Sonys VD ser många "tekniska svårigheter" med molnspelande

Robot
Sonys VD ser många "tekniska svårigheter" med molnspelande

Men redo att möta dem inför streamingenheten Project Q.

#playstation, #project-q, #ps5, #sony, #streaming


Medlem

Vadå, kommer man kunna spela genom molnet också? Trodde det bara var remote play?

Inaktiv

"Fantastisk affärsmodell" inte "Fantastisk tjänst". Detta som jag varnat för. När vi blir helt knutna till prenumeration kommer $70 för fullpris vara en gullig början

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vadå, kommer man kunna spela genom molnet också? Trodde det bara var remote play?

Tanken är nog att det ska växa till sig till molnet

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Tanken är nog att det ska växa till sig till molnet

Ja, det borde ju inte vara svårt för dom att implementera Playstation Now. Lite märkligt faktiskt om dom inte gör det.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

"Fantastisk affärsmodell" inte "Fantastisk tjänst". Detta som jag varnat för. När vi blir helt knutna till prenumeration kommer $70 för fullpris vara en gullig början

Precis, mitt företag som säljer grus i skon för 20 lax kornet bara dundrar fram.

Att erbjuda kunder en tjänst de vill ha känns snarare korkat, ingen betalar för att vara nöjda utan bara för att låta sig utsugas.

Medlem

Logitech G Cloud går loss på 4500. Det här kommer vara dyrare då det är Sony. Fast den är värd 999

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Logitech G Cloud går loss på 4500. Det här kommer vara dyrare då det är Sony. Fast den är värd 999

Bevis på det eller bara ditt Sony hat som vanligt?

Medlem

Inte sett någon som sagt någonting positiv till denna manick. Inte heller hört någon som är taggad på den. Borde dom inte insett det när dom började prototypa den. Så meningslös i mina ögon. Kan ju redan göra allt den kan på min steamdeck

Redaktör
Skrivet av Freeman79a:

Logitech G Cloud går loss på 4500. Det här kommer vara dyrare då det är Sony. Fast den är värd 999

G Cloud kostar 4 000 kr.
Sonys Project Q är en ren streaming-enhet med betydligt mindre skärm, ingenting pekar på att den blir dyrare än G Cloud (som har större skärm och Snapdragon-kretsar).


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

G Cloud kostar 4 000 kr.
Sonys Project Q är en ren streaming-enhet med betydligt mindre skärm, ingenting pekar på att den blir dyrare än G Cloud (som har större skärm och Snapdragon-kretsar).

Den borde ingå i en exklusiv prenumeration.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av robbis:

Inte sett någon som sagt någonting positiv till denna manick. Inte heller hört någon som är taggad på den. Borde dom inte insett det när dom började prototypa den. Så meningslös i mina ögon. Kan ju redan göra allt den kan på min steamdeck

Fast Steam Deck har mindre skärm, lägre upplösning, en oergonomisk kontroll och lägre beräkningskapacitet än PS5 handhållen. Det ger en sämre spelupplevelse. SteamDeck levereras även med 4 nivåer av hur trasigt ett spel kommer drivas. Medans PS5 handhållen kommer kunna köra samtliga titlar som säljs i butiken, precis som stationära lösningen. Fördelen med att streama från konsolen är att inte sätter några käppar i hjulet för spelutvecklare, de kan tuta och köra på precis som vanligt med att utveckla spel till PS5

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

G Cloud kostar 4 000 kr.
Sonys Project Q är en ren streaming-enhet med betydligt mindre skärm, ingenting pekar på att den blir dyrare än G Cloud (som har större skärm och Snapdragon-kretsar).

Men 8" är inte betydligt mindre än 7" som det stod att g Cloud har enligt din länk?
Eller har du skrivit fel storlek för Sonys i nyheten?
"Skärmstorlek: 7 tum (diagonal)" från länken
"Enheten består av en 8 tum stor LCD-skärm till vilken PS5" från det du skrev.

Sen har Sony fördelen att de tjänar pengar på all mjukvara inom PlayStation typ 30% per sålt spel? Så de kan pressa priset om de vill. Tror inte Logitech har samma möjligheter till det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Inte sett någon som sagt någonting positiv till denna manick. Inte heller hört någon som är taggad på den. Borde dom inte insett det när dom började prototypa den. Så meningslös i mina ögon. Kan ju redan göra allt den kan på min steamdeck

Jag ser fördelar med den, när jag inte har åtkomst till ps5 så kan jag spela via den.

Kommer förmodligen inte köpa den då sällan köper tillbehör men jag ser fördelar ändå.

Redaktör
Skrivet av Lilagröt:

Men 8" är inte betydligt mindre än 7" som det stod att g Cloud har enligt din länk?
Eller har du skrivit fel storlek för Sonys i nyheten?
"Skärmstorlek: 7 tum (diagonal)" från länken
"Enheten består av en 8 tum stor LCD-skärm till vilken PS5" från det du skrev.

Sen har Sony fördelen att de tjänar pengar på all mjukvara inom PlayStation typ 30% per sålt spel? Så de kan pressa priset om de vill. Tror inte Logitech har samma möjligheter till det.

Jag har kortslutning i skallen… Sonyskärmen är inte mindre, förstås.


signatur
Medlem
Skrivet av Neverwild:

Bevis på det eller bara ditt Sony hat som vanligt?

Japp. Mitt "Sony hat".
https://www.prisjakt.nu/search?search=Logitech%20G%20Cloud

Skrivet av Tomas Helenius:

G Cloud kostar 4 000 kr.
Sonys Project Q är en ren streaming-enhet med betydligt mindre skärm, ingenting pekar på att den blir dyrare än G Cloud (som har större skärm och Snapdragon-kretsar).

Inte enligt prisjakt.

Skrivet av Freeman79a:

E ganska uppenbart att han vill ha bevis på att Sonys produkt skall vara dyrare och inte vad Logitech grej kostar 🤦

Och sen så visar ju Thomas ganska klart att den finns billigare än vad du visar 🤦🤦


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Är det verkligen 4000kr direkt via logitech? Lägger jag den i kundvagnen står det ” Delsumma: (Exklusive moms och frakt)
3 999,00 kr” tänker jag fel eller kommer det läggas på ytterligare 25% om man väljer att beställa som privatperson?

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Fast Steam Deck har mindre skärm, lägre upplösning, en oergonomisk kontroll och lägre beräkningskapacitet än PS5 handhållen. Det ger en sämre spelupplevelse. SteamDeck levereras även med 4 nivåer av hur trasigt ett spel kommer drivas. Medans PS5 handhållen kommer kunna köra samtliga titlar som säljs i butiken, precis som stationära lösningen. Fördelen med att streama från konsolen är att inte sätter några käppar i hjulet för spelutvecklare, de kan tuta och köra på precis som vanligt med att utveckla spel till PS5

Du kan köra Remote play från PS5 till Steam Deck, så du får det bästa av 2 världar

Skrivet av Neverwild:

Jag ser fördelar med den, när jag inte har åtkomst till ps5 så kan jag spela via den.

Kommer förmodligen inte köpa den då sällan köper tillbehör men jag ser fördelar ändå.

Mobilhållare till din Dualsense så får du samma egenskaper för 200Kr hos Elgiganten.
Har funnits tillgängligt i många år nu.

Q är en meningslös produkt som tillför nada.
Väldigt konstigt tänkt från Sonys sida, liksom en produkt för ingen. Kanske någon typ av lyx produkt för fans som inte bryr sig om pengar och vill identifiera sig med Sony som varumärke? Desto fler Sony prylar desto bättre, oberoende av hur bra eller nödvändigt det egentligen är.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Du kan köra Remote play från PS5 till Steam Deck, så du får det bästa av 2 världar

Fast SteamDeck har fortfarande sämre skärm och sämre handkontroll. Så spelupplevelsen är sämre, Steam Deck ger dig det sämsta av två världar

Medlem

Går det inte redan att streama Playstation spel på valfri skärm? Kan ju inte vara det som är grejen med den? Vet inte så mycket om Project Q men det vore intressant om jag kan ladda ner Playstation biblioteket på den och ta med på bussen osv (läste något om att den måste vara på wifi? Vore korkat om det va så). Jag använder fortfarande min Psvita så för mig är det givet köp om jag kan spela på resande fot! Gött med en uppgradering till PsVitan

Medlem

Lmfao, Sony är lite sena till festen.

Skrivet av Foxmulder:

Lmfao, Sony är lite sena till festen.

Till vilken fest, handhållen enhet eller?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Går det inte redan att streama Playstation spel på valfri skärm? Kan ju inte vara det som är grejen med den? Vet inte så mycket om Project Q men det vore intressant om jag kan ladda ner Playstation biblioteket på den och ta med på bussen osv (läste något om att den måste vara på wifi? Vore korkat om det va så). Jag använder fortfarande min Psvita så för mig är det givet köp om jag kan spela på resande fot! Gött med en uppgradering till PsVitan

Lite fattigt med information ute än men änsålänge behöver du ha en ps5'a och uppkoppling för att kunna använda denna med remote play.

Medlem

bara jag som undrar vad sonys produktdesigners håller på med denna generation? känns mer som dom typ försöker vara edgy nintendo än sony.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Fast SteamDeck har fortfarande sämre skärm och sämre handkontroll. Så spelupplevelsen är sämre, Steam Deck ger dig det sämsta av två världar

SteamDeck och detta verkar inte ens vara på "samma marknad" då SteamDeck kan användas utanför ditt hem och utan uppkoppling så läng det inte är t.ex multiplayerspel samt inte behöver streama spelen.
Q verkar dessutom kräva wifi uppkoppling för att använda och jag har svårt att tro att de flesta har en mobiluppkoppling som är tillräcklig för att streama spelen om vi bortser från hastighet och bara ser tilli mängden data som behövs.

Jag ser ärligt talat Q som något mellan en Wii U och en Switch i dess utformning fast med tvång att streama spelen och inte kunna ha dem på enheten.

Sedan kanske vi inte ska anklaga steamdeck för att vara det sämsta av 2 världar inom handhållen gaming innan vi faktiskt ser vad Q klarar av när den når konsumenterna.

Medlem
Skrivet av Winzi:

SteamDeck och detta verkar inte ens vara på "samma marknad" då SteamDeck kan användas utanför ditt hem och utan uppkoppling så läng det inte är t.ex multiplayerspel samt inte behöver streama spelen.
Q verkar dessutom kräva wifi uppkoppling för att använda och jag har svårt att tro att de flesta har en mobiluppkoppling som är tillräcklig för att streama spelen om vi bortser från hastighet och bara ser tilli mängden data som behövs.

Jag ser ärligt talat Q som något mellan en Wii U och en Switch i dess utformning fast med tvång att streama spelen och inte kunna ha dem på enheten.

Sedan kanske vi inte ska anklaga steamdeck för att vara det sämsta av 2 världar inom handhållen gaming innan vi faktiskt ser vad Q klarar av när den når konsumenterna.

Nintendo valde att gå över till att erbjuda endast en konsol för att på så sett låta spelutvecklarna fokusera på samma enhet. De som vill ha en stationär Switch for en kompromiss med lägre bildkvalité i dockat läge.
Sony har tagit samma beslut men fokuserar istället på högre kvalité med en stationär konsol, de som vill ha bärbart får en kompromiss med rörligheten.

Vi vet att att SteamDeck har låg upplösning, liten skärm och liten handkontroll. Och denna kommentar var ett svar till tidigare kommentar som påstod motsatsen.

1
Skriv svar