Gollum-utvecklarna ber offentligt om ursäkt

Robot
Gollum-utvecklarna ber offentligt om ursäkt
Medlem

Tråkigt. Bra idé men utomordentligt dåligt utfört.

Medlem

The lord of ring


signatur

Burn in the light.

Releasehästryttare

Redfall har fått konkurrens om årets dåligaste spel!

En ursäkt är inte värd något. De visste exakt hur söndrigt och dåligt spelet var och fortsätter sälja skräpet. Vidare så försökte de lura så mycket folk som möjligt med pre-order innehåll.

Xbox, Steam och Playstation borde låsa ute dessa as från sina plattformar.

Medlem

Finns ju noll chans att de inte visste om hur dåligt spelet var innan release, ursäkten är därför värdelös.

Medlem

Känns inte som problemen i Gollum är något som kan patchas bort. Verkar bara vara ett genuint dåligt spel.

Medlem

Bästa lösningen vore att släppa en patch som ersätter alla spelfiler med en remaster av The Battle for Middle Earth.

Inaktiv

Lita aldrig på Gollum

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bästa lösningen vore att släppa en patch som ersätter alla spelfiler med en remaster av The Battle for Middle Earth.

XD

Medlem

Är förvånad över att folk faktiskt har köpt spelet. Det har sett ut som skräp från första bilden.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Lita aldrig på Gollum

"Tricksy! False!"

Medlem

Tur att man kan be om refund på steam iaf.
Kan man det på Xbox?
Jag vet att Sony och Nintendo inte erbjuder, iaf inte om man startat spelet. Vilket är usel service och bör påpekas alltid nör tal om dåliga spel som släpps.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror inte ens på att dom kommer laga patchar för spelet.

De borde lagt ner under spelutvecklingen men de har uppenbarligen bara tuffat på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Denna tweet säger ändå det mesta. Sluta med förlåt-pressmeddelande och se till att spelen släpps färdiga.
https://twitter.com/DolanDark/status/1662152778645659648?s=20

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tur att man kan be om refund på steam iaf.
Kan man det på Xbox?
Jag vet att Sony och Nintendo inte erbjuder, iaf inte om man startat spelet. Vilket är usel service och bör påpekas alltid nör tal om dåliga spel som släpps.

Xbox tror jag har 2 timmars regeln vid refunds. Jag har refundat på Xbox Store efter att jag spelat en stund iaf.

Medlem

Detta var skrivet innan dom ens släppte spelet, och utvecklarna bad chatgpt skriva den åt dom.
"Write me the most generic apology letter for making and releasing a shit game knowingly. Use every keyword in the world thanks"

Medlem
Skrivet av Bennii:

Xbox tror jag har 2 timmars regeln vid refunds. Jag har refundat på Xbox Store efter att jag spelat en stund iaf.

Det är bra.
Samma som bla steam, 2 timmar eller 2 veckor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är bra.
Samma som bla steam, 2 timmar eller 2 veckor

Håller med. Så borde det vara på alla plattformar. Då behövs inte demos heller.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kollade på en playthrough, det verkar inte så bra. Men lite väl oförtjänt hat ändå? Hade det varit ett AAA-spel med marketing så hade ign gett det 7 tror jag.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av Håkan:

Denna tweet säger ändå det mesta. Sluta med förlåt-pressmeddelande och se till att spelen släpps färdiga.
https://twitter.com/DolanDark/status/1662152778645659648?s=20

Tror inte detta spel hade kunnat räddas.
Vad gör man då? Slänger år av arbete i sjön och börjar på nytt med något annat?
Eller kanske är det bättre att bara släppa det trots att man vet att det är dåligt. Då får man in en del pengar iaf.

Frågan är hur de kunde tro att detta var en bra spelidé från början.

Medlem
Skrivet av Qwop:

Tror inte detta spel hade kunnat räddas.
Vad gör man då? Slänger år av arbete i sjön och börjar på nytt med något annat?
Eller kanske är det bättre att bara släppa det trots att man vet att det är dåligt. Då får man in en del pengar iaf.

Frågan är hur de kunde tro att detta var en bra spelidé från början.

Nej det är ju frågan. Någon måste ju producera skitspelen som folk hittar i reabackar o tror dom hittat någonting bra.
Man har ju hört om film och tvbolag som skrotat färdiga filmer/serier för dom varit för usla. Vet inte om jag hört någon skrota ett spel man lagt miljontals kronor på.

Medlem

Är det någon här som köpt spelet? Är intresserad av vad dom tycker om spelet

Medlem

Blir ett köp direkt.

Asså jag fattar inte hur en utvecklare kan vara så naiva. Dom har ju för fan jobbat på spelet under X antal år... Har dom inte märkt att det var kasst?

Medlem
Skrivet av Devan:

Redfall har fått konkurrens om årets dåligaste spel!

Sämsta.

Förlåt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är bra.
Samma som bla steam, 2 timmar eller 2 veckor

Det är väl på gott och ont. Vissa klarar ju spelet på mindre tid än refundgränsen går. 2h låter som en bra gräns har du spelat längre är det ditt...

Medlem
Skrivet av Håkan:

Nej det är ju frågan. Någon måste ju producera skitspelen som folk hittar i reabackar o tror dom hittat någonting bra.
Man har ju hört om film och tvbolag som skrotat färdiga filmer/serier för dom varit för usla. Vet inte om jag hört någon skrota ett spel man lagt miljontals kronor på.

Finns hur många spel som helst som lagts ner efter åravis med utveckling.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Noterat, släng den på högen.

(Inte min bild, tagen från DolanDark på Twitter.)
Edit: Såg att Håkan var snabbare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

eld
Medlem

Värt att notera att ingen utvecklare vill hamna i denna situation, det finns ingen fördel med att släppa trasiga spel vad folk än tror.

Releasehästryttare
123
Skriv svar