1
Skriv svar