Allt du behöver veta om Diablo IV

Medlem

> Det är dock ännu oklart vad hennes mål är, men känner vi demonerna i Diablo-serien rätt så är det antagligen inte att bjuda på kakor och saft.

:/


signatur
Medlem
Skrivet av mobmoben:

"Behöva betala extra om du vill vara med och spela deras in-game events och tävla"
Njaa, inte så glad för p2w.

Önskvärt om folk hade faktiskt haft lite vett bakom pannbenet och gjorde lite efterforskning, istället för att nöta ut ett gammalt (och felaktigt) argument. Det finns INGEN P2W i Diablo 4 överhuvudtaget. Allt som går att köpa sig till, är kosmetiskt och påverkar inte hur stark din karaktär är. Ingen som tvingar dig till att köpa det kosmetiska, och det går ingen nöd på dig om du inte köper.

Men det är klart, folk måste ju alltid ha ursäkter att klaga om spel och spelutvecklare nuförtiden. Ibland undrar man om det är nån sorts "We hate Blizzard" fan club som existerar på FZ, med tanke på hur ofta folk kritiserar allt som handlar om Blizzard (se exempelvis valfri tråd angående Microsoft-köpet av Activision-Blizzard)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

”Demonen Malthael” Va? Malthael är ju en ängel😂

Medlem
Skrivet av Meurik:

Önskvärt om folk hade faktiskt haft lite vett bakom pannbenet och gjorde lite efterforskning, istället för att nöta ut ett gammalt (och felaktigt) argument. Det finns INGEN P2W i Diablo 4 överhuvudtaget. Allt som går att köpa sig till, är kosmetiskt och påverkar inte hur stark din karaktär är. Ingen som tvingar dig till att köpa det kosmetiska, och det går ingen nöd på dig om du inte köper.

Men det är klart, folk måste ju alltid ha ursäkter att klaga om spel och spelutvecklare nuförtiden. Ibland undrar man om det är nån sorts "We hate Blizzard" fan club som existerar på FZ, med tanke på hur ofta folk kritiserar allt som handlar om Blizzard (se exempelvis valfri tråd angående Microsoft-köpet av Activision-Blizzard)

Jag ser att du till skillnad från mig tror på allt som Blizzard säger. Nåja, vi hoppas väl båda två i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag ser att du till skillnad från mig tror på allt som Blizzard säger. Nåja, vi hoppas väl båda två i alla fall.

Jag ser på din kommentar, att du gör antaganden som är helt frånskilt verkligheten. Men grattis, nu fick du dina 15 min kändisskap.

Remember what they say about people who (ass)ume too much...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag är sjuukt taggad. Sitter ibland och bara stirrar på nedräkningen och känner mig tom.

Drog igång en barbar i D3 idag för att stilla det värsta suget.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Önskvärt om folk hade faktiskt haft lite vett bakom pannbenet och gjorde lite efterforskning, istället för att nöta ut ett gammalt (och felaktigt) argument. Det finns INGEN P2W i Diablo 4 överhuvudtaget. Allt som går att köpa sig till, är kosmetiskt och påverkar inte hur stark din karaktär är. Ingen som tvingar dig till att köpa det kosmetiska, och det går ingen nöd på dig om du inte köper.

Men det är klart, folk måste ju alltid ha ursäkter att klaga om spel och spelutvecklare nuförtiden. Ibland undrar man om det är nån sorts "We hate Blizzard" fan club som existerar på FZ, med tanke på hur ofta folk kritiserar allt som handlar om Blizzard (se exempelvis valfri tråd angående Microsoft-köpet av Activision-Blizzard)

Så du menar när Blizzard gör officiella tävlingar där "De första som når Hardcore lvl 100 får sina namn inskrivna för evigt i en memorial" att det inte är p2w att BEHÖVA betala extra för att få early access om du vill ha en chans att tävla?
Detta är det största p2w som jag kan tänka mig, behöva paya för att ens kunna tävla i officiella tävlingar.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Så du menar när Blizzard gör officiella tävlingar där "De första som når Hardcore lvl 100 får sina namn inskrivna för evigt i en memorial" att det inte är p2w att BEHÖVA betala extra för att få early access om du vill ha en chans att tävla?
Detta är det största p2w som jag kan tänka mig, behöva paya för att ens kunna tävla i officiella tävlingar.

Pay to Win är när man köper sig till nått som gör karaktären BÄTTRE. Att du får ditt namn förevigat i en memorial, gör inte karaktären bättre. Bara visar att du inte hade ett liv. Men... you do you!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Pay to WIn är när man köper sig till nått som gör karaktären BÄTTRE. Att du får ditt namn förevigat i en memorial, gör inte karaktären bättre. Bara visar att du inte hade ett liv. Men... you do you!

Behöver du verkligen gå till personangrepp? Men om du inte hör det i namnet...Pay to WIN (Betala för att VINNA). Nu har blizzard hostat en officiell tävling, som dem vill folk skall tävla i. Och för att "vinna" denna tävlingen måste man först bli lvl 100 på en Hardcore karaktär.
Säg mig nu hur man inte får en fördel att VINNA när man kan betala(Pay) extra för att på en fördel?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Behöver du verkligen gå till personangrepp? Men om du inte hör det i namnet...Pay to WIN (Betala för att VINNA). Nu har blizzard hostat en officiell tävling, som dem vill folk skall tävla i. Och för att "vinna" denna tävlingen måste man först bli lvl 100 på en Hardcore karaktär.
Säg mig nu hur man inte får en fördel att VINNA när man kan betala(Pay) extra för att på en fördel?

Du anser att "inte ha ett liv" för att man spenderar varje vaken minut för att vinna en tävling till ett spel, som inte ger någon som helst fördel för karaktären du spelar, som ett personangrepp? Ja, då har du verkligen inget liv...

Sorry (not sorry), but that's the way it is.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Behöver du verkligen gå till personangrepp? Men om du inte hör det i namnet...Pay to WIN (Betala för att VINNA). Nu har blizzard hostat en officiell tävling, som dem vill folk skall tävla i. Och för att "vinna" denna tävlingen måste man först bli lvl 100 på en Hardcore karaktär.
Säg mig nu hur man inte får en fördel att VINNA när man kan betala(Pay) extra för att på en fördel?

Man betalar för att delta, inte för att vinna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Man betalar för att delta, inte för att vinna.

Alla kan delta, men om du betalar extra får du en fördel.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Alla kan delta, men om du betalar extra får du en fördel.

Försprång till att vinna äran av att ha ditt namn på en staty...

Kan du vara snäll och peka vart exakt i ovan mening, där detta ger din karaktär en faktisk fördel över andra karaktärer? För du verkar helt klart inte veta vad "Pay to win" faktiskt innebär, och enbart trollolollar nu.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Bra grej! Kul med tävlingar och event.
Ser inga problem med det alls, med tanke på vad priset är.
Antar att man också kan se på det så här; "Ni som valt att köpa en finare version av spelet ges möjlighet att tävla om äran."
De som inte gjort det men ändå vill va med och tävla kan antingen uppgradera eller sluta gnälla.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Alla kan delta, men om du betalar extra får du en fördel.

Ingen får någon fördel. Tävlingen är skapad för dem som köper sig möjligheten att påbörja spelet tidigare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Alla kan delta, men om du betalar extra får du en fördel.

Pay to win innebär att du betalar pengar för att göra din karaktär starkare, såsom man kan göra i Diablo Immortal. Nog för att jag förstår hur du tänker att man måste betala för 4 dagars pre access för att ha en chans, men när man snackar om pay to win i spel handlar det om det jag skrev innan.

Blizzard har varit några med från början att Diablo IV inte kommer vara pay to win, alltså att man kan köpa sig starkare genom stats, mer XP, chans att få loot eller få bättre loot. Varför de varit så otroligt tydliga med detta är nog för att de vill folk ska förstå att det här inte kommer vara som Diablo Immortal. DI var ett mobilspel för en helt annan målgrupp som också kom till PC för att gemenskapen bad om det.

Jag tror inte vi behöver oroa oss. Hade det varit något P2W-grejs på G hade vi sett det för länge sedan


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den där tävlingen är ändå meningslös. Är en skandal redan där kända streamers fått access till det fullständiga spelet redan och kan lära sig hur hela spelet med alla regioner fungerar. De har redan sagt att de kommer köra för att vinna tävlingen. De om någon har ett försprång före alla andra med tanke på att de redan kört det fullständiga spelet.

wudijo till exempel

https://eu.forums.blizzard.com/en/d4/t/the-2-biggest-scandals...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Den där tävlingen är ändå meningslös. Är en skandal redan där kända streamers fått access till det fullständiga spelet redan och kan lära sig hur hela spelet med alla regioner fungerar. De har redan sagt att de kommer köra för att vinna tävlingen. De om någon har ett försprång före alla andra med tanke på att de redan kört det fullständiga spelet.

wudijo till exempel

https://eu.forums.blizzard.com/en/d4/t/the-2-biggest-scandals...

Till viss del, men det är ju ändå 1000 st. Det är inte så många personer som har tillgång till allt.

Men bäst hade nog varit att man väntar till typ "Season One" hade börjat. Då hade allihopa kunnat vara med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Till viss del, men det är ju ändå 1000 st. Det är inte så många personer som har tillgång till allt.

Men bäst hade nog varit att man väntar till typ "Season One" hade börjat. Då hade allihopa kunnat vara med.

1000 platser ja till monumentet. Men man kommer även följa "World firsts" vilket det bara kommer finnas en av. Det hade varit klädsamt att de streamers som fått tillgång till spelet blivit undantagna från alla tävlingar.

Det är inte pay to win utan got paid to win

Medlem

Är det midnatt från fredag till lördag eller är det midnatt efter torsdag så 00:01 på fredag "morgon" ?
Tänker om det är bättre att lägga sig tidigt på fredag för att gå upp tidigt på lördagen istället?

Medlem
Skrivet av Empa:

> Det är dock ännu oklart vad hennes mål är, men känner vi demonerna i Diablo-serien rätt så är det antagligen inte att bjuda på kakor och saft.

:/

Medlem
Skrivet av Aletheides:

1000 platser ja till monumentet. Men man kommer även följa "World firsts" vilket det bara kommer finnas en av. Det hade varit klädsamt att de streamers som fått tillgång till spelet blivit undantagna från alla tävlingar.

Det är inte pay to win utan got paid to win

Nu har gnällspikarna fått sin vilja igenom. Tror att de flesta som grinat inte ens kommer vara med och tävla, men av anledningar som intefanvetjag ska de ha sin vilja igenom till varje pris.

"Those who participated in the pre-release.... are not eligible for entry."
https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/13ukm8m/response_to...

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Tämligen opepp.
Inte intresserad av level scaling eller open world mmorpg stuk - då spelar jag hellre ett sådant - fast helst inte alls om jag skall vara ärlig.
Att ha en massa personer som springer runt med fåniga namn i olika hubbar kanske funkar - men att ha dem i spelet? Nej tack - jag får leta annat.

Håller med.

Efter att ha provat betan var det just de två sakerna jag reagerade mest på. Skrev i en annan tråd:

Det jag reagerade först på var att det bara känns "segt". Kan inte ta på vad det är, men känslan finns likväl där.

Sen är det två dealbreakers.

1. The overworld. Diablo för mig handlar om att du är den ensamma hjälten/hjältinnan som ska rädda världen från demonerna etc. Du ska känna dig ensam, det ska vara mörkt och det ska vara svårt.

Nu springer det omkring lysande julgranar överallt (överdriver just nu, men så kommer det sannolikt att bli när man vill visa upp sina dyra skins), som dessutom lägger sig i "dina" strider. Tex nybakad sorceress som jag körde sist sliter med lite tuffare motstånd och närmar sig segern när en annan spelare kutar förbi i farten och dödar mina sista fiender... kul. Hela Diablo-känslan försvinner ju.

2. Level scaling. Något som borde vara förbjudet i arpg. Varför gå upp i level, nya skills och hitta bättre items när din omgivning ändå kommer anpassa sig efter dig?

Tex, gå tillbaka till den där questen du inte klarade av just då men nu har du gått upp ett par levels och hittat ett par nya rare items så nu så... nähä, nu var questen ännu svårare.

Nej, Diablo är tyvärr inte Diablo längre.

Kanske ett mycket bra spel för andra som inte var med under D1- och D2-eran och har helt andra preferenser.

För mig blir det ett sorgligt adjö...

Medlem
Skrivet av crulltan:

Nu har gnällspikarna fått sin vilja igenom. Tror att de flesta som grinat inte ens kommer vara med och tävla, men av anledningar som intefanvetjag ska de ha sin vilja igenom till varje pris.

"Those who participated in the pre-release.... are not eligible for entry."
https://www.reddit.com/r/diablo4/comments/13ukm8m/response_to...

Det är att gnälla för att man vill att en tävling skall vara rättvis och att inte "speciella" människor skall ha ett försprång? Kommer aldrig förstå mig på Blizzard fanboys.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Det är att gnälla för att man vill att en tävling skall vara rättvis och att inte "speciella" människor skall ha ett försprång? Kommer aldrig förstå mig på Blizzard fanboys.

Helt rätt.
I stället för att se tävlingen för vad det faktiskt är; en möjlighet att göra något kul för streamers(och deras publik), de som betalat en slant extra samt alla andra som vill, så ska det va tävling i vem som kan gapa störst högst och mest. Men det är väl i vanlig ordning då...

CTI
Medlem
Skrivet av Ekkelz:

Är det midnatt från fredag till lördag eller är det midnatt efter torsdag så 00:01 på fredag "morgon" ?
Tänker om det är bättre att lägga sig tidigt på fredag för att gå upp tidigt på lördagen istället?

Early Access Start Times

Launch Times

Prepare for your descent into Hell by Pre-Loading Diablo IV early. Below you’ll find instructions on how to install the game beginning on May 30 at 4 p.m. PDT for Windows PC, Xbox, and PlayStation. Purchase of any edition of Diablo IV is required to Pre-Load.

D4 Start Tider


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Moderator | Testpilot

Gänget, skippa gnället om huruvida om spelet är/kommer vara pay to win eller inte. Spelet släpps snart och då får vi reda på svaret och kan skratta och gråta tilsammans då


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

CTI
Medlem

Diablo 4 guide av Rhykker, förklarar det mesta av spelmekanik, skills mm.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

12
Skriv svar