Ratchet & Clank: Rift Apart släpps till pc i sommar
Där kom den.
Sista spelet PS Fanboys höll hårt i att PS5 spel inte fungerar på PC pga dess "magiska SSD"
Den där läckta listan för nått år sen verkar stämma fortfarande mao
Mm, SSDen är en helt vanlig biltema-korv-ssd så jag fattar att Microsoft och spelmakare direkt kunde implementera ett modernt lagrings-API med Kraken-liknande avkomprimering på PC i form av DirectStorage plus GPU.
Nu har typ alla PC-spel ett lagrings-API som inte kommer från 1987 designat för snurrdiskar så tji fick Sony som trodde att det var en selling point, PC slog tillbaka direkt.
Visst alla PS5 har det men har sonyfanboysen bara 1 spel med stöd för en analog teknik på PC? Nej just det, suck it up.
Mm, SSDen är en helt vanlig biltema-korv-ssd så jag fattar att Microsoft och spelmakare direkt kunde implementera ett modernt lagrings-API med Kraken-liknande avkomprimering på PC i form av DirectStorage plus GPU.
Tur att ps5 har en sån fräsig ssd så att Microsoft faktiskt tvingades implementera detta.
Tack, Sony.
Kul! Blir nog ett köp när det hamnar närmare 400~. Visserligen billigare än till ps5 utan rea med 699:- är lite väl saftigt.
Jisses, att majoritet av alla butiker tar 700 kr för ett 2 år gammalt spel. På Prisjakt finns det 3 butiker som tar 449 kr, resten 650-750 kr, kom igen liksom, spelet är två år gammalt, dags att sänka priset?
Bra att det kommer en solid plattformare till pc, kan varmt rekommendera det för både vuxna och barn. Och snart kommer Diablo som spelas på Ps5 såklart.
KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5700X3D 32GB RAM RADEON RX 6950XT "Lian li Evo Akvarium Ed chassi och en påse fläktar.
Så mycket för den SSDn. Men när utvecklaren sa att det skulle kunna spelas på.... Vad var det... PlayStation 3? Då visste ju spelvärlden att den inte var så himla speciell. Kanske var PlayStation 4. Jaja skit samma. Det behövdes aldrig en SSD.
Kan du ge en källa till det påståendet eller är det bara ännu ett påstående som du själv hittar på?
Nu har typ alla PC-spel ett lagrings-API som inte kommer från 1987 designat för snurrdiskar så tji fick Sony som trodde att det var en selling point, PC slog tillbaka direkt.
Visst alla PS5 har det men har sonyfanboysen bara 1 spel med stöd för en analog teknik på PC? Nej just det, suck it up.
Mycket salt så här års? Det låter som att det är svårt att vara positiv pc spelare om man ska bry sig om vad andra spelare tycker så mycket som du verkar göra. Det här spelet är gammalt nu dom flesta Playstation spelare borde inte bry sig om vad det kommer till. Jag skulle inte ens bry mig om det kom till pc dag ett. Kommer spelen till pc Playstation dag ett så räknas det fortfarande som exklusivt nuförtiden.
Mycket salt så här års? Det låter som att det är svårt att vara positiv pc spelare om man ska bry sig om vad andra spelare tycker så mycket som du verkar göra. Det här spelet är gammalt nu dom flesta Playstation spelare borde inte bry sig om vad det kommer till. Jag skulle inte ens bry mig om det kom till pc dag ett. Kommer spelen till pc Playstation dag ett så räknas det fortfarande som exklusivt nuförtiden.
Det är alltså ironi att Microsoft inte fått ut motsvarande funktionalitet som hos PS5an än. PS5 SSD har hårdvaruavkompringering som fortfarande inte fixats i DirectStorage som nu har 1 titel ute med sjyssta laddtider.
Bra att det kommer en solid plattformare till pc, kan varmt rekommendera det för både vuxna och barn. Och snart kommer Diablo som spelas på Ps5 såklart.
Crash Bandicoot 4 är också bra, om än väldigt svårt ibland T_T
Kul, älskar den serien! Ska bli intressant att se hur det funkar på olika maskiner.
Har ju ändå gått 2,5 år sedan PS5 släpptes och även om Sonys SSD och arkitektur var väldigt imponerande på den tiden, så antar jag att PC-marknaden har hunnit komma ifatt vid det här laget. Jag minns att många PC-fanboys skrek på internet redan då om att PC minsann redan hade bättre diskar och kunde göra samma sak, vilket visade sig inte stämma och att Linus (Tech Tips) fick gå ut med en ursäkt för han hade spridit desinformation. Alltid roligt när PC-fanboys vägrar erkänna att en konsol kan vara bättre på något. Har till och med sett folk skriva att PC minsann också har quick resume, precis som Xbox, för man kan ha flera spel igång och alt-tabba.
Kan du ge en källa till det påståendet eller är det bara ännu ett påstående som du själv hittar på?
En googling senare
Kul, älskar den serien! Ska bli intressant att se hur det funkar på olika maskiner.
Har ju ändå gått 2,5 år sedan PS5 släpptes och även om Sonys SSD och arkitektur var väldigt imponerande på den tiden, så antar jag att PC-marknaden har hunnit komma ifatt vid det här laget.
Så du tror att spelet kommer att ha krav på SSD som är bättre än något som fanns ute när spelet släpptes?