Snabbkollen – När börjar du spela Diablo IV?

Medlem
Skrivet av anon_328997:

När såldes ett AAA-spel för 350:- någonsin?
Första Diablo kostade 50 dollar, Diablo 2 hade samma pris och Diablo 3 såldes för 60 dollar. Releasepriser.

Och nu, standard edition 69.99 dvs 760:-
Och då inte inkluderat det fantastiskt valfria Battlepasset för enbart 1000 platinum ~ 110:-

Snabb matematik så har du betalat 860:- för spelet, men även där stannar det inte av tyvärr.
Varje säsong kan du köpa ett nytt battlepass för att ta del av coola kosmetiska föremål och boosts.

Känner vi igen mönstret ifrån ett annat spel med samma namn som nyligen släppts?

En bajskorv inlindad i bacon smakar fortfarande skit när du tar en tugga.

Inaktiv
Skrivet av flingan666:

Och nu, standard edition 69.99 dvs 760:-
Och då inte inkluderat det fantastiskt valfria Battlepasset för enbart 1000 platinum ~ 110:-

Snabb matematik så har du betalat 860:- för spelet, men även där stannar det inte av tyvärr.
Varje säsong kan du köpa ett nytt battlepass för att ta del av coola kosmetiska föremål och boosts.

Känner vi igen mönstret ifrån ett annat spel med samma namn som nyligen släppts?

En bajskorv inlindad i bacon smakar fortfarande skit när du tar en tugga.

50 dollar för Diablo 1 är motsvarande nästan 90 dollar idag med inflation inräknat.
Vet inte hur du får till det att 70 dollar är dubbelt så dyrt som tidigare spel?

Tror alla fattar att du inte kommer köpa spelet, ingen som tvingar dig.
Vissa kan tycka det är värt att betala för detta. Andra kanske köper svindyra rymdskepp i Star Citizen.
Och andra köper inte spel längre för dom får det "gratis" via Gamepass.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja men man läser ju hela tiden om att folk gnäller på spelpriserna. Men att betala strax över 1000kr för D4 verkar inte vara något problem. 4 Dagar tidigare speltid (lol) och ett Battle Pass man inte ens vet vad det kommer innehålla. Det ska inte ens finnas något Battle Pass i ett spel för fullpris imo.

Skulle 1000 kr vara speciellt mycket?

Medlem

Så fort jag är färdig med husrenoveringen. Eller så sparar jag det lagom till höstregnet.

Medlem
Skrivet av psiko:

Konstigt att slänga in ett (nog) där när det finns så många andra altternativ för dom som är tveksamma eller inte bestämt sig ännu.

Avstod att rösta nu, men vet redan att jag (definitivt) kommer skippa Diablo IV. Tyvärr får man väl säga när Diablo är en av mina favoritserier genom tiderna, men känns inte som detta Diablo passar mig alls. Kommer dock försöka ta del av storyn i kampanjen på något sätt, förmodligen via youtube och/eller streamers.

Aja, hoppas ni andra blir nöjda med spelet.

Hade också gärna haft ett alternativ utan nog:et, spelat alldeles för mycket diablo, diablo2 och PoE så är redan urless på den genren.

Efter den timmen jag testade betan så fanns där ingenting som lockade mig att spela så jag vet utan ett (nog) att jag inte kommer spela spelet

Jag avstår däremot inte för att jag "inte gillar AAA-utvecklare", Blizzard (älskat de sedan Lost Vikings som liten) el annat skäl utan för jag tycker genren är väldigt repetitiv och uttråkande.

Det hade varit intressant att i omröstningen ha ett alternativ som reflekterar de som vet med sig att de aldrig kommer spela spelet

Medlem

Jag tror nog att ni kommer att spela det nån gång.

Medlem

Fredag förstås, fick trots allt punga ut 1099kr, men de blir väl en login queue mestadels av speltiden.

Medlem
Skrivet av fredde82:

Skulle 1000 kr vara speciellt mycket?

1000kr är mycket för Ett spel ja.
Men problemet (för mig) ligger i att de har medvetet valt att släppa spelet så att den dyrare versionen får en hel helg tidigare tillgång. De vet att folk kommer betala för detta. Varför inte bara släppa spelet samtidigt för alla?
Sedan har du Battle Pass på detta vid varje säsong som också kommer att kosta pengar.
Ett spel som redan kostar över 700kr för standardutgåvan ska inte innehålla sådant här IMO

*Glömde att det kommer finnas en ingame shop också

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

Man får väl anta att de som "gnäller på spelpriserna" inte är samma personer som vi som tycker det är värt 1000 kronor

Bättre att vänta lite tills Microsoft köpt Activision Blizzard och då kunna spela gratis på Xcloud. Sen behöver man ju inte köpa Battle Pass för att ha mer att göra endast kosmetiskt.

Helt sämst att Diablo ska ha battle Pass samt store. Tråkig utveckling när det inte haft det tidigare. Tyvärr klagar för få och dom köper Battle Pass och i Store så tyvärr vill dom flesta spelarna ha det i Diblo och Blizzard kan fortsätta implementera battle pass och store i sina spel.

Bra att det inte påverkar spelet så som i Battle Royale utan endast kosmetiskt. Får hoppas på en bättre utveckling och att folk börjar klaga snart så vi får bort battle pass i Blizzard singel player spel.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Man får väl anta att de som "gnäller på spelpriserna" inte är samma personer som vi som tycker det är värt 1000 kronor

Sen är ju vissa spel värt 1000 kr. Som Diablo där man lägger ner flera hundra timmar och får nytt content hela tiden.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Bättre att vänta lite tills Microsoft köpt Activision Blizzard och då kunna spela gratis på Xcloud. Sen behöver man ju inte köpa Battle Pass för att ha mer att göra endast kosmetiskt.

Helt sämst att Diablo ska ha battle Pass samt store. Tråkig utveckling när det inte haft det tidigare. Tyvärr klagar för få och dom köper Battle Pass och i Store så tyvärr vill dom flesta spelarna ha det i Diblo och Blizzard kan fortsätta implementera battle pass och store i sina spel.

Bra att det inte påverkar spelet så som i Battle Royale utan endast kosmetiskt. Får hoppas på en bättre utveckling och att folk börjar klaga snart så vi får bort battle pass i Blizzard singel player spel.

Vet inte riktigt varför du citerade mig? Jag anser inte att det är "bättre att vänta", vill spela spelet från dag 1 tillsammans med mina kompisar som också kommer spela det dag 1. Har heller inget intresse av att streama spel via xcloud, speciellt spel som kräver snabba reaktioner som D4... Kommer heller inte köpa något battle pass eller kosmetiskt ur shoppen, men tycker det är toppen att de finns eftersom Blizzard satsar på en "live service"-modell. Att kunna dra in pengar via shop och bp är ett sätt att hålla fler avlönade framåt, vilket bör ge oss alla mer och bättre content över tid. Att det är enbart kosmetiskt är helt rätt väg att gå enligt mig och jag har absolut inga problem med det utan ser det bara som positivt. Orkar dock inte dra den diskussionen igen då det gjorts tusen gånger tidigare i varenda tråd om D4 här på fz. Alla verkar ha fasta åsikter och ingen vill faktiskt diskutera utan enbart försöka övertala varandra, så återgår till: "vet inte riktigt varför du citerade mig?"

Skrivet av Ribcage:

Sen är ju vissa spel värt 1000 kr. Som Diablo där man lägger ner flera hundra timmar och får nytt content hela tiden.

Exakt så, lätt värt en tusenlapp enligt mig. Hade däremot inte tyckt det var värt en tusenlapp för ett linjärt single player story-drivet äventyr då de oftast har noll replayability osv. Jag lär spela D4 i åratal framåt.

Medlem

När jag är färdig med Tears of the kingdom 😊

Avstängd
Skrivet av BillyJoeBob:

Fast det mesta av det positiva kring spelet som reviews nu på senare tid bevisar ju att de tagit till sig av feedbacken, speciellt när man fått köra alla betor, server slam osv där de successivt förbättrar och showcasear stora delar av spelen.
Samt de verkar gå all in på marketing med D IV.
Att lägga 1000+ :- på detta är en självklarhet för mig, så många tusentals timmar som jag lagt på D II och D III.

Nej dom har inte tagit bort battle pass och store. Helt sjukt att de kör med detta i Diablo IV och inte ger oss det som förr i Diablo. Ska inte finnas i Diablo och andra singel player spel ju. Förstår Battle Royale som är gratis.

Fattar inte varför så många godtar det utan att klaga. Bara hoppas att folk börjar klaga på Blizzard om detta så vi får ett slut på det för singel player spel.

När jag får det gratis när Microsoft köpt Activision Blizzard så jag kan spela det i Xcloud duger det ju. Men tråkig utveckling hos Blizzard att lägga in Battle Pass för singel player spel. Kan ju hoppas att Xbox gänget och Microsoft vill lyssna så vi får mindre battle pass och store för Blizzard singel player spel.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nej dom har inte tagit bort battle pass och store. Helt sjukt att de kör med detta i Diablo IV och inte ger oss det som förr i Diablo. Ska inte finnas i Diablo och andra singel player spel ju. Förstår Battle Royale som är gratis.

Fattar inte varför så många godtar det utan att klaga. Bara hoppas att folk börjar klaga på Blizzard om detta så vi får ett slut på det för singel player spel.

När jag får det gratis när Microsoft köpt Activision Blizzard så jag kan spela det i Xcloud duger det ju. Men tråkig utveckling hos Blizzard att lägga in Battle Pass för singel player spel. Kan ju hoppas att Xbox gänget och Microsoft vill lyssna så vi får mindre battle pass och store för Blizzard singel player spel.

Dock är nog inte D4 klassat som ett singelplayer spel längre. Är snarare ett light theme park mmo.
Men jag håller med. Det ska INTE finnas cash shop och betalt season pass i ett spel för fullpris.

Därför håller jag mig till standard edition trots att nästan alla jag känner har betalt extra för att lira 4 dagar tidigare. Men i slutändan så kommer de fyra dagarna inte spela någon roll alls. Minst hälften av min egna community kommer sluta spela efter säsong 1 ändå.

Medlem

Mitt eget community kommer att spela i flera år. Vi har inget emot shop eller battle pass utan tycker att de tillför. Mitt community ser fram emot ett spel de har budget till att fortsätta utveckla i många år framåt. Med nya klasser, miljöer och funktioner.

Medlem

Diablo 3 var aldrig min grej(Spelade Diablo1 ungefär för 75% battle.net tjatt). Spelar heller inte längre på pc. Och jag anser att det här igentligen är ett pc spel. Så jag lägger ner att spela det nu. Onödigt att köpa och aldrig spela det för mig.....

Medlem

Väntar till att allt gnällande och buggar samt att det inte är några cash shops som förstör spelet.
Och att det inte är ett spel som håller dig i handen samt att drop rate på items inte ligger på hög nivå i syfte att behålla spelare kvar.

Medlem

Blizzards spel brukar sällan vara spelbara under den första månaden efter release så jag tänker nog vänta ett tag.

Sedan så känns det lite sådär att sitta inne på sommaren.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Blizzards spel brukar sällan vara spelbara under den första månaden efter release så jag tänker nog vänta ett tag.

Sedan så känns det lite sådär att sitta inne på sommaren.

Tänker också så. Köper det på release, men är förberedd på att kunna spela det ordentligt först senare på grund av serverstrul osv. Man har ju läst @Tomas Helenius krönika och följer anvisningarna 🤗


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

123
Skriv svar